Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Mam Opla Astra 1.8 16V i od pewnego czasu p³ywaj± wolne obroty
Po odczytaniu kodu b³êdów z komputera:
kod 38 - Sonda lambda - zbyt niskie napiêcie regulacji
kod 91 - Sonda lambda lub jej obwód, wysokie napiêcie
Wymieni³em sondê na now± firmy FAE jednak dalej to samo i kontrolka dalej sie ¶wieci.
Do sondy dochodzi napiêcie oko³o 5V
Jak sprawdziæ pozosta³e obwody ?
Czy muszê dostawaæ sie do urz±dzenia steruj±cego ?
Niedawno kody usterek z pamiêci komputera wykazywa³ usterkê czujnika po³o¿enia wa³ka rozrz±du. Po wymianie kod ten juz nie jest wyswietlany jednak wolne obroty dalej faluj± w granicacach 0.8k do prawie 2k
Wyczy¶æ SILNIK KROKOWY (nitro, WD40, benzyna, spray do ga¼ników).
kod 38 - Sonda lambda - zbyt niskie napiêcie regulacji
LPG masz ? Bo jak tak, to czasami ten b³±d wyskakuje.
Odepnij akumulator na noc, wyczy¶æ krokowca, podepnij rano aku, poje¼dzij i spróbuj zczytaæ ponownie b³êdy.
Nie ma instalacji gazowej
Te dwa kody usterek sygnalizuj± niew³asciw± regulacjê sk³adu mieszanki.
Tak jak napisa³ Sens jego powodm mo¿e byæ nieprawid³owa regulacja biegu ja³owego poprzez silniczek krokowy. Równie na takie zachowanie ma wp³yw nieszczelno¶æ kolektora ss±cego, ca³e lewe powietrze dostajace siê za przep³ywomierzem które nie uczestniczy w obliczeniach dawki wtrysku. Uk³ad wtryskowy nie posiada takich mozliwo¶ci modyfikacyjnych by zatrzymaæ zjawisko wzbogacania mieszanki. Gdyz sonda lambda wykrywajac nadmiar tlenu nakazuje korygowac czas wtrysku paliwa, jednoczesnie cylindry do których nie wpada lewe powietrze wytwarzaj± spaliny o zbyt ma³ym wspó³czynniku lambda. I stad moga pochodziæ b³êdy. Równie dobrze silnik krokowy króry za nakazem sterownika nie dostarcza odpowiedniej ilo¶ci powietrza, na wolnych obrotach powiduje wzbogacenie mieszanki. Do takich efektów p³ywania i wywo³ywania kodów sondy lambda, przyczyniaja siê:
Cisnienie paliwa.
Zawieszajacy sie zawór EGR w wersjach z zaworem sterowanym podcisnieniowo bez kontroli otwarcia potencjometrem.
Wypadajace zap³ony.
Wiec masz co sprawdzaæ zanim zaczniesz wymieniac czê¶ci. Musisz ze szczególna uwag± sprawdziæ uk³ad ss±cy zaraz za przep³ywomierzem powietrza, który musi byæ szczelny.
Od¶wie¿am temat oraz zapraszam do wypowiadania sie
[size=9:][ Dodano: 03-03-2008, 9:55 ][/size:]
Przeczy¶ci³em silniczek krokowy i sprawdzi³em uk³ad ss±cy za przep³ywomierzem/
Zresetowa³em komputer.
Wolne obroty juz nie p³ywaj±. Utrzymuj± sie w poziomie 800 obr/min ale kody usterek wyskoczy³y te same czyli 38 i 91
proszê o pomoc
[size=9:][ Dodano: 11-03-2008, 9:51 ][/size:]
Swieci sie kontrolki usterki elektryki
Kod b³êdów wskaza³
-za niskie napiêcie sondy lambda
-za wysokie napiêcie sondy lambda
Zmierzy³em na wtyku zasilaj±cym sondê lambda napiêcie po uruchomieniu silnika
na styku :
(a) 1 - 3 © = 13,8 V
(b) 2 - 4 (d) = 4,8 V
Czy¿by dlatego wystêpowa³ b³±d za wysoki i za niskie napiêcie sondy lambda ??
Co mo¿e byæ tego przyczyn± ??
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl