Witam. Ostatnio mia³em problemy z uruchomieniem go rano. Podczas krêcenia parê razy kichn±³, ale zapali³. Pó¼niej odpala³ bez problemów do rana, a¿ w Re¶cie 4 dni temu nie odpali³ ogóle. Po wykrêceniu ¶wiec okaza³o siê, ¿e nie ma iskry na 2 – 3 garnuszku. Teraz, co zrobi³em: SKRZYNKA BEZPIECZNIKÓW: Rozebrana i przylutowana ( 2 godziny roboty) EDIS: Podmieniony z innego forda i to samo. Kable z EDIS do CEWKI wymienione na nowe. Wyprowadzenia: 8 -12V, 9 – masa, 7 – nic ( na jednym schemacie ma byæ masa, na innym ekran kabli sygna³owych czujnika po³o¿enia wa³u) zwiera³em do masy i te¿ nic nie pomog³o. CEWKA ZAP£ONOWA: Podmieniona z innego forda i to samo. ¦rodkowy pin kabel czarny +12V jest. EEC IV KOMPUTEREK: Wyprowadzenie 40 – masa jest, 37 i 57 - +12V jest. Wymieni³em na drugi i to samo. CZUJNIK PO£O¯ENIA I PRÊDKO¦CI OBROTOWEJ WA£U: Wyczyszczony sprawdzony rezystancja 400 Ω przy zbli¿aniu do magnesu dochodzi do 120 Ω. KABLE WYSOKIEGO I ¦WIECE: Wymienione na nowe 2,5 tygodnia temu. Walka z tym z³omem nie daje efektu. Przy koñczeniu krêcenia rozrusznikiem ( puszczenie kluczyka) na 2 i 3 przeskakuje iskra. Próbowa³em odpaliæ go, chocia¿ na tych dwóch garach wkrêcaj±c tylko ¶wiece 1- 4, lecz tylko kichanie jakby zap³on by³ przestawiony. Jest to Eskort 1,6 8V EFI. Proszê o jakie¶ sugestie, bo nied³ugo dojdzie do wymiany ca³ego silnika.