marka i model: Ford Mondeo Turnier silnik: 2.0 TDDi, 115 KM przy 4200 obr/min, 280 Nm dostepnych od ok 1800 obr/min ;) zreszta co Wam bede wiecej opisywac ;) wszystko jest tutaj W³asne, osobiste odczucia: Silnik: Leciwa konstrukcja TDDi, ale dosc ladnie pracuj±ca - nie jest specjalnie glosny. 115 KM wystarczy zeby w miare sprawnie nim poruszac, ale wiadomo, apetyt ro¶nie w miare jedzenia ;) A i moze lepiej ze TDDi, a nie pierwsze TDCi, ktore mialy problemy z wtryskami (czulosc na paliwo) Zawieszenie: Zawieszenie hm.. tutaj nie mozna wiele zarzucic. Faktem jest ze gumy stabilizatora trzeba wymieniac co jakis czas, ale specjalnie kosztowne to nie jest. Wszystkiemu winne sa nasze drogi i warunki panujace pod domem, a Tato, jak Tato, zawsze sie spieszy ;) Auto nie jest ani bardzo twarde, ani przesadnie miekkie, jest w sam raz. Prowadzenie: Auto prowadzi siê pewnie, nie ma jakiegos bujania, jest dobrze "wywazony", chociaz na zimowkach podsterowny (mowa o sniegu, a nie ulicy) sie staje, ale podejrzewam ze to wina opon. Wnêtrze: Przestrzeni we wnêtrzu jest pod dostatkiem, nawet jad±c w 5 osób z tylu jest wygodnie, miejsca na nogi bardzo du¿o. Baga¿nik tez jest, wrecz, ogromny. Porownujac do Passata, Avensis i Laguny to jest stodo³a. 550 litrow "wystarczy" aby zapakowac co trzeba i jechac na wakacje ;) dla Psa tez jest bardzo dobrze ;). Spasowanie elementow jest na przyzwoitym poziomie, plastiki mile w dotyku, wszystko na swoim miejscu. Awaryjno¶æ: Mondeo, wbrew powszechnej opinii nie jest awaryjne, w naszym modelu zdarzyly sie TYLKO dwie awarie, ktore unieruchomily samochod: 1. Pekniety przegub w prawym kole. Jednak wydaje mi siê, ¿e nie byla to wada wrodzona, tylko zu¿y³ siê ten element po ponad 115 tys km po miescie (glownie) 2. Przywiesil sie komputer steruj±cy i nie mozna bylo odpalic samochodu. Wiele osob ma tez stary, wyrobiony stereotyp o Fordach ze rdzewiej±, fakt stare auta maja te problemy. Nasz egzemplarz trzyma³ sie dobrze do 2006 roku, ma niewielkie ogniska na drzwiach (punkt newralgiczny Fordow). [color=red:]Przy oko³o 150 tys. km pad³ alternator - 26.08.2007[/color:] Spalanie Jest na przyzwoitym poziomie. Oczywiscie jest wieksze niz w TDI od VW, ale tez do zaakceptowania. W miescie okolo 8-8,5 a na trasie 6,5-7,5.