Wszystko zaczê³o siê od spotkania, które odby³o siê podczas salonu samochodowego w Genewie w marcu 2005 roku. Sergio Marchionne, szef Fiata i Lewis Booth, szef Forda postanowili wspólnie zaprojektowaæ i produkowaæ ma³y samochód. W³osi mieli ju¿ rozpoczêt± realizacjê projektu piêæsetki. Po dwóch latach podpisana zosta³a we Frankfurcie ostateczna umowa. Ford od wspó³pracy z Fiatem oczekiwa³ przede wszystkim znacznego obni¿enia kosztów projektu i samej produkcji, a przy tym wprowadzenia nowego produktu na rynek w jak najkrótszym czasie. Fiat ju¿ od kilku miesiêcy mo¿e siê swoim nowym modelem chwaliæ. Natomiast Ford wci±¿ swoje najmniejsze auto ukrywa. Wiadomo ju¿, ze nowy Ford Ka zast±pi swojego jedenastoletniego poprzednika wiosn± przysz³ego roku. Wed³ug Alfreda Altvilly, szefa Fiata od nowych projektów, ju¿ wszystko jest przygotowane do rozpoczêcia seryjnej produkcji Forda Ka. Podobnie jak Fiat 500, model ten bêdzie produkowany w tyskim zak³adzie Fiata. Wszystkie trzy jednostki napêdowe, które montowane s± do Fiata 500, znajd± siê tak¿e w ofercie w ofercie ma³ego Forda. Bêd± to: 1.2 o mocy 50 k@, 1.4 16v o mocy 74 kW i 1.3 CDTi o mocy 55 kW. Wszystkie bêd± spe³nia³y ju¿ normê Euro 5. zassane z roadlook.pl