Koenigsegg Agera Tort urodzinowy 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Kiedy my¶limy o urodzinach, pierwszym skojarzeniem jest pyszny tort, jakiego nie serwuje siê na co dzieñ. Takim w³a¶nie 'tortem' jest Koenigsegg Agera - debiutuj±cy w³a¶nie w Genewie model zaprezentowany z okazji 15. rocznicy powstania szwedzkiej marki.

Kto spodziewa³ siê rewolucji stylistycznej, czego¶ zupe³nie nowego i szokuj±cego, bêdzie lekko zawiedziony. Agera jest bowiem rozwiniêciem udoskonalanej od 15 lat idei modelu CC. Mamy wiêc charakterystyczny dla szwedzkich supersamochodów kszta³t nadwozia oraz lamp przednich. Szeroko¶æ auta jest taka sama z przodu i z ty³u, co polepsza prowadzenie wozu. Nasz bohater posiada równie¿ najwiêksz± przestrzeñ baga¿ow± w klasie, charakterystyczne drzwi oraz zdejmowany hardtop.

W ¶rodku znajdziemy nowatorski system o¶wietlenia, nazwany Ghost light. Technologia ta wykorzystuje nanorurki umieszczone w aluminiowych przyciskach, dziêki czemu elementy uk³adu o¶wietlenia s± niewidoczne dla oka ludzkiego, za to daj± ¶wietn± widoczno¶æ symboli i zarazem wygl±daj± elegancko. Ponadto kierowca mo¿e korzystaæ z wielofunkcyjnego komputera, wy¶wietlaj±cego wybrane informacje przed jego oczami.

Nowy Koenigsegg wyró¿nia siê zatem du¿ym baga¿nikiem, zdejmowanym dachem oraz koj±cymi oczy, b³êkitnymi elementami o¶wietlenia wnêtrza...

...oczywi¶cie, ¿e nie. Jak ka¿dy szanuj±cy siê tort, równie¿ Agera ma swoj± wisienkê na szczycie. Ma ona 4,7 litra pojemno¶ci, 8 cylindrów, dwie turbosprê¿arki, 910 KM i 1100 Nm maksymalnego momentu obrotowego dostêpnego przy 5100 obr./min. Warto dodaæ, ¿e ponad 1000 Nm jest dostêpne w przedziale od 2680 do 6170 obr./min. Aby tê fabrykê mocy da³o siê opanowaæ, Koenigsegg wyposa¿y swój nowy model w system kontroli trakcji, który dostosowuje siê do warunków panuj±cych na drodze i stylu jazdy kierowcy.

Na 20-calowych tylnych i 19-calowych przednich felgach znajdziemy opony Michelin - 335/30 R20 z ty³u oraz 255/35 R19 z przodu. Agerê wyposa¿ono równie¿ w wielkie jak pizza w rozmiarze XL tarcze hamulcowe. Z przodu maj± ¶rednicê 392 mm, a z ty³u 380 mm. Pozwalaj± one zatrzymaæ wa¿±ce 1290 kg auto ze 100 km/h na dystansie 30,5 m. W drug± stronê osi±gi wygl±daj± jeszcze bardziej imponuj±co. 3,1 s do pierwszej "setki", druga pojawia siê na liczniku 5,8 s pó¼niej. Mo¿emy tak przyspieszaæ a¿ do oko³o 390 km/h, chyba ¿e wcze¶niej osuszymy 70-litrowy zbiornik paliwa. Czas próby 0-200-0 km/h to budz±ce respekt 13,7 sekundy.

Koenigsegg Agera debiutuje w³a¶nie na Salonie Samochodowym w Genewie. Produkowany bêdzie równolegle do modeli CCX i CCXR.

http://img687.imageshack.us/img687/1818/96059784.jpg

http://img221.imageshack.us/img221/8803/97976042.th.jpg http://img3.imageshack.us/img3/5296/79567865.th.jpg http://img80.imageshack.us/img80/2559/87827418.th.jpg

¬ród³o: http://autogaleria.pl



Auto nie osi±galne dla normalnego Kowalskiego...
Felgi okropne, ale za to zegary fajne. :P
''Fajny''

Poprzedni model próbowa³ zabiæ Stiga...wiêc ten pewnie po przekrêceniu kluczyka otwiera bramy piekie³. Mia¿d¿y.

Poza moc± ten samochód nie ma nic co mog³o by mi siê podobaæ. Za stylistykê powinno siê go spaliæ , ale ca³okszta³t hmmmm.... ni ziêbi, ni grzeje



Kolejny wóz który uje¿d¿aæ bêdê na Xboxie...

No nie!Ju¿ chcia³em daæ ni ziêbi, ale ten napis Warning! na zegarach mnie rozbroi³.Mia¿d¿y. :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl