[multicar] Problem z gotowaniem wody - grzeje sie silnik 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

witam Moje auto, z ktorym mam problem to samochod dostawczy - MULTICAR. Gdy go kupilem, to od poczatku mialem problemy bo po przejechaniu kilku km woda sie juz gotowala, na liczniku bylo 100 stopni i woda byla tez zagotowana jak sprawdzalem. Ale pozniej cos tam porobilem powymienialem i jakos to sie uspokoilo, tak jezdzilem prawie 4 lata. Niedawno postanowilem zrobic generalny remont silnika. Wymienilem wszystkie uszczelki, tloki, nagrzewnice, termostat, olej, pompe wtryskowa dalem do regeneracji, nowa pompa paliwowa. I od tego remontu jak przejade pare km ok 5 km auto puste nie zaladowane, i juz woda zaczyna sie gotowac i 100 stopni, i przy gotowaniu sie wody wywala mi wode ze zbiornika wyrownawczego, a gdy odkrecam kurek z bloku i spuszczam wode to na poczatku leci tylko powietrze dopiero pozniej wrzaca woda, i tak za kazdym razem jak sie gotuje. A jak jest zaladowane auto to dopiero szybko sie gotuje. I wogole zauwazylem ze od remontu auto zamiast byc mocniejsze to jest slabsze, ma problem z malymi gorkami itp. Juz kilka krotnie odkrecalem glowice i ja sprawdzalem, wymienialem uszczelke pod glowica, sprawdzalem tloki i wszystko jest ok, a woda sie zawsze gotuje i nie da sie jezdzic tak. Pompe wodna tez wymienilem juz, bez termostatu jak probowalem to tak samo, bez roznicy, zaplon dobrze ustawiony bo sprawdzalem, zawory tez. Bede bardzo wdzieczny za kazda pomoc, i za kazda wskazowke, z gory bardzo dziekuje i czekam na pomoc pozdrawiam



Wiêc tak. ¯e jest s³absze to norma po wiêkszej naprawie, zanim siê dotrze minie trochê czasu. A teraz musimy pój¶æ droga kaloryfera, ¿eby mieæ pewno¶æ co do sprawno¶ci uk³adu ch³odzenia musimy bydle odpowietrzyæ. Czêsto nie jest to ³atwe bowiem samo lanie p³ynu do zbiorniczka to nie wszystko. trzeba odnale¼æ najwy¿szy punkt uk³adu, najczê¶ciej jest to czujnik temperatury. Odkrêcamy dziada i lejemy p³yn az pojawi siê w otworze nie prychaj±c powietrzem. Czêsto nape³nienie g³owicy w ten sposób p³ynem pomaga, ale czasami trzeba robiæ to na uruchomionym silniku, spokojnie wlewaæ p³yn, odkrêcaæ kor i znów laæ. Znowu mamy problemy ze szczelno¶ci± uk³adu, niektóre uk³ady a w zasadzie wiêkszo¶æ jest sprawna jedynie pod ci¶nieniem które zapewnia szczelny zbiornik z uszczelka pod korkiem. Bez tego bydle siê gotuje. Wiêc przede wszystkim odpowietrzamy do bólu. I dbamy o pewno¶æ szczelno¶ci uk³adu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl