Ford, Volkswagen czy Volvo? 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witajcie. Proszê o pomoc w wyborze samochodu. Zaczyna siê nowy rok i stwierdzi³em ¿e najwy¿szy czas zmieniæ samochód. Stary Opel Omega idzie na ¿yletki. Zastanawiam sie g³ównie miedzy trzema modelami: Ford Mondeo 2.0 TDCi przebieg 149 ty¶ 2005 rok; Passat 1.9 TDI 130KM przebieg 184 ty¶. 2003 rok; Volvo V40 1.9 TD 116 KM przebieg 163 ty¶. 2003 rok. Najbardziej podoba mi siê Volvo (wygl±da na najlepiej zadbane) i w tym miejscu prosze o opinie na temat tego modelu Volvo (po ostatnim liftingu), poniewa¿ w porównaniu do passata i mondeo jest ma³o informacji dotycz±cych Volvo. Zaznaczam ¿e wszystkie wymienione s± w bardzo dobrym stanie, maj± oryginalne przebiegi (ksia¿ki serwisowe ASO itp.), zadbane (sprawdzi³em). Widzia³em te¿ Citroena C5 1.6 HDI z przebiegiem 187 ty¶ z 2005 roku ale do niego mam jakos najmniej zaufania. Wszystkie wymienione kosztuj± oko³o 23 tysi±ce z³otych. Samochód powinien byæ: - ekonomiczny - w miarê bezawaryjny - zale¿y mi ¿eby spokojnie poje¼dziæ nim ok. 10 lat wiêc blachy musza byæ zdrowe - odrobina presti¿u Co my¶licie o tym? http://www.otomoto.p...ow&id=C11009351 Inne propozycje mile widziane Pozdrawiam i czekam z niecierpliwosci± na porady i opinie.



co do volvo co zamie¶ci³e¶ to ma³o zdjêæ co siê rzuca w oczy to ¼le spasowany z ty³u zderzak i z produ miêdzy klapa a nadkolem po stronie pasa¿era jest jakby za w±ska szpara ale to mo¿e wina zdjêcia A co do ksi±¿ek serwisowych to na allegro mo¿esz sobie kupiæ do jakiego chcesz auta puste czy wype³nione do wyboru do koloru ró¿ne jêzyki wybór du¿y oraz zainteresowanych sporo co do volvo silnik renault o symbolu f9q Wady: ¿eby sprostaæ to nowym norma emisji oraz zadowoliæ klientów zwiêkszaj±c moc z 1 dcm3 firma renault i post±pi³a zgodnie z duchem czasu tak jak wiêkszo¶æ producentów samochodów wyposa¿aj±c swoj± jednostkê w nastepuj±cê udogodnienia : 1 Ko³o dwu masowe produkowane przez LUK które nie przenosi drgañ na skrzynie którym producentem jest volvo( w wypadku awarii tego elementu min 2 tysie trzeba mieæ w kieszeni zdarza siê ¿e nie wytrzymuje 200kkm) zreszt± udrêka dwumasu to nie tylko volvo gdzies w interecie jest równie¿ jak zast±piæ dwómas w silniku vag na zwyk³e rozwi±zanie. 2Turbina garrett ¿eby wdmuchaæ odpowiednia ilo¶æ powietrza przy mniejszym spalaniu musia³a odchudziæ swoj± turbinê i zrezygnowa³a z ch³odzenia ciecz± co spowodowa³o ¿e polski kierowca o u³añskiej fantazji który zapomina daæ czas na ostudzenie wirnika musi byc przygotowany na regeneracje tego osprzêtu. 3 Nagromadzenie sprzêtu spowodowa³o to ¿e konstruktorzy musieli umie¶ciæ wlew oleju razem z odm± czego polski mechanik serwisant nie pojmuje i wlewa olej tak ¿eby zrobiæ to jak najszybciej (bo kolejka czeka) powoduj±c zalanie odpowietrzania a przy okazji zassania oleju do obiegu powietrza zasyfienie intercoolera i pocenie siê klapy gasz±cej a wystarczy³o by trochê relaksu. Zalety: Cicha praca silnika Dynamika diesla Male spalanie itd.


Warto zwróciæ uwagê jaki silnik diesela jest zamontowany (volvo czy francuski dCi). v40/s40 nie by³o diesli volvo. Co do 1.9 dci to jedne z lepszych silników Co do paska te¿ ma dobre silniki ale renoma to tylko plotka nikt nie mówi o pompowtryskiwaczach i ich wadach np potrzeba czyszczenia turbiny itp http://www.vw-passat...d=266&Itemid=11 Ko³o dwumasowe równie¿ problem passata http://www.motofakty..._zamachowe.html nikt nie wspomina ¿e z powodu zawieszenia w sierpniu 1999 r. i kwietniu 2004 r. wezwano do europejskich warsztatów prawie 1 100 000 samochodów. Podczas mniej spektakularnych akcji nawrotowych poprawiano jeszcze ¶ruby mocuj±ce prawy tylny amortyzator i system aktywacyjny poduszki powietrznej dla kierowcy. http://wysokieobroty.moto.pl/auto/1,72135,3323348.html

Zdecydowanie stawiam na Volvo! bardzo ekonomiczne i bezpieczne samochody! osobi¶cie jestem zapatrzony w C30! Ale od ma³ego pamietam ¿e w mojej rodzinie volvo jest od lat!



Z powy¿szych ja bym mimo mego zami³owania do innej marki bra³bym FORDa :D Najbardziej zdroworozs±dkowo siê przedstawia. C5 z 1.6 hdi nie jedzie, jak dla mnie to nieporozumienie, Volvo jest ma³e i ciasne, a ten silnik co tam jest to taki ma³o dynamiczny, z tych proponowanych to Ford, na ca³kiem ³adn± Viki C niestety za niski bud¿et :D

Powiem tak: Nie mam duzych wymagañ, siedzia³em w ¶rodku i jak dla mnie miejsca by³o ok, nie przywi±zuje do tego takiej uwagi. Jedni polecaj± Forda a inni nie bo s³abe blachy i problemowy, inni Paska ale te¿ mo¿e sie psuæ, ile ludzi tyle ró¿nych opinii, piszcie dalej a ja przemy¶le to co piszecie i co¶ wybiorê :) Zale¿y mi te¿ na niskim spalaniu, a Pasek i Ford maj± chyba wy¿sze, sprawdza³em w raportach spalania. ?



Co do 1.9 dci to jedne z lepszych silników u Królowej Lawet (czyt. Laguny)? Nie s±dzê aby by³y to specjalnie udane jednostki.
A po czym to wnioskujesz naprawia³e¶ je czy s³ysza³e¶ ¿e kto¶ próbowa³ naprawiaæ? bo ja co do forda s³ysza³em ¿e samochodów na f siê nie kupuje s³ysza³em równie¿ ¿e ford g__no wart a fiat jego brat. Jako¶ volvo carisma nissan je¿d¿± z tymi silnikami i nie s± królami Lawet. Za to posiadacze volvo z silnikiem 2.0d maja problemy z naprawami i nawet serwis w polsce nie mo¿e sobie poradziæ. Dla mnie królami lawet s± volkswagen na alledrogo i innych portalach najbardziej sprzedawany samochód drugim opel one jako¶ musia³y wjechaæ do naszego kraju jakby by³y takie dobre to Niemcy by siê z nimi nie rozstawali .

napisa³em tylko jaka opinie s³ysza³em jakby¶ czyta³ uwa¿niej to by¶ zrozumia³ Nie mo¿na generalizowaæ ¿e silnik 1.9 dci jest z³y bo w lagunie siê sypie elektronika. Tak samo mo¿na stwierdziæ ¿e ford jest taki i taki bo popularne jest powiedzenie które zacytowa³em. Co do moich postów staram siê rzetelnie odpowiadaæ popieraj±c to przyk³adami mo¿e b³êdy jakie¶ pope³niam ale nie wale ogólników ale na forum widzê tendencje rzucania hase³ wiêc zacznê to równie¿ robiæ


Nie mo¿na generalizowaæ ¿e silnik 1.9 dci jest z³y bo w lagunie siê sypie elektronika. a turbiny?
ale na forum widzê tendencje rzucania hase³ wiêc zacznê to równie¿ robiæ hm... powiedzmy. Silnik TDCi jest bli¼niacz± konstrukcj± mazdowskiego Diesla i tam te¿ chodzi lepiej.



ikiem 2.0d maja problemy z naprawami i nawet serwis w polsce nie mo¿e sobie poradziæ. mo¿e to nie wina samochodu a serwisu? Znam wielu magików, którzy uznaj± siê za mechaników a nie potrafi± podnie¶æ kabiny w Atego...
Widzisz ¿eby zostaæ mechanikiem to wystarczy mieæ komplet kluczy z tego co pamiêtam to w latach 90 w szko³ach zawodowy uczono jak naprawiaæ polonez ¿uka itp. Czasy siê zmieni³y wesz³a elektronika a niektórzy mechanicy s± na tym samym rozwoju zatrudniaj± m³odzie¿ co siê uczy na samochodach klientów po kilku latach zaczyna pojmowaæ o co kaman ,a tu ci przeklêci producenci wymy¶laj± co¶ nowego np kodowanie wtrysków i za nim to za³api± to trochê minie A w miêdzy czasie oni naci±gn± z kilku klientów na kasê zanim wymienia pó³ osprzêtu . Znam przypadek go¶cia co pojecha³ na diagnozê ¿e swoim dieslem mechanikowi wyskoczy³ b³±d U0301 Software Incompatibility With ECM/PCM mechanik zgarn±³ za to kasê bo angielskiego nie pojmuje i kaza³ szukaæ ecm/pcm jakby dobrze rozkmini³ to by siê zorientowa³ ze jego sprzêt nie podchodzi. Dlatego o dobrego mechanika w Polsce ciê¿ko za to znajdzie siê du¿o pseudo fachowców [size=9:][ Dodano: 04-01-2010, 10:06 ][/size:]
hm... powiedzmy. Silnik TDCi jest bli¼niacz± konstrukcj± mazdowskiego Diesla i tam te¿ chodzi lepiej. Ja bym poszed³ dalej silnik TDCI jest bli¼niacz± konstrukcj± mercedesa a konkretnie który silnik Diesel (Common-Rail) * 1,6l TDCI, 90 KM, 215 Nm przy 1750 obr./min; silnik opracowany wspólnie z koncernem PSA, montowany w samochodach marki Citroën oraz Peugeot * 1,6l TDCI, 109 KM, 240 / 260* Nm przy 1750 obr./min; jak powy¿ej, silnik opracowany z PSA * 1,8l TDCI, 115 KM, 280 / 300* Nm przy 1900 obr./min * 2,0l TDCI, 136 KM, 320 / 340* Nm przy 2000 obr./min; silnik podobnie jak jednostki o pojemno¶ci 1,6l opracowany z PSA [size=9:][ Dodano: 04-01-2010, 10:15 ][/size:]

Nie mo¿na generalizowaæ ¿e silnik 1.9 dci jest z³y bo w lagunie siê sypie elektronika. a turbiny?
No co do turbiny to akurat siê zgodzê nie wypa³ nie mam pod reka katalogu ale ta seria by³a ³adowana chyba do innych silników i tam równie¿ by³y problemy Znalaz³em tu link gdzie by³a montowana http://www.turbo-pro...ett/GT1749V.ASP


* 1,6l TDCI, 90 KM, 215 Nm przy 1750 obr./min; silnik opracowany wspólnie z koncernem PSA, montowany w samochodach marki Citroën oraz Peugeot* 1,6l TDCI, 109 KM, 240 / 260* Nm przy 1750 obr./min; jak powy¿ej, silnik opracowany z PSA* 1,8l TDCI, 115 KM, 280 / 300* Nm przy 1900 obr./min* 2,0l TDCI, 136 KM, 320 / 340* Nm przy 2000 obr./min; silnik podobnie jak jednostki o pojemno¶ci 1,6l opracowany z PSA Wikipedia? Mi³o, ¿e posi³kujesz siê moim dorobkiem ;) Nie rozumiesz chyba o czym piszê... TDDi by³ bli¼niakiem DITD z Mazdy, zarówno je¶li chodzi o blok silnika jak i turbinê, ró¿ni³ siê osprzêtem - wtryskiwaczami, pomp±. Tak samo jest z TDCi z Mondeo MKIII. Ford go sobie zaadoptowa³ i zrobi³ tañsz± wersjê z Delphi a nie Denso. To nie jest ten sam silnik co jest montowany teraz. Spokrewniony Z Mercedesem? Bo ma CR? Proszê Ciê, je¿eli masz pisaæ takie rzeczy, to odpu¶æ sobie.


Wikipedia? Mi³o, ¿e posi³kujesz siê moim dorobkiem ;)Nie rozumiesz chyba o czym piszê... TDDi by³ bli¼niakiem DITD z Mazdy, zarówno je¶li chodzi o blok silnika jak i turbinê, ró¿ni³ siê osprzêtem - wtryskiwaczami, pomp±. Tak samo jest z TDCi z Mondeo MKIII. Ford go sobie zaadoptowa³ i zrobi³ tañsz± wersjê z Delphi a nie Denso. To nie jest ten sam silnik co jest montowany teraz.Spokrewniony Z Mercedesem? Bo ma CR? Proszê Ciê, je¿eli masz pisaæ takie rzeczy, to odpu¶æ sobie. Wiêc rozkminaæ co z kim i kiedy nie ma sensu powinienem siê teraz spytaæ czy ford jest bli¼niaczy po osprzêcie do renaulta bo tez stosuje delphi je¿eli
hm... powiedzmy. Silnik TDCi jest bli¼niacz± konstrukcj± mazdowskiego Diesla i tam te¿ chodzi lepiej. Ale nie o to chodzi chodzi o wybór auta. A my¶lenie stereotypami nie pomaga bo nast±pi³a tak mieszanka ¿e nie wiadomo o co biega. Chcesz kupiæ saaba 95 a okazuje siê ¿e spod maski zerka opel chcesz volvo a tu prawie ford chcesz opla a tam silnik fiata chcesz kupiæ forda ka a tu wiadomo itd.


Wiêc rozkminaæ co z kim i kiedy nie ma sensu powinienem siê teraz spytaæ czy ford jest bli¼niaczy po osprzêcie do renaulta naprawdê zastanawiam siê, czy Ty w ogóle czytasz ze zrozumieniem...

ehh...najpierw siê k³óc± a potem cisza. Kto¶ mi mo¿e jeszcze co¶ doaradziæ? Jakie¶ sugestie, bo chyba zeszliscie trochê z tematu ;) Pawelsonx obrazil niunie (Forda) Miska, ja tez bym sie zdenerwowal jakby mi ktos obrazil moj samochod! Jak dzieci naprawde.... :P Ale co nieco sie dowiedzialem ;)

adijos_5, konkretne pytanie. Ja Ci odpowiedzia³em o Fordzie, pawelsonx o Volvo.

Konkretne pytania: Wszyscy mówicie ¿eby siê baæ diesla Renault, ja jednak slysza³em ¿e te diesle by³y modyfikowane przez Volvo wiêc chyba s± lepsze ni¿ "orygina³y"? Widzia³em te¿ fajnego Focusa z 2005 roku ale skoro rocznik taki sam jak Mondeo to chyba nie bede bral go pod uwage bo to jednak klasa nizsza chyba niz Mondeo. Ni¿sza znaczy gorsza? Czy dobrym pomys³em bedzie poszukaæ jakiego¶ modelu z benzyn± i w³o¿yæ gaz? S³ysza³em ze przez to zywotnosc silnika drastycznie spada i obnizaja sie osiagi. Chyba nie wyjdzie taniej niz z dieslem? No i gaz zabiera bagaznik... Podobno silnik z V40 chodzi "kulturalniej" ni¿ Passata...to opinia jakiego¶ mechanika, jak to jest u Forda? Du¿a ilo¶æ miejsca nie jest mi obca poniewaz do tej pory mialem Opla Omegê, dlatego teraz chcialbym miec auto troche mniejsze. Zastanawiam siê te¿ jak jest z "zaradnoscia" tych aut. Zalezy mi zeby dobrze sobie radzily w kazdych warunkach pogodowych. Ile pali samochód który stoi lub jedzie na luzie? Pozdrawiam :jazda:


Konkretne pytania:Wszyscy mówicie ¿eby siê baæ diesla Renault, ja jednak slysza³em ¿e te diesle by³y modyfikowane przez Volvo wiêc chyba s± lepsze ni¿ "orygina³y"? Nie by³y modyfikowane ani w volvo ani w carismie (jedno i to samo) tylko ¿e volvo, nissan i mitsubishi ma renomê i nawet jakby sie sypa³y to i tak powiedz± ¿e s± ok( Co do osprzêtu tego silnika znajdziesz je równie¿ w innych np turbina by³a montowana w vag i chyba fordzie. Na forach volvo i Mitsubishi jest wiêcej postów z silnikiem benzynowymi ni¿ z dieslami.
Czy dobrym pomys³em bedzie poszukaæ jakiego¶ modelu z benzyn± i w³o¿yæ gaz? S³ysza³em ze przez to zywotnosc silnika drastycznie spada i obnizaja sie osiagi. Chyba nie wyjdzie taniej niz z dieslem? No i gaz zabiera bagaznik... Bêdzie dobrym . Co do ¿ywotno¶ci to bajki nie spada drastycznie je¼dzi³em na gazie trochê w Polsce i nic siê nie dzia³o Za przyk³ad mogê daæ dewo nubirê s³u¿bowa mojego taty która zrobi³a na gazie ponad 300k km.Co do osi±gów w instalacjach z wtryskiem gazów nie ma prawie ró¿nicy. Co do baga¿nika to zale¿y gdzie jest butla je¿ei w kole to drastycznie nie zabiera powierzchni.
Podobno silnik z V40 chodzi "kulturalniej" ni¿ Passata...to opinia jakiego¶ mechanika, jak to jest u Forda? Chodz± bo nie ma co porównywaæ pompowtrysków które s± od roku przesz³o¶ci± do systemu CR. CR tak samo w fordzie i volvo chodzi ³adnie i Kulturalnie.
Du¿a ilo¶æ miejsca nie jest mi obca poniewaz do tej pory mialem Opla Omegê, dlatego teraz chcialbym miec auto troche mniejsze. Zastanawiam siê te¿ jak jest z "zaradnoscia" tych aut. Zalezy mi zeby dobrze sobie radzily w kazdych warunkach pogodowych. Co do warunków pogodowych to na forach jak zaczê³y siê mrozy wysypa³o siê w±tków z dieslami ¿e nie odpalaj± wina nie ze strony silnika ale polskich stacji benzynowych które w pore nie zaopatrzy³y sie w paliwo zimowe (bo jest dro¿sze) [size=9:][ Dodano: 08-01-2010, 8:37 ][/size:] Mo¿esz równie¿ kupiæ vovlo z silnikiem forda by³y montowane 2.0 i 1,6 chyba od 2004 roku

Czy grzechem i g³upot± bêdzie nie kupienie samochodu tylko dlatego ¿e na niskie zawieszenie? jak sa takie ¶niegi jak teraz to moge trzeæ o pod³o¿e i nie wjade na ka¿dy krawê¿nik tak jak moj± Omeg±. Widze ¿e Volvo jest nisko zawieszone. Czy to jest wada? I jeszcze jedno ile mo¿e spaliæ samochód gdy stoi np. na ¶wiat³ach lub jak jedzie na luzie? Które bêdzie najlepiej siê spisywa³o w ciê¿kich warunkach atmosferycznych, np ¶nieg lód po¶lizg itp?


Widze ¿e Volvo Volvo ogólnie nie jest specjalnie nisko zawieszone...
I jeszcze jedno ile mo¿e spaliæ samochód gdy stoi np. na ¶wiat³ach lub jak jedzie na luzie? OKO£O 1 litra na godzinê.
Które bêdzie najlepiej siê spisywa³o w ciê¿kich warunkach atmosferycznych, np ¶nieg lód po¶lizg itp? jakie¶ z napêdem na 4 ko³a, ale nie popadasz w skrajno¶æ?

Hm...no z tego co widzia³em to jest nisko zawieszone, mo¿e tylko ten model? Passat i Mondeo wydaj± siê byæ wy¿ej, czy to jest wada samochodu? No mo¿e za du¿o wymagam, ale jak ju¿ pytam to o wszystko ;)

Zale¿y dla kogo wada...to kwestia gustu. Ja mam minimaln± glebê w mondeo (jakie¶ 2cm ni¿ej ni¿ seria) i nie zdarzy³o mi siê nigdzie przytrzeæ, chyba, ¿e chlapaczami, które maj± stosunkowo blisko do ziemi. :D

Cyli mówicie ¿e to nie jest jaka¶ wada, to jeszcze jedno chyba ostatnie g³upie pytanie ;) Czy mogê za³o¿yæ alufelgi 16 do samochodu który fabrycznie ma 15?

Jasne, tylko wtedy odpowiednio musi byæ opona o mniejszym profilu. Tym sposobem to mo¿esz i 18 wsadziæ.

Czy jak bêd± opony o mniejszym profilu na 16 to resorowanie moze byc gorsze? Tak s³ysza³em ¿e mniej gumy powoduje gorsze resorowanie. Czy jak bêd± R16 o mniejszym, profilu niz teraz to samochód siê troche podniesie o ten 1 cal? ;) Jutro chyba kupie swój nowy u¿ywany samochód ;) Bêdzie to Volvo V40, poniewa¿ Mondeo to które by³o w bardzo dobrym stanie zosta³o kupione ju¿ a to drugie ju¿ nie jest takie dobre. By³em z mechanikiem, który powiedzial ¿e z dwójki Passat i V40 to drugie jest w lepszym stanie, nie widaæ ¿eby kto¶ kiedy¶ zagl±da³ pod maskê. Mia³em jeszcze do wyboru volvo V70 które pojawi³o siê przed kilkoma dniami ale z 2000 roku wiêc chyba wole to m³odsze.


Czy jak bêd± opony o mniejszym profilu na 16 to resorowanie moze byc gorsze bêdzie.
Czy jak bêd± R16 o mniejszym, profilu niz teraz to samochód siê troche podniesie o ten 1 cal? ;) nie, bo progil opony bêdzie ni¿szy.
2000 roku wiêc chyba wole to m³odsze. bardzo dobre podej¶cie.

Czy kto¶ z was s³ysza³ o chip tuningu? Czy to jest dobre? Trzeba robiæ jakie¶ przeróbki mechaniczne i czy to zwiêkszy spalanie? Mam swoje Volvo ju¿ w swoim gara¿u, wygl±da zaj******* ;) Narazie nie mogê je¿dziæ bo za³atwiam op³aty. My¶le ¿e ju¿ w poniedzia³ek bedzie zarejestrowany itp itd i bede mog³ napisaæ pierwsze wra¿enia z OFICJALNEJ jazdy :)

Fajnie, ¿e mogli¶my pomóc. Wiêkszo¶æ siê pyta i potem rok srania kupiæ czy nie kupiæ. Gratulacje. :D Chip tuning generalnie jest dobry, je¿eli siê nie przesadza. Spalanie nie powinno znacz±co wzrosn±æ, a odczujesz wielk± poprawê dynamiki. To polega tylko na podpiêciu auta pod komputer. :D


Mam swoje Volvo ju¿ w swoim gara¿u, wygl±da zaj******* ;) :)
Fajnie, ¿e mogli¶my pomóc. rónie¿ siê cieszê. i:
Gratulacje ¯yczê wielu mile i bezawaryjnie przejechanych kilometrów. :)

Dzieki wszystkim. Dzisiaj za³atwi³em ju¿ wszystkie formalno¶ci i w³a¶nie wróci³em z pierwszej oficjalnej jazdy. Narazie jestem zadowolony, mam to na co czeka³em. Przyspiesza jak dla mnie bardzo dobrze, nie brakuje mu mocy, zawieszenie bardzo niskie (mo¿e tylko mi sie wydaje, boje sie o os³ony), twarde ale przez to na zakretach jest jak poci±g na torach ;) wydajne ogrzewanie i klimatyzacja, w ciegu kilku chwil sie nagrzewa lub och³adza, przy radiu na desce rozdzielczej trochê skrzypi ale tam sie cos zrobi i nie bedzie ;) Du¿ym plusem jest audio! Fajnie gra 6 g³o¶ników + sobwoofer! Miejsca jest tyle ile potrzebuje choæ bagaznik móg³ mieæ kilka litrów wiêcej, zobaczê teraz jak bêdzie ze spalaniem, s³ysza³em ¿e jest oszczêdne, dzisiaj na 40 km trasa 30% reszta miasto wysz³o 7,8 litra. Zawieszenie trochê jest cha³asuj±ce ale tak podobno ma byæ ¿e taka specyfika auta. Ogólnie wnêtrze przyjazne dla oka, wszystko jest pod rêk±. Na gor±co narazie to wszystko :)


Miejsca jest tyle ile potrzebuje choæ bagaznik móg³ mieæ kilka litrów wiêcej, w razie wielkich wakacyjnych problemów mo¿esz rzuciæ trumnê na dach :)

Dobrze wybra³e¶. Volvo to solidna marka i na pewno bedziesz zadowolony,jest ma³o awaryjne,a silniki dynamiczne. Osi±gi tez niczego sobie.

Panowie...ja mam Forda Mondeo 2,0 Tdci z 2005 roku czyli po 2 FL. Powiem szczerze ze gdybym przed zakupem przedstudiowal interenet to pewnie nie kupil bym tego samochodu bo jest tyle negatywnych opini na temat tego silnika...ale kupilem go tylko dlatego ze mial niski przebieg jak na 4 latka 55 tys km. i ot prosze...samochod mam niespelna rok. Zrobilem nim w tym momencie 25 Tys. Km. i poza zmiana oleju i filtrow nie zmienilem nic...musze sie zgodzic co do Blach...strasznie slabe i cienkie...wystarczy sie oprzec o samochod i mozna miec wgniecenie...ale cena i komfort na duzy + a samochod znow tak duzo nie pali...przecietnie wychodzi mi 7 litrow tylko ze przez wiekszosc czasu jezdze po miescie

Blachy cienkie? Opierasz siê o nadkole i masz ju¿ je do robienia? Proszê Ciê...Proponujê poopieraæ siê o francuskie samochody.

Pozwolê sobie zamkn±æ ze wzglêdu na odkop.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl