Ford 1.8 16V 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Ford Escort 1.8 16V .Proszê o pomoc.Mam problem z ustawieniem rozrz±du w szesnastce, po ustawieniu rozrz±du -wa³ków na listwê i dolne ko³o na znak to motor nie ma kompresji ,noe wiem dlaczego tak jest ,by³a wymieniana uszczelka pod g³owic± ,przy zdejmowaniu g³owicy góra by³a ustawiona na listwê i w tym momencie jak by³a zdjêta g³owica t³oki nie by³y u góry tylko ni¿ej w tej chwili jak dó³ ustawiam na znak i góg na listwe to nie ma sprê¿ania ,ale tak naprawde nie wiem dlaczego jak ustawiê dó³ na znak to t³oki s± na samej górze .problem narodzi³ siê z t±d ¿e mój syn mia³ oczy¶ciæ powierzchnie po uszczelkê i t³oki,przestawiajac dó³.Prosze o pomoc.Pozdrawiam



Nie wiem jak sie ustawia "na listwê" mimo wielu lat walki z silnikami :D Rozrz±d w tym motorze ustawia siê tak: Naprzeciwlegle oba znaki kó³ pasowych wa³ków rozrz±du. Dolne ko³o na znak. Wtedy zap³on mamy na pierwszym cylindrze. "w tym momencie jak by³a zdjêta g³owica t³oki nie by³y u góry tylko ni¿ej" T³oki nie pracuj± w jednej p³aszczy¼nie, po zdemontowaniu pasa jezeli rozrz±d by³ ustawiony prawid³owo (co jest b³êdem bo g³owice zdejmuje sie na cofniêtym wale by nie zagi±æ zaworów), to pierwszy i czwartycylinder bêdzie w GMP. Problem mo¿e byæ w dolnym kole pasowym które w silnikach 16-sto zaworowych Forda jest czesto montowane na sto¿ek bez klina i tak: Po odkrêceniu ¶ruby mocuj±cej dolne ko³o pasowe wa³u korbowego, ko³o zebate napêdu wa³ka rozrz±du kreci siê swobodnie a wa³ nie...i tu jest problem o ile to ten typ napêdu rozrz±du, starsze maj± klin. Drugi problem mo¿e byæ w nieprawid³owym zamontowaniu g³owicy, gdzie tulejki ustalaj±ce nie zosta³y oczyszczone i p³aszczyzna g³owicy nie uszczelnia p³aszczyzny bloku silnika. Trzeci problem to popychacze hydrauliczne. Polega to na tym ¿e po wyjêciu ich i w³o¿eniu ponownym powinno sie tak d³ugo krêciæ wa³kami rozrz±du by zawory widocznie zamyka³y siê. Jezeli tego nie zrobisz to po zmontowaniu pasa rozrz±du nie bêdzie kompresji. jedyna rada w takim wypadku jest, po zmontowaniu g³owicy i rozrz±du, wykrêcenie ¶wiec zap³onowych, od³aczenie cewki zap³onowej i czujnika obrotów wa³u. Krecenie na rozruszniku tak d³ugo ( w seriach po 10 sec) a¿ zgasnie kontrolka cisnienia oleju. Po zamontowaniu swiec silnik powinien odpaliæ i odzyskac kompresjê.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl