Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam .Czy ktos moze mi powiedziec cos na temat szczek hamulcowych ,poniewaz ostatnio wymienilem je w swoim samochodzie .I mam teraz maly problem ,bo bardzo slabo dziala mi reczny.Wyszystko bylo ok na poczatku bardzo dobrze ale przegiolem bo chcialem lepiej i podciagnolem sobie linke od recznego jeszcze .I teraz przypuszczam ze szczeki nadaja sie tylko do wyrzucenia ,bo ich przegrzalem . Przejechalem ok 15km az felgi byly gorace .po sciagnieciu bebnow przeczyscilem wewnetrzna strone bebna oraz szczeki papierem sciernym bo wyraznie bylo widac ze sie przypalily.Sprawdzilem linke (jest ok) ale po zlozeniu wogule nie trzyma mi hamulec reczny .Przypuszczam ze takie okladzinny(przepalone )nadaja sie juz tylko do wyrzucenia po mimo tego ze wygladaja jak nowe.Czy ktos moze mi cos doradzic na ten temat ?.Dziekuje z gory
W mechani¼mie uruchamiaj±cym szczeki hamulcowe musi byæ element reguluj±cy odstep szczêki od bêbna, od jego ustawienia zale¿y efektywno¶c dzia³ania hamulca postojowego.
S± ró¿nie skonstruowane, jedne automatyczne drugie nie. Ale u Ciebie powinien byæ mechanizm automatyczny z mozliwo¶cia regulacji rêcznej. Rozpiera on trwale szczeki hamulca. trzeba to podkreciæ tak:
Luzujesz linke hamulca na regulacji.
Pokret³em rozpieraka szczek ustawiasz je tak bu bêben w miarê swobodnie obraca³ siê bez tarcia, jak najscislej.
Dopiero teraz regulujesz ham na lince.
Ko³a reca siê lu¼no.
Ustawiasz d¼wigniê hamulca na trzy z±bki.
Krêcisz ko³em i naci±gasz linke do ca³kowitego zablokowania ko³a.
Odpuszczasz dxwigniê.
ko³a musza krêciæ siê lu¼no.
Zaci±gasz ham na trzy zabki
Ko³a wyraxnie zablokowane, nie daja sie krêciæ rêk±.
Zaciagasz mocniej d¼wigniê, powinna wskoczyc jeszcze maksymalnie 2-3 zabki.
Gotowe ;)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl