Ford Fiesta Mk.3 Silnik: 1.1 C Spalanie: Miasto: 6-6.5 litra, trasa: maksymalnie 5.5 litra. Rok produkcji:1990 Wersja Wyposa¿enia:Podstawowa Elementy wyposa¿enia: Samochód odpala i je¼dzi :D http://img156.imageshack.us/img156/2826/fiesta2xu0.th.jpg Samochód naby³em 2 lata temu za niezbyt wygórowan± cenê 3.5 tysiaca (jak na tamte czasy,teraz mo¿na za takie pieni±dze kupiæ fieste z 94 roku). Silnik Silnik o mocy 55 koni z katalizatorem, jest dosyæ oszczêdny z prostego powodu- nie za du¿o mocy. Jednak na kieszeñ studenta jest odpowiedni,ma³o pali a te 55 koni w lekkiej budzie sprawnie sobie radzi ;) (samochód wa¿y 800kg). Ja nie mam do tej pory problemów z silnikiem, oprócz tego, ¿e lubi± siê po jakim¶ czasie rozregulowywaæ zawory, przez co chodzi g³o¶no...prawie jak diesel, co jest irytuj±ce. Wnêtrze Wnêtrze raczej ubogie,nawet jak na samochód z tamtych lat. Jedynie co wygodne w tym samochodzie jest, to siedzenia..No ale nie ma czego wymagaæ za takie pieni±dze ;). Jest bardzo ma³o miejsca z ty³u, najlepiej gdy s± 2 osoby na tylnych siedzeniach, a jeszcze lepiej gdy nikt nie ma potrzeby tam siadaæ :D problemy mog± mieæ wysokie osoby, wiadomo,auto jest ma³e. Uk³ad jezdny Podwozie na mój gust jest ca³kiem nie¼le zestrojone. Nie jest zbyt twarde, ani zbyt miêkkie. Wybiera ³adnie dziurki, lekko przechyla na zakrêtach które s± pokonywane z du¿± prêdko¶ci±, nie jest uci±¿liwe twardy w terenie. Amortyzatory i sprê¿yny s± dosyæ ¿ywotne. Jedyn± bolesn± spraw± w uk³adzie jezdnym jest sypi±ca siê przek³adnia w kierownicy. Pojawia sie lekki luz na kierownicy, wkurzaj±ce i irytuj±ce stukanie podczas skrêcania, istnieje mo¿liwo¶æ zblokowania siê uk³adu kierownicznego co mo¿e skutkowaæ niebezpieczeñstwem wypadku.Ale koniec straszenia, nie s³ysza³em jeszcze ¿adnego przypadku aby kierownica siê zablokowa³a, koszt takiej przek³adni z tego co mi wiadomo to oko³o 800 z³otych,wiêc nie op³aca siê wymieniaæ :). W skrócie,mankamenty i czêste usterki ka¿dej Fiesty mk3: - Korozja nadkól i progów, okolic haków z przodu i ty³u, czêsto pojawia siê przy tylnej wycieraczce...Przynajmniej raz na rok trzeba zakonserwowaæ te miejsca. - Dziadowskie lusterka- nie zalecam ich sk³adaæ, po posk³adaniu ³ami± siê..A potem zwisaj± lekko w dó³,nie s± sztywne i drgaj± podczas jazdy. - Lubi zapychaæ siê t³umik. - Typowe dla fiest: Nieszczelne drzwi i okna,podczas wiêkszych prêdko¶ci s³ychaæ ¶wisty powietrza . - Ma³o miejsca z ty³u. - Sypi±ca siê przek³adnia kierownicza. Plusy: + ¯ywotno¶æ amortyzatorów i sprê¿yn + Tanie czê¶ci zamienne + Niskie spalanie + Cena + W Niemczech nadal mo¿na trafiæ na bardzo zadbane autko z stosunkowo malym przebiegiem! Wystarczy dobrze poszukaæ :) Podsumowuj±c samochodzik polecam osobom,które nie maj± zasobnego portfela a potrzebuj± ekonomiczne i wbrew pozorom dosyæ zwinne autko o takim silniku. Zwolennikom szybkiej jazdy polecam fiestê XR2i :). Pozdrawiam i zapraszam do zadawania pytañ ;)