Mazda 3 MPS 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Mazda chce stworzyæ modelowi 3 MPS image najszybszego hot-hatcha. W sumie trzy samochody, za kierownic± których zasiedli do¶wiadczeni kierowcy, je¼dzi³y po Nürburgringu atakuj±c rekord toru. Jeden z kierowców, Mark Ticehurst, by³ na Nürburgringu po raz pierwszy, na przekór temu uda³o mu siê osi±gn±æ doskona³y czas 8 minut i 39,66 sekund. To zaledwie cztery sekundy mniej od dotychczasowego rekordu kategorii hot-hatch, który wynosi 8:35,02. Jaka jest tajemnica sukcesu? Do lepszych osi±gów dopomóg³ zestaw aerodynamiczny i modyfikacje zawieszenia (z przodu obni¿one o 25 mm, a z ty³u o 10 mm). Opony, klocki hamulcowe i tarcze pozosta³y seryjne. Pod mask± ukryto do³adowany silnik znany z modelu Mazda 6 MPS – MZR 2,3 DISI Turbo, który produkuje moc maksymaln± 191 kW (260 KM) przy 5500 obr./min i moment obrotowy 380 Nm przy 3000 obr./min. Za po¶rednictwem 6-biegowej manualnej skrzyni biegów napêdzana jest przednia o¶. Co prawda Mazda 3 MPS nie pokona³a dotychczasowego rekordu, ale firma zaplanowa³a powrót na legendarny tor w przeci±gu lata, kiedy podejmie kolejn± próbê z³amania rekordu. http://img182.imageshack.us/img182/9637/51213529qm3.th.jpghttp://img456.imageshack.us/img456/1813/60353167dh0.th.jpghttp://img110.imageshack.us/img110/2426/94937853bh5.th.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif




Mazda chce stworzyæ modelowi 3 MPS image najszybszego hot-hatcha. Jak na razie tworzy niez³e "pulpity" ;) http://img263.imageshack.us/img263/6682/mazda3mps3593my3.jpg Charakterystyka techniczna: : MAZDA 3MPS (2006-) Cena: ok 27 200 euro. Silnik.-cylindrowy, rzêdowy, DOHC, 16v, zmienne fazy rozrz±du. Wtrysk bezposredni, turbokompresor (1,07bar), ch³odnica powietrza do³adowanego. Pojemno¶æ 2 261cm3 Skok t³oka x srednica t³oka (mm): 87,5 x 94 Moc maksymalna 260KM przy 5 500obr/min Ilo¶c KM z litra pojemnosci: 144,9 Maksymalny moment obrotowy:387Nm przy 3 000obr/min Dyferencja³ blokuj±cy przy 33% Skrzynia biegów manualna 6-biegowa. Ciêzar 1 146kg Ciê¿ar / moc kg/km : 5,48 Przednie hamulce tarczowe wentylowane (ø320 mm), tylne hamulce tarczowe niewentylowane (ø280 mm) ABS+EBD+BAS Opony Bridgestone RE050 215/45 R 18 Predko¶c maksywalna 250km/h 400 m DA: 14,9 1 000 m DA: 26,3 0 do 100 km/h: 6,1 0 do 200 km/h: 22,7 Zu¿ycie paliwa ¦rednio 9,7l w cyklu mieszanym.

kupi mi kto¶ tak±? :D Przyda³by siê napêd na 4 ko³a, bo na przód przy 160KM to jednak nie jest najlepszy pomys³(patrz±c np. na Astrê OPC)


bo na przód przy 160KM to jednak nie jest najlepszy pomys³(patrz±c np. na Astrê OPC) astra OPC ma okolo 240 KM Fakt 160 KM to nie jest malo, ale jakos specjalnie duzo tez nie jest



Misiek, dopiero teraz zauwa¿y³am- 260KM, pomyli³am siê we wcze¶niejszym po¶cie. 100KM mniej to kolosalna ró¿nica w tym przypadku, a w s³abszym aucie napêd na przód ma sens. A Astra OPC jest koszmarnie podsterowna, podobnie jak sportowa Vectra i w ogóle sportowe Ople jako¶ tak nie lubi± skrêcaæ(to chyba odziedziczyli po Amerykanach- Cadillaci te¿ do niedawna nie lubi³y skrêcaæ, tyle, ze one siê buja³y :D )


Przyda³by siê napêd na 4 ko³a, bo na przód przy 160KM to jednak nie jest najlepszy pomys³(patrz±c np. na Astrê OPC) Kiedy¶ ogl±da³êm test mazdy 3 w najszybszej wersji i powiedzieli ¿e ma napêd na obie osie :) posiada³a w³a¶nie turbodo³adowany silnik o mocy co¶ ok. 260KM i rzeczywi¶cie je¶li chodzi o jazde kto szybciej :D ( czyt. przyspieszenie na prostej) to np. Astra OPC na torze wypada blado na tle konkurencji choæ ma najwiêcej mocy (nie bior±c pod uwage Mazdy) o tyle mazda z napêdem na cztery ko³a napewno bêdzie radzi³a sobie lepiej (pewnie najlepiej z ca³ej swatki HOT-HATCH). P.S w danych napisana jest moc z 1l pojemno¶ci. Okej tylko jaki to ma sens gdy silnik jest "uturbiony" :/ <?> Jak dla mnie najwiêksz± wada silników turbo szczególnie w autach typu Focus ST, Golf GTi, Astra OPC jest spalanie. Nie wierze ze to auto spali w miescie mniej niz 16-17 litrów (bo na torze to Focus ST 40l wci±ga ale frajda jest :D). Dlatego pomijaj±c fakt ¿e jestem fanem i lubie n/a (je¶li turbo to Diesel :D ) Civic Type-R jest najlepszy choæ na prostej nie najszybszy.


Kiedy¶ ogl±da³êm test mazdy 3 w najszybszej wersji i powiedzieli ¿e ma napêd na obie osie :) Top Gear?
Jak dla mnie najwiêksz± wada silników turbo szczególnie w autach typu Focus ST ee komputer oszukuje troche silnik i daje wiecej powietrza, wiec auto raczej nie spala strasznie duzo...
bo na torze to Focus ST 40l wci±ga ale frajda jest :D) na torze masz duzo redukcji, gaz w deche, ostre hamowania itp...



ee komputer oszukuje troche silnik i daje wiecej powietrza, wiec auto raczej nie spala strasznie duzo...
bo na torze to Focus ST 40l wci±ga ale frajda jest :D) na torze masz duzo redukcji, gaz w deche, ostre hamowania itp...
Mazda 3 MPS podczas testów ¿³opa³a srednio 12l na setkê :P 8l na spoko ; 9 à 10l w normalnej je¼dzie ; ¶rednio 15l sport- jak podaje jeden z w³a¶cicieli na forum francuskojêzycznym ;)



Kiedy¶ ogl±da³êm test mazdy 3 w najszybszej wersji i powiedzieli ¿e ma napêd na obie osie :) Top Gear?
tak, chyba Top Gear. [size=9:][ Dodano: 21-06-2007, 10:37 ][/size:]

Jak dla mnie najwiêksz± wada silników turbo szczególnie w autach typu Focus ST ee komputer oszukuje troche silnik i daje wiecej powietrza, wiec auto raczej nie spala strasznie duzo...
bo na torze to Focus ST 40l wci±ga ale frajda jest :D) na torze masz duzo redukcji, gaz w deche, ostre hamowania itp...
Na torze wiadomo i to jest normalne, redukcja ca³y czas deptanie na full hamowanie itd. Ale Focus ST czy Astra OPC po mie¶cie przy "normalnej" je¼dzie spali 15 litrów, jasne jest ¿e je¶li kto¶ bardzo siê postara to zejdzie nawet do 10l tylko po co kupowaæ takie auto ¿eby je¼dziæ nim jak "emeryt". Na TVN Turbo (tutaj juz zupe³nie powo³uje siê na tamto co powiedzieli) testowali Astre OPC wiele razy kiedy¶ w jakim¶ programie (nie wiem nawet jakim) jadaæ Astr± po trasie nie jako¶ nadzwyczajnie oszczêdnie lecz te¿ nie deptali poprostu normalna jazda 80-150km/h spali³a komputer ca³y czas pokazywa³ 16l i moim zdaniem jest to normalne zjawisko w silnikach 2.0 Turbo.( w wypadku nowe ST to jest 2,5l :D) [size=9:][ Dodano: 21-06-2007, 10:39 ][/size:]
ee komputer oszukuje troche silnik i daje wiecej powietrza, wiec auto raczej nie spala strasznie duzo...[ sugerujesz ¿e komputer pok³adowy w Focusie ST pokazuje wiêcej ni¿ auto pali w rzeczywisto¶ci ? Jak dot±d ja z takim czym¶ siê nie spotka³em. W skrajnych przypadkach komputer poka¿e Ci prawde lecz w wiêkszo¶æi gdy pokazuje ¿e np. auto pali 12l na setke pali od 0,5 do nawet 1,5 litra wiêcej.

Bartek88, To co pokazuje siê na ekranie komputera to ¶rednia zuzycia jaka oblicza komputer na podstawie danych jakie otrzymuje ze sterownika silnika, te dane to czas otwarcia wtryskiwacza, czyli obliczona ilo¶æ paliwa, jak± przy sta³ym cisnieniu wtryskuje siê do silnika. Zatem w miarê dok³adny pomiar uzyskamy przy jednosta³ej je¼dzie, bowiem przy kazdym nacisniêciu peda³u przyspieszenia dawka jest zwiêkszana. czego nie zdazy uwzglêdniæ komputer pok³adowy. Dlatego spalanie powinno byæ wiêksze. Choæ teoretycznie powinno dac sie dok³adnie obliczyæ ilo¶æ spalonego paliwa. Acha! I nie trzeba emerycko toczyæ sie by osiagn±c oszczednosci, wiedza o dzia³aniu uk³adów wtryskowych podpowiada ¿e przy w³aczonym biegu i puszczonym pedale gazu, sterownik odcina paliwo, co mo¿esz w Oplach zaobserwowaæ. Na wy¶wietlaczu wywali 0,0l Mimo tego iz masz w³aczony zap³on i pojazd siê porusza. Wykozystanie hamowania silnikiem daje wielkie mozliwo¶ci. Tak samo nie dopuszczanie do pe³nego otwarcia przepustnicy, gdzie przy 100% po³ozeniu, uk³ad wtryskowy ogranicza ingerencje elementów ekologicznych. Znaczy daje z siebie wszystko, a przy 99% nie.


sugerujesz ¿e komputer pok³adowy w Focusie ST pokazuje wiêcej ni¿ auto pali w rzeczywisto¶ci ? we wszystkich autach tak jest, moze z innej beczki ale MAN TGA pokazuje 30 l/100 km w rzeczywistosci trzeba dodac okolo 33%.
To co pokazuje siê na ekranie komputera to ¶rednia zuzycia jaka oblicza komputer na podstawie danych jakie otrzymuje ze sterownika silnika, chociaz tez jest chwilowe spalanie, np w Octavii, Focusie II oraz reszcie ;)
Na TVN Turbo (tutaj juz zupe³nie powo³uje siê na tamto co powiedzieli) testowali Astre OPC wiele razy kiedy¶ w jakim¶ programie (nie wiem nawet jakim) jadaæ Astr± po trasie nie jako¶ nadzwyczajnie oszczêdnie lecz te¿ nie deptali poprostu normalna jazda 80-150km/h spali³a komputer ca³y czas pokazywa³ 16l i moim zdaniem jest to normalne zjawisko w silnikach 2.0 Turbo.( w wypadku nowe ST to jest 2,5l :D) eh, jak jeden producent zaplaci to probuja "uwalic" innego. jednak chyba silnik z turbina ma mniejsze spalanie niz bez, czesc paliwa jest "zamieniana" na powietrze, o to mi chodzilo piszac:
ee komputer oszukuje troche silnik i daje wiecej powietrza

casz najwy¿szy , po 6-ce kolej na 3-kê , z tego co pamietam napêd na 4 by³ w serii , tak wiêc jest czym poszaleæ , jednak st to st :D

Misiek, Trochê zagmatwa³em pojêcia, oczywiscie ¿e piszac o ¶rednim spalaniu mia³em na mysli i chwilowe;) i wszystkie inne. v-ride, Wy oba cwaj (z Misiem :P ) jak nie wspomniecie o Fordzie przy kazdej okazji... :P :P :P


v-ride, Wy oba cwaj (z Misiem ) jak nie wspomniecie o Fordzie przy kazdej okazji... to jakie¶ zboczenie , wiem , wiem (ale pierwszy krok poczyniony ,aby siê wyleczyæ ) [ ju¿ siê przyznaje do tego] a poza tym szukam inne autko (jako II) (nie ford :P )


szukam inne autko (jako II) (nie ford :P ) kup sobie tak± Mazdê 3 MPS :D <w koñcu z koncernu Forda, no i Japoñczyk, no i Mazda> a co do napêdu- skoro mieli tak dobre wyniki na Nürburgring to znaczy, ¿e by³a to raczej wersja z napêdem na 4 ko³a, bo przednionapêdówk± by musieli bardziej zwalniaæ przed zakrêtami i traciliby przez to sporo czasu- ale to tylko moja opinia :P


to jakie¶ zboczenie , wiem , wiem (ale pierwszy krok poczyniony ,aby siê wyleczyæ ) [ ju¿ siê przyznaje do tego] to jest Twoj pierwszy blad... [color=red:]Okej Towarzycho, konczymy OT, bo sie... burdelik robi [/color:]

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl