Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Od razu zaznaczam, e nie jestem specjalist od terenwek czy pick-upw. Nie czuj si dobrze w takim "przepastnym" aucie ;)

Marka i Model: Ford Ranger
Silnik: 2.5 TDCi, 143 KM, 330 Nm od 1700 obr/min
Wersja Wyposaenia: Limited
Elementy Wyposaenia: skra, przechyomierze (boczny i przd/ty), kompas, radio CD/MP3, ze zmieniark na 6 pyt, orurowanie boczne i tylne, czujnik cofania, wiata przeciwmgowe, 4 x poduszka powietrzna
Okres Uytkowania: Samochd uytkowany podczas XVI Finau WOP, dystans 560 km, trasa Zielona Gra -> Wrocaw, dugo 180 km, cznie 740 km.
Przebieg:20141 km

Spalanie:
Na dystansie tych prawie dwustu km spali okoo 1/4 baku, czyli okoo 18-20 litrw. Wg mnie to nie jest specjalnie duo, niestety brak komputera nie pozwala okreli "w miar dokadnie", dlatego podaj na oko. Prdko jak jechaem bya w przedziale 90-120 km/h.

Silnik i Napd:
Traktorowy, chodzi twardo jak na ‼ciarwk” przystao, do wntrza dochodz wibracj, przy dodaniu gazu caa skrzynia biegw zaczyna si porusza. Tak wanie ;) Przy przyspieszaniu idzie przyzwoicie, biegi nie s za krtkie, ale powtarzam, nie znam si na terenwkach czy pick-upach, wiec moe tak ma by. Elastyczno te jest bardzo dobra, przy wyprzedzaniu rzadko kiedy redukowaem.
Standardowo mamy, oczywicie, RWD, jak si robi ciko mona da 4H (wysokie przeoenie, sztywne mosty, prdko max 100 km/h), na megatrudny teren jest 4L (sztywne mosty, reduktor AWD no i 40 km/h).
Miaem okazj podholowa Poloneza.. nie czuem, e go cign.. ot tak sobie ruszyem...

Zawieszenie:
Ciarwka, na pusto twardo, poprzeczne nierwnoci czu na plecach, troch telepie. W Koleinach pywamy, jednak na rwnej drodze trzyma si cakiem dobrze. Bardzo mikki ukad kierowniczy, jednak po kilkunastu kilumetrach przyzwyczaiem sie i juz byo wszystko <ok>.

Wntrze:
Twarde plastiki, nie najlepiej spasowane (w Malezji), fotele cakiem wygodne, jednak brakuje podparcia ldwi. Kierownica ukadana w dwch paszczyznach, na tylnej awce (inaczej tego nazwa nie mog) twardo, ciasno, mao miejsca na nogi, ciko si wsiada a wysiadanie u wielu osb wygldao jak wypadnicie z kabiny. Kolorystyka zachowana w szaroci, czarne fotele. Nie napisz, e smutno, bo to auto nie ma by krzykliwe (od tego jest wersja Wildtrak).

Baganik:
Nie to nie jest dobre sowo.. Paka! Wejdzie na ni Europaleta o masie tony, do tego moe doj hak o ucigu 3 ton i... potrzeba prawka na ciarwk.

Awaryjno: Auto nowe, pomijam ten punkt

Plusy:
+ moliwo odliczenia penego podatku VAT od pojazdu i paliwa
+ spore moliwoci transportowe
+ w miar ekonomiczny silnik
+ due lusterka, tfu.. lustra!
+ wzrok ciekawskich ;)
+ ciekawe znajomoci ;)

Minusy::
- tandeta w rodku
- decybele w rodku
- nie nadaje si do manewrowania w miecie

Podsumowanie:
C mona rzec? W Polsce Ford dopiero raczkuje w klasie pick-upw, nie ma dowiadczenia jak choby Mitsubishi czy Nissan, jednak liczba Rangerw mwi sama za siebie. Fakt, nie jest mistrzem, nie jest ani krzykliwy ani szybki, nie wyrnia si silnikiem, ale nie zapominajmy, e to auto dla farmera, a to e nasi farmerzy zaczynaj biega w garniturach, jedzi z dziemi prognozuje stopniowe ulepszanie samochodw w tej klasie.

Podzikowania
Za wypoyczenie pojazdu na XVI Fina WOP serdecznie dzikuj firmie Dom Samochodowy GERMAZ sp. z o.o, Oddzia Zielona Gra, a w szczeglnoci Kierownikowi Dziau Sprzeday za zaufanie i pomoc.
Gierczolowi za zdjcia te dzikuj. ;)

Zdjcia:
http://images31.fotosik.pl/123/96a85dfc91701925m.jpghttp://images31.fotosik.pl/123/e6b67afbbcefe74fm.jpghttp://images29.fotosik.pl/148/0ecf5bd4677413f0m.jpg
http://images28.fotosik.pl/149/d4eb337de47a3f4fm.jpghttp://images24.fotosik.pl/149/1ade000475994096m.jpghttp://images34.fotosik.pl/123/380c5323a6427eeem.jpg
http://images24.fotosik.pl/149/275d3e3f06b06238m.jpghttp://images31.fotosik.pl/123/df67fec301d0c3a5m.jpghttp://images34.fotosik.pl/123/f1a1c0078f892b93m.jpg
http://images34.fotosik.pl/123/27d3c7fa2d531ca6m.jpghttp://images32.fotosik.pl/123/4774b451a684a604m.jpghttp://images32.fotosik.pl/123/da6ce68e5c608cdbm.jpg




ale nie zapominajmy, e to auto dla farmera :D siedziaem w nim i potwierdzam :
Twarde plastiki, tandetne wykonanie (za miseczki ryu w Malezji), , wyklucza to zakup tego pojazdu dla mnie , ( ale w kocu nie jestem farmerem) :D jedyne co jest pozytywne to:
moliwo odliczenia penego podatku VAT od pojazdu i paliwa P.S. fajny testcik :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl