Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam!
Od jakiego¶ czasu nurtuje mnie jedna rzecz. Oto zestaw pytañ:
1. Czy przy spalanie zale¿y od obci±¿enia czy od obrotów?
2. Czy spalanie jest takie samo na jednych obrotach na ró¿nych biegach?
3. Czy spalanie przy tym samym obci±¿eniu (pomijaj±c rosn±cy do kwadratu prêdko¶ci opór powietrza - jedziemy po prostej) jest 50% mniejsze przy 2000 obr/min ni¿ przy 3000 obr/min ?
spalanie jest najmniejsze pomiêdzy obrotami najwiêkszej mocy i najwiêkszego monentu obrotowego utrzymuj srednie obroty na obrotomierzu i jak chcesz zaoszczêdziæ paliwo to dojed¿aj do skrzyzowan na luzie zamiast na biegu je¶li masz ga¼nik i bêdzie dobrze
o jakie auto chodzi?
Mam Peugeota 206 1.1 l. Wyczyta³em, ¿e maksymalny moment obrotowy wynosi 91 Nm przy 2.600 obr./min a maksymalna moc 60 KM przy 5.500 obr./min.
Czyli wynika³oby z tego, ¿e najmniejsze spalanie jest przy 4050 obr/min. Trochê du¿o i mi siê to nie podoba.
to dojed¿aj do skrzyzowan na luzie w³a¶nie nie doje¿dzaj. Podczas jazdy na luzie paliwo te¿ siê spala. Je¶li doje¿dzasz do skrzy¿owañ, hamuj silnikiem - to jest jedna z zasad oszczêdnej jazdy :D
spalanie jest najmniejsze pomiêdzy obrotami najwiêkszej mocy i najwiêkszego momentu obrotowego
w benzyniakach najbardziej ekonomicznie wyjdzie chyba w okolicach najwy¿szego momentu obrotowego. W dieslach te parametry s± dostêpne przy ni¿szej prêdko¶ci obrotowej jednak pomiêdzy nimi jest niewielka ró¿nica. Spalanie zale¿y od:
1. od jednego i drugiego. Im silnik jest bardziej obci±¿ony, tym wiêcej pali, a je¿eli przy ka¿dym obrocie jest spalana pewna ilo¶æ paliwa(mniej wiêcej sta³a) to chyba logiczne ¿e im wiêcej obrotów silnik wykonuje tym wiêcej pali. Problem pojawia siê przy zbyt niskich obrotach, bo wtedy ¿eby silnik nie zgas³ to cylindrów wtryskiwana jest du¿o bogatsza mieszanka.
2. Wydaje mi siê, ¿e nie, poniewa¿ je¿eli jest ni¿sza prêdko¶æ, silnik trudniej utrzymuje sta³e obroty i gdyby próbowaæ np. na dwójce jechaæ ca³y czas z prêdko¶ci± obrotow± 3000obr/min to podejrzewam, ¿e silnik zacz±³by dostawaæ bogatsz± mieszankê. Tutaj jednak nie jestem do koñca pewna.
3. to ju¿ zale¿y od samego silnika. Nie wiem jak to jest w przypadku Peugeota.
Bogdan K. napisa³,¿e jak ma siê auto na ga¼niku 3000gt_pany
i ma racje.Jak jest wtrysk to wtedu na biegu a jak nie to na luz.
spalanie jest najmniejsze pomiêdzy obrotami najwiêkszej mocy i najwiêkszego monentu obrotowego utrzymuj srednie obroty na obrotomierzu jakie bzdury :roll:
w³a¶nie nie doje¿dzaj. Podczas jazdy na luzie paliwo te¿ siê spala. Je¶li doje¿dzasz do skrzy¿owañ, hamuj silnikiem - to jest jedna z zasad oszczêdnej jazdy to dzia³a tylko przy silnikach z systemem pe³nego wtrysku paliwa , wówczas spalanie jest 0,0 , we wszystkich innych spalanie jest minimalne. :D
1. Czy przy spalanie zale¿y od obci±¿enia czy od obrotów? jak mara, ju¿ spomnia³a : od tegi tego
2. Czy spalanie jest takie samo na jednych obrotach na ró¿nych biegach? nie mo¿e byæ takie samo , bo jad±c na dwójce np. 3ty¶ obr. jedziemy tylko np.50km/h , za¶ na 5-ce przy tych obrotach jedziemy 100km/h , wiêc potrzebne jest dwukrotnie d³u¿szy czas aby pokonaæ ten sam dystans , wiêc i spalanie jest dwukrotnie wiêksze. (to jest sens skrzyñ biegów)
3. Czy spalanie przy tym samym obci±¿eniu (pomijaj±c rosn±cy do kwadratu prêdko¶ci opór powietrza - jedziemy po prostej) jest 50% mniejsze przy 2000 obr/min ni¿ przy 3000 obr/min ? zale¿ne od charakterystyki silnika , w ma³ych jednostkach my¶le ¿e spalanie nie bêdzie siê a¿ tyle wacha³o , ale do koñca nie jestem pewien jak sprawa wygl±da u 206 1,1l :D
pozdrawiam
mara przy niskich obrotach mniej pali a jak ma zgasn±c to gasnie a nie jest dostarczana bogatsza mieszanka ale niszczy sie sie silnik jezdz±c na wolnych obrotach!
gdy masz ga¼nik dojezdzasz do skrzy¿owania na luzie! a jak wtrysk to na biegu!
najmniej pali pomiêdzy obrotami
maksymalnego momentu obrotowego i maksymalnej mocy i miedzy tymi obrotami staraj sie aby wskazówka obrotomierza sie porusza³a
i nie przeci±gaj go na biegach i nie zamulaj jezdz±c na wolnych obrotach
przed wyprzedzaniem zawsze redukuj bieg na ni¿szy
Je¶li doje¿dzasz do skrzy¿owañ, hamuj silnikiem - to jest jedna z zasad oszczêdnej jazdy :D
A to ciekawe. My¶lisz, ¿e lepiej hamowaæ silnikiem? Wtedy nie jest pobierane w ogóle paliwo?
2. Czy spalanie jest takie samo na jednych obrotach na ró¿nych biegach?nie mo¿e byæ takie samo , bo jad±c na dwójce np. 3ty¶ obr. jedziemy tylko np.50km/h , za¶ na 5-ce przy tych obrotach jedziemy 100km/h , wiêc potrzebne jest dwukrotnie d³u¿szy czas aby pokonaæ ten sam dystans , wiêc i spalanie jest dwukrotnie wiêksze.
Chodzi³o mi o spalanie chwilowe.
My¶lisz, ¿e lepiej hamowaæ silnikiem? Wtedy nie jest pobierane w ogóle paliwo? silnik wtedy napedzany jest kolami, to one nadaja ruch silnikowi...
mara przy niskich obrotach mniej pali a jak ma zgasn±c to gasnie a nie jest dostarczana bogatsza mieszanka ale niszczy sie sie silnik jezdz±c na wolnych obrotach!
zbyt bogata mieszanka te¿ mo¿e niszczyæ silnik, poniewa¿ dochodzi do niepe³nego spalenia paliwa. Zauwa¿, ¿e optymalny zakres obrotów to nie jest ten, gdzie jest tak nisko, aby silnik siê nie niszczy³ tylko jest to mniej wiêcej ko³o maksymalnego momentu obrotowego. Wtedy mieszanka jest najlepiej zoptymalizowana.
Chodzi³o mi o spalanie chwilowe.
spalanie chwilowe powinno byæ mniej wiêcej podobne, ale komputer pok³adowy(o ile takowy bêdzie) by pokazywa³ wy¿sze. Np. w naszym Volvo je¿eli jechali¶my przy prêdko¶ci obrotowej ok. 2000 obr/min na dwójce pokazywa³o ponad 14l/100km, a przy takich samych obrotach na pi±tce by³o nieca³e 7l
Wydaje mi siê, ¿e mam wtrysk paliwa w mojej 206-tce. Czy robi ró¿nice to, ¿e siê ma jednopunktowy lub wielopunktowy wtrysk?
Wydaje mi siê, ¿e mam wtrysk paliwa w mojej 206-tce. Czy robi ró¿nice to, ¿e siê ma jednopunktowy lub wielopunktowy wtrysk tak , jazda bez gazu (do skrzy¿owania ) i bez poboru paliwa jeat mo¿liwa w silnikach o wtrysku wielopuktowym .
A to ciekawe. My¶lisz, ¿e lepiej hamowaæ silnikiem? Wtedy nie jest pobierane w ogóle paliwo? wogóle (ale tylko na pe³nym wtrysku-dla jasno¶ci) :D
najmniej pali pomiêdzy obrotami maksymalnego momentu obrotowego i maksymalnej mocy i miedzy tymi obrotami staraj sie aby wskazówka obrotomierza sie porusza³a pogrubiaj±c tekst nie zmieniasz fatu i¿ piszesz kompletne bzdury , daruj sobie , tylko siê o¶mieszasz :D
3000gt_pany napisa³/a: w³a¶nie nie doje¿dzaj. Podczas jazdy na luzie paliwo te¿ siê spala. Je¶li doje¿dzasz do skrzy¿owañ, hamuj silnikiem - to jest jedna z zasad oszczêdnej jazdyto dzia³a tylko przy silnikach z systemem pe³nego wtrysku paliwa , wówczas spalanie jest 0,0 , we wszystkich innych spalanie jest minimalne. :D
Czyli je¿eli ma siê jednopunktowy wtrysk paliwa to spalanie jest minimalne. Ale jakie to s± wielko¶ci? Takie jest spalanie jak przy powiedzmy 400 obr/min ?
Czyli je¿eli ma siê jednopunktowy wtrysk paliwa to spalanie jest minimalne. Ale jakie to s± wielko¶ci? Takie jest spalanie jak przy powiedzmy 400 obr/min ? u mnie w aucie kiedy¶ pokazywa³o ok. 0,2l/100km, przyt je¼dzie na luzie(w zale¿no¶ci od prêdko¶ci z jak± siê toczycz)
No to jak moje auto ma maksymaln± moc przy 5500obr a max moment przy 4000obr to mam niby je¼dziæ z prêdko¶ci± obrotow± w okolicach 3500-4000?Przecie¿ spali mi kupe paliwa przy takich obrotach.Jak je¿d¿e po mie¶cie to zmieniam biegi w okolicach 2500-2700obr.
wszystko zale¿y od silnika. Logicznym jest, ¿e jak silnik ma maksymaln± moc i moment obrotowy przy wysokich obrotach, wtedy trzeba spu¶ciæ w dó³. Ale je¿eli zmieniasz biegi na takich obrotach w benzyniaku to s± one zbyt niskie moim zdaniem, bo taki zakres obrotów jest dobry dla silników dieslowskich.
Nie wiem czy to ma jakie¶ znaczenie,ale autko ma instalacjê LPG.Niestety jest to chyba pierwsza generacja a silnik jest na wtrysku i w³a¶nie nie wiem jak to jest z tym spalaniem na gazie i jak on jest dawkowany.
Ma znaczenie takie, ¿e spalanie na gazie jest wy¿sze ni¿ na benzynie. Przep³ywem gazu(w nowszych instalacjach) kieruje komputer, który odmierza optymaln± ilo¶æ gazu i powietrza przy aktualnym stanie silnika(wolne, szybkie obroty, nagrzanie etc.).
najmniej pali pomiêdzy obrotamimaksymalnego momentu obrotowego i maksymalnej mocy i miedzy tymi obrotami staraj sie aby wskazówka obrotomierza sie porusza³a
buahahahah
maksymalny moment jest u mnie przy 7300, a moc przy 7600... jakbym je¼dzi³ w tym przedziale to pali³by mi z 16 litrów... :shock:
moze z innej beczki ale tez na temat. znalazlem fajna stronke o spalaniu przez konkretne modele
http://www.spritmonitor.de/en/ (jezeli bylo juz gdzies to sorki)
xxx
spalajom :D
Witam ja mam auto SLR i Audi TT znam ten problem , mi do mojej mig - 29 te¿ dizla mieli w³o¿yæ jeszcze wiêksze :D :D
Skuter/motor: Yamaha R1 :D :D :D
Dizla :D :D :D :D
Do³±czy³: Wczoraj 20:47 raczej musisz ju¿ i¶æ spaæ :roll:
mk97, taaak, w NFS to i ja DB9 mam
mk97, jednak polecam inne leczenie kompleksow ;)
Sk±d: zielona Góra ZIELONA GÓRA PRZEPRASZA!!!! :roll:
Cienzko mi z tymi autami bo duzo spalajom za³ó¿ gaz :D
Cytat:Sk±d: zielona GóraZIELONA GÓRA PRZEPRASZA!!!! spoko , oni s± wszêdzie :D
tak siê zastanawia³am, kogo cytujecie...
xxx
teraz chyba wiem.
Ale dobre. Co do tematu: spalanie chwilowe etc. nie jest a¿ tak wa¿ne, poza tym tego trzeba poszukaæ w danych technicznych konkretnego modelu a nie bawiæ siê w uniwersaln± recepturê.
mk97, za pó¼no , idiotê z siebie ju¿ zrobi³e¶
tak siê zastanawia³am, kogo cytujecie... mk97 napisa³/a:xxxteraz chyba wiem gdyby¶ tylko wiedzia³a :roll:
co ci nie paci to sie idz wytresuj szmato :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:
Moderator potrzebny od zaraz !!
paci to sie idz wytresuj ¿e co :?: , wiem prawda bywa bolesna.
EOT
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl