Ford: polska prezentacja + EuroNCAP! 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

To bêdzie przebój! – takie zdanie przewa¿a³o po zakoñczeniu prasowej prezentacji Forda Mondeo, która odby³a siê w Krakowie. Nowy samochód na dziennikarzach wywar³ du¿e wra¿enie rezes Ford Polska, Adam Ko³odziejczyk ma – ja sam mówi - powa¿ny k³opot. Problem w tym, ¿e centrala przyzna³a naszemu krajowi do tegorocznej sprzeda¿y tylko trzy tysi±ce egzemplarzy Forda Mondeo. Tymczasem ju¿ obecnie, na dwa miesi±ce przed ukazaniem siê nowego modelu w salonach, popyt na samochód jest ogromny. - Podejmujemy najró¿niejsze dzia³ania, aby zwiêkszyæ dostawê do Polski – t³umaczy Adam Ko³odziejczyk. Problem polega jednak na tym, ¿e produkcja modelu jest ograniczona, a robi on furorê nie tylko na polskim rynku, ale na ca³ym ¶wiecie. Mam jednak nadziejê, ¿e uda mi siê zwiêkszyæ ilo¶æ przydzia³u o kilkaset egzemplarzy. Ile dok³adnie? Tego nie potrafiê oszacowaæ. Dlatego ju¿ dzi¶ przepraszam wszystkich klientów, którzy bêd± musieli poczekaæ na odbiór nowego samochodu. Proszê zrozumieæ – to naprawdê nie jest nasza wina, jest mi bardzo przykro. Wrêcz g³upio. Pocieszam siê jedynie tym, ¿e osoby wierne marce zrozumiej±, wybacz± i... poczekaj±. Zapewniam jednocze¶nie, ¿e nowy model spe³ni wszystkie ich oczekiwania... Nowy Ford Mondeo w skrócie A oto g³ówne w±tki prezentacji nowego Forda, prowadzonej przez prezesa Ko³odziejczyka: Nowy Ford Mondeo jest dla Forda znacz±cym krokiem naprzód, zarówno pod wzglêdem stylistycznym jak i w dziedzinie zastosowanych rozwi±zañ. Pe³na dynamiki, wpadaj±ca w oko linia nadwozia zdecydowanie nawi±zuje do konwencji stylistycznej Forda - „kinetic design”, której najwa¿niejszym za³o¿eniem jest d±¿enie do chwycenia w sylwetce samochodu „energii w ruchu”. Charakterystyczne kraty wlotu powietrza z przodu, w kszta³cie dwóch odwróconych trapezów, s± wyró¿nikiem dla nowych modeli Forda. Najnowszy model odziedziczy³ wszystkie doskonale znane atuty Forda Mondeo, do których dodano wiele nowych elementów typowych dla samochodów wy¿szej klasy, takich jak komfort oraz wyciszenie wnêtrza godne limuzyny, miêkkie w dotyku materia³y wykoñczeniowe oraz dyskretne pod¶wietlenie konsoli ¶rodkowej. Supernowoczesne rozwi±zania u³atwiaj±ce prowadzenie i korzystanie z samochodu na co dzieñ obejmuj± miêdzy innymi: funkcjê otwierania i uruchamiania samochodu bez u¿ycia tradycyjnego kluczyka, odpowiednio za pomoc± kluczyka elektronicznego oraz przycisku rozrusznika „Ford Power”, now± tablicê przyrz±dów z wy¶wietlaczem Ford Convers+ jako najwa¿niejszym elementem interfejsu HMI (Human Machine Interface), u³atwiaj±cego kierowcy sterowanie funkcjami samochodu, inteligentny tempomat (ACC) z funkcj± ostrzegania i kontroli odleg³o¶ci od pojazdu jad±cego z przodu (Forward Alert), interaktywny system zwiêkszaj±cy bezpieczeñstwo czynne IVDC (Interactive Vehicle Dynamics Control), obejmuj±cy dodatkowo system p³ynnej kontroli t³umienia w zawieszeniu i uk³ad HLA (Hill Launch Assist), który u³atwia ruszanie z miejsca na wzniesieniach, i wreszcie uk³ad kontroli ci¶nienia w ogumieniu (TPMS). D³uga lista standardowego wyposa¿enia nowego modelu obejmuje miêdzy innymi elektroniczny uk³ad stabilizacji toru jazdy (ESP), system tankowania Easyfuel, w którym zrezygnowano z tradycyjnego korka wlewu i który ma blokadê zapobiegaj±c± w³o¿eniu koñcówki dystrybutora z niew³a¶ciwym paliwem, funkcjê opó¼nionego wygaszania ¶wiate³ po zamkniêciu pojazdu, dziêki której reflektory przez chwilê o¶wietlaj± kierowcy ¶cie¿kê do drzwi domu, komputer pok³adowy, klimatyzacjê oraz dodatkowe z³±cze wej¶ciowe audio w schowku podrêcznym umo¿liwiaj±ce pod³±czenie dodatkowego, zewnêtrznego odtwarzacza p³yt lub plików MP3. Jedn± z najwa¿niejszych cech nowego modelu jest bardzo wysoka jako¶æ prowadzenia, uzyskana dziêki zachowaniu doskona³ych w³asno¶ci jezdnych, z których s³ynê³y poprzednie generacje Forda Mondeo Ulepszony i rozbudowany Inteligentny System Bezpieczeñstwa (IPS) to ogó³ stosowanych w tym samochodzie najnowszych rozwi±zañ wspomagaj±cych pracê kierowcy oraz chroni±cych osoby we wnêtrzu w razie wypadku, obejmuj±cych poduszkê powietrzn± chroni±c± kolana kierowcy, kolumnê kierownicy przemieszczaj±c± siê w bok oraz pe³n± kurtynê powietrzn±. Do napêdu nowego Forda Mondeo przewidziano gamê a¿ dziewiêciu silników. S± to cztery jednostki wysokoprê¿ne Duratorq TDCi i piêæ silników benzynowych Duratec o mocy od 100 do 220 KM. W¶ród nich jest nowa jednostka Duratec HE o pojemno¶ci 2,3 litra i mocy 161 KM, która pojawi siê w sprzeda¿y w drugiej po³owie 2007 roku. Ofertê skrzyñ biegów obejmuj±c± znane i sprawdzone 5- i 6-stopniowe rêczne skrzynie biegów Durashift, uzupe³ni w drugiej po³owie roku nowa 6-biegowa przek³adnia automatyczna Durashift Nowy Ford Mondeo bêdzie oferowany w wersjach Ambiente, Trend, Ghia i Titanium, a jako opcja dostêpne bêd± pakiety X dla wersji Ghia i Titanium oraz Sport dla wersji Trend i Titanium. Nowy Ford Mondeo zwraca uwagê inteligentnym wykorzystaniem przestrzeni, pojemnym wnêtrzem i jeszcze wiêksz± pojemno¶ci± baga¿nika. Nowe technologie zastosowane przy produkcji nowego modelu obejmuj± miêdzy innymi proces laserowego zgrzewania, umo¿liwiaj±cy uzyskanie wy¿szej jako¶ci bezszwowego po³±czenia boków nadwozia z poszyciem dachu. Nowa generacja Forda Mondeo zosta³a opracowana w ca³o¶ci w³asnymi nak³adami Forda. Nowe modele bêd± wytwarzane wy³±cznie w zak³adach Forda w Genk w Belgii, w których w pe³ni wdro¿ono procesy „elastycznego” zarz±dzania produkcj±. S³owo Prezydenta John Fleming, Prezydent i Dyrektor zarz±dzaj±cy, Ford of Europe: Od czasu inauguracji pierwotnej wersji pojazdu w 1993 roku, Ford Mondeo jest kluczowym modelem w ofercie Forda. Klienci oczekuj± od nas spe³nienia obietnicy, ¿e uczynimy nowy pojazd lepszym w ka¿dym aspekcie. Efektowny, nowy model stanowi uwieñczenie wartej 715 milionów euro inwestycji w naszych zak³adach produkcyjnych w Genk w Belgii, gdzie bêd± produkowane wszystkie trzy wersje nadwozia nowego Forda Mondeo, obok Forda S-MAX oraz najnowszej generacji Forda Galaxy. Dziêki podej¶ciu Ford Motor Company zmierzaj±cemu do stosowania wspólnych rozwi±zañ technicznych w opracowywaniu ró¿nych modeli pojazdów, uda³o nam siê stworzyæ wachlarz elementów konstrukcyjnych i technologii oraz dostosowaæ je do potrzeb grupy pojazdów, z których ka¿dy ma indywidualn± charakterystykê, zarówno w dziedzinie stylistyki jak i w³a¶ciwo¶ci jezdnych. Ford Mondeo wyró¿nia siê równie¿ tym, ¿e od pocz±tku prac projektowych by³ opracowywany z uwzglêdnieniem troski o ¶rodowisko. Zosta³ opracowany z uwzglêdnieniem przygotowanego przez Forda wska¼nika wp³ywu produktu na ¶rodowisko, tak zwanego PSI (Ford Product Sustainability Index), który bierze pod uwagê pe³ny cykl ¿ycia produktu. Mondeo jest najbardziej zaawansowanym technicznie pojazdem, jaki kiedykolwiek wyprodukowali¶my. Mo¿na w nim znale¼æ szereg modyfikacji i nowych elementów wyposa¿enia – wiele z nich jest nowo¶ci± w Fordach, a wiele innych zosta³o po raz pierwszy zastosowanych w tym segmencie pojazdów. Wprowadzamy jednocze¶nie wszystkie trzy wersje nadwozia, poniewa¿ zdajemy sobie sprawê z tego, jak zró¿nicowane s± potrzeby naszych klientów w Europie. Mimo i¿ Ford znany jest z tego, ¿e zmienia nazwy swoich pojazdów, gdy wprowadzany jest nowy model, jednak na wczesnym etapie opracowywania tego pojazdu zdecydowali¶my zachowaæ nazwê Mondeo. Wynika to z tego, ¿e jeste¶my dumni z osi±gniêæ modelu na przestrzeni ostatnich trzynastu lat. Ford Mondeo by³ równie¿ zawsze synonimem warto¶ci i jako¶ci, a nowy pojazd nie bêdzie w tej kwestii wyj±tkiem! W salonach we wrze¶niu Ford Mondeo znajdzie siê w salonach dealerskich w Polsce we wrze¶niu. St±d te¿ jest du¿o czasu na jego pe³n± prezentacjê. Wszystkie trzy, debiutuj±ce jednocze¶nie wersje: 4-drzwiow±, 5-drzwiow± i kombi opiszemy na naszych ³amach, podzielimy siê te¿ spostrze¿eniami z pierwszych jazd testowych. Ford Polska oferuje te¿ specjalne, promocyjne wersje, stworzone z my¶l± o naszym rynku: Silver X oraz Gold X. Skorzystaæ te¿ mo¿na z uczciwej oferty finansowej (kredytowej) FCE Bank Polska oraz programu FordProtect – przed³u¿enia gwarancji nawet do czterech lat. Ceny To rzecz, która bardzo interesuje klientów. Zamieszczamy je w naszych tabelkach, ale szczegó³y uzyskaæ mo¿na u autoryzowanych dealerów Forda. http://img515.imageshack.us/img515/6479/beztytu322uco8.th.pnghttp://img515.imageshack.us/img515/2609/68717926wf7.th.pnghttp://img256.imageshack.us/img256/3568/ssmc7.th.png http://img264.imageshack.us/img264/1989/83799851qy7.th.jpghttp://img264.imageshack.us/img264/8163/26863884xy1.th.jpghttp://img264.imageshack.us/img264/1295/46521740gq1.th.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif




To bêdzie przebój! te¿ mi nowo¶æ :roll: :D
Ceny To rzecz, która bardzo interesuje klientów. Zamieszczamy je w naszych tabelkach, ale szczegó³y uzyskaæ mo¿na u autoryzowanych dealerów Forda. mam ju¿ cenniki od dealera. :D


MtuninG napisa³/a:To bêdzie przebój! te¿ mi nowo¶æ no nie?:>
mam ju¿ cenniki od dealera. ja tez mam, ale niech ludzie widza ;D chociaz wszystko jest na stronie glownej Forda

zabijecie mnie za to co powiem ale: artyku³ów o nowym Mondeo by³o ju¿ moim zdaniem tyle, ¿e temat powoli zacznie siê wyczerpywaæ i nie-maniakom Forda po prostu nudziæ. Chcia³abym zaznaczyæ, ¿e o Mondeo mk4 pojawi³y siê chyba ju¿ 4 artyku³y ³±cznie z tym i to chyba ¼dziebko za du¿o. Wiem, ¿e jest zasada, ¿e jak kto¶ nie chce, niech nie piszê, ale skoñczy siê na tym ¿e bêd± odpowiada³y tylko dwie osoby... Dla mnie mówi±c szczerze temat o nowym Fordzie ju¿ siê wyczerpa³. Polska premiera to ¿adne wielkie ¶wiêto.




ale skoñczy siê na tym ¿e bêd± odpowiada³y tylko dwie osoby... dwie ju¿ wystarcz± :D
zabijecie mnie za to co powiem ale nie , ale wyrzucam ciê ze stada :D
Chcia³abym zaznaczyæ, ¿e o Mondeo mk4 pojawi³y siê chyba ju¿ 4 artyku³y ³±cznie z tym i to chyba ¼dziebko za du¿o kto¶ tu jest zazdrosny :D , dobra nastêpny bêdzie o mazdzie :D


mara napisa³/a: Chcia³abym zaznaczyæ, ¿e o Mondeo mk4 pojawi³y siê chyba ju¿ 4 artyku³y ³±cznie z tym i to chyba ¼dziebko za du¿o kto¶ tu jest zazdrosny :D , dobra nastêpny bêdzie o mazdzie :D alez to nie nasza wina, ze Mazda nic nie robi ;D
Polska premiera to ¿adne wielkie ¶wiêto moze specjalfna feta to to nie jest, ale jakos musi byc zainagurowane wejscie na rynek.

Ale o wej¶ciu na polski rynek np. Opla Corsy czy Roomstera tak siê nie rozpisywali¶cie. A ostatni artyku³, jaki by³ napisany na temat Mondeo dotyczy³ jakiej¶ nagrody jak± otrzyma³ chyba za hipoalergiczno¶æ...
wyrzucam ciê ze stada to ja by³am w jakim¶ stadzie? Wybacz, ale nie tworzê kó³ka adoracji Forda :P mam innego faworyta
to nie nasza wina, ze Mazda nic nie robi czy ja mówiê, ¿eby¶cie o Ma¼dzie pisali? Niusy to nie tylko Mondeo, o nastêpnej generacji Focusa by³y ju¿ 2 tematy, a ju¿ siê boje co bêdzie kiedy auto zadebiutuje...


Ale o wej¶ciu na polski rynek np. Opla Corsy czy Roomstera tak siê nie rozpisywali¶cie. nie byly te samochody tak wyczekiwane (no moze corsa), Roomster niczym sie nie zasluzyl.Zwykly swiezak
czy ja mówiê, ¿eby¶cie o Ma¼dzie pisali? Niusy to nie tylko Mondeo, o nastêpnej generacji Focusa by³y ju¿ 2 tematy, a ju¿ siê boje co bêdzie kiedy auto zadebiutuje. my to "przedrukowujemy" z roadlook.pl albo innych portali, nie jestesmy agencja prasowa, nie my dysponujemy nowinkami Konczymy OT

[size=14:]EuroNCAP: Piêæ gwiazdek dla Forda Mondeo[/size:] Nowy Ford potwierdzi³ oczekiwany rezultat. W czo³owym i bocznym te¶cie zderzeniowym straci³ tylko jeden punkt, co zalicza ten model do obecnie najlepiej ocenianych. Nietkniête wnêtrze zosta³o naszpikowane przez producenta airbagami. Specjali¶ci z EuroNCAP chwal± Forda za obecno¶æ poduszek chroni±cych kolana, które nie dopuszczaj± tej czê¶ci cia³a z desk± rozdzielcz±. Równie¿ i pozosta³e parametry okaza³y siê na tyle optymalne, ¿e najnowsze wcielenie Mondeo otrzyma³o 15 z 16 mo¿liwych punktów w zderzeniu czo³owym. Testowan± wersj± by³ liftback napêdzany turbodieslem 2,0 TDCI o masie 1559 kg. Za zderzenie boczne przyznano maksymaln± liczbê 16 punktów, dodatkowo Mondeo otrzyma³o 2 punkty za obecno¶æ systemu przypominaj±cego konieczno¶æ zapiêcia pasów bezpieczeñstwa i 2 za boczny kontakt z kul±. Za ochronê pasa¿erów EuroNCAP przyzna³o ³±cznie 35 punktów, co oznacza ocenê na piêæ gwiazdek. Przy ocenie ochrony najm³odszych pasa¿erów EuroNCAP do³±czy³o ten komentarz: "Deaktywacja poduszki powietrznej wspó³pasa¿era dostêpna jest jedynie za dop³at±. St±d te¿ w³±czanie/wy³±czanie poduszki przed pasa¿erem nie by³o poddane ocenie." Ford Mondeo za komponenty dotycz±ce bezpieczeñstwa najm³odszych otrzyma³ 39 punktów, co oznacza 4 gwiazdki. Przy spotkaniu z pieszym zderzak Mondeo stwarza nadmierne ryzyko dla nóg. Ca³kiem dobra jest jednak ochrona w rejonie g³owy dziecka, w przypadku zderzenia z mask±. W ocenie specjalistów EuroNCAP problem mo¿e stwarzaæ pokrywa silnika w kontakcie z g³ow± doros³ego. http://img519.imageshack.us/img519/7072/fomo3046fa18a4a57b7pg2.th.jpghttp://img519.imageshack.us/img519/26/fomo1046fa18a4a05acyn4.th.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://img401.imageshack.us/img401/6941/logoer1.gif

no i git :D ale jak widzê te fotki to mi siê ³za krêci :D

Zgnie¶æ Mondeo na py³! A tak bez "jaj"... Jak zobaczy³em Mondeo Sedana, grafitowego, na 19" felgach od Focusa ST i glebie to sie zakocha³em mmm <3

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl