Focus RS500 Jeszcze wiêcej mocy 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Specjali¶ci Forda postanowili ulepszyæ swoj± topow± i tak ju¿ mocn± przednionapêdówkê. Nowy Focus RS otrzyma³ oznaczenie "500". Niestety nie nawi±zuje ono do liczby koni mechanicznych. Bez obaw - mimo, ¿e pod mask± znajdzie siê "tylko" 350 KM, to w zupe³no¶ci wystarczy, aby zapewniæ temu lekkiemu autu piorunuj±ce osi±gi.
Limitowana wersja Focusa RS powstanie w ¶ci¶le okre¶lonej liczbie 500. sztuk. Samochód w stosunku do podstawowego Focusa RS bêdzie siê wyró¿nia³ specjalnym, matowym lakierem w czarnym kolorze. Ponadto Focus RS500 otrzyma specjalny pakiet ospoilerowania oraz inne obrêcze kó³.
We wnêtrzu zastosowano czerwone wykoñczenia. Opcjonalnie bêdzie mo¿na zamówiæ sportowe fotele Recaro w tym samym kolorze, w ca³o¶ci pokryte skór±. Z kolei na konsoli ¶rodkowej znajdziemy metalow± tabliczkê z indywidualnym numerem przyporz±dkowanym ka¿demu z 500. samochodów.
Dla przypomnienia - "Standardowy" Ford Focus RS wyposa¿ony jest w turbodo³adowany, 5-cylindrowy silnik Duratec o pojemno¶ci 2.5 litra. Ten i tak ju¿ zmodyfikowany zespó³ napêdowy generuje 305 KM mocy i 440 Nm momentu obrotowego, co zapewnia doskona³y stosunek mocy do masy. Sprint do "setki" zajmuje zaledwie 5,9 sekundy, a prêdko¶æ maksymalna wynosi 263 km/h.
Limitowanego RS500 napêdza podobna 2.5-litrowa jednostka. W tym przypadku jednak, in¿ynierowie Forda przeprogramowali mapê silnika, a tak¿e zamontowali wiêkszy intercooler, wiêkszy filtr powietrza oraz wiêksze koñcówki uk³adu wydechowego
Modyfikacje pozwoli³y na znaczn± poprawê osi±gów. Focus RS500 rozwija moc rzêdu 350 KM i maksymalny moment obrotowy o warto¶ci 460 Nm. Wed³ug producenta pozwala to na osi±gniêcie pierwszej "setki" ju¿ po 5,6 s. i zatrzymanie wskazówki prêdko¶ciomierza na 265 km/h.
Cena samochodu nie jest jeszcze znana. Produkcja ma ruszyæ we wrze¶niu 2010 roku. Zainteresowani obejrzeniem limitowanego Forda z bliska mog± siê jednak wybraæ na jego ¶wiatow± premierê, która odbêdzie siê ju¿ 9. kwietnia na Salonie Samochodowym w Lipsku.
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24250/FF31.jpeg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24250/FF25.jpeg
http://i.wp.pl/a/f/jpeg/24250/FF16.jpeg
¬ród³o:
wp.pl
Wiêcej zdjêæ:
Galeria wp.pl

P.S.Mi mia¿d¿y suty. :lol:



AAaa!! Moje sutki! :lol:

Chyba jeden z nielicznych fordów który mia¿dzy mi cyce :D

A wszystko to przez ten kolor...



Naprawdê fajny.

Pierwszy Ford którym chcia³bym je¼dziæ :D

Kolor pasuje, ¶wietnie w nim wygl±da.

Szatan! :lol:

Nie przepadam za fordami, ale ten to bestia ! :P
Mia¿d¿y suty

Wykrêci³o mi suty :blink:

:blink: :blink: :blink: Brak s³ów. B)

typa który nazwa³ to rs500 wkreci³ bym w lañcuch rozrz±du...
to bezczeszcenie chlubnej tradycji jak±¶ plastikow± taczk±...

bleeee

Ju¿ dotychczasowa wersja by³a na szczycie mojej listy pod tytu³em "muszê mieæ to auto". Ale ta to ju¿ prawdziwe cudo. Piêknie prezentuje siê w tym matowym malowaniu, nie jest tak krzykliwy jak w¶ciekle zielony RS, a jednocze¶nie ma co¶ w sobie. Ford odwali³ kawa³ dobrej roboty.


Ford odwali³ kawa³ dobrej roboty.

Wybuchaj±ce kolektory dolotowe i zassysane rurki od dolotu to raczej nie jest dobra robota ;)

a ja dalej twierdze ¿e bleeee...

piêkno¶æ , mia¿d¿y suty (jak i zwyk³y RS)

W ZG bêdzie jeden.
Niby przeznaczyli 10 sztuk dla Polski, ale 4 trafi± do klientów, reszta Ford Polska.

zassysane rurki od dolotu to raczej nie jest dobra robota Jak kto¶ siê nie stosuje do nakazów producenta... Proste. Przez pierwsze 700-1000 km obroty do 3 tysiêcy...


Przez pierwsze 700-1000 km obroty do 3 tysiêcy...

To ¿art ?Rurki od dolotu magiczne twardniej± po tych 1000km? :blink: Coraz lepiej, to drugi GTR siê robi.

przestaæ mi siê ty k³óciæ bo warnami bêdê rzuca³ :angry:
to nie jest dyskusja na temat awaryjno¶ci pojazdu :angry:

eee nikt siê nie k³óci.
Nie wiem, czy magicznie, czy naturalnie, ale tak jest.


to nie jest dyskusja na temat awaryjno¶ci pojazdu

To jest dyskusja na temat konkretnego auta, i awartyjno¶æ jest jednym z aspektów ¿eby wydaæ ocene.

Heh, awaryjno¶æ wyjdzie w praniu ;)

nie wiem co ma awaryjno¶æ do tego czy auto jest cool czy nie , jak tak zaczniemy do tych ocen podchodziæ to wci±gnijmy jeszcze spalanie i pojemno¶æ baga¿nika :angry:

Jak kto¶ rozpatruje auta na poziomie "cool" czy "nie cool" to ¶mia³o, dla mnie liczy sie ca³okszta³t i dlatego np. GTR jest dla mnie zdecydowanie "nie cool" przez ró¿ne cyrki które siê z nim dziej±. Jak chcesz oceniaæ ca³okszta³t auta na podstawie kilkuzdjêæ, to równie dobrze do zwyk³ego Focusa mo¿na doczepiæ troche RSowych plastików, i te¿ bêdzie cool.

ca³okszta³t ok , jednak jak mo¿esz siê wypowiadaæ na ten temat skoro tego auta nie znasz w realu? (tylko nie mów ¿e s³ysza³e¶, czyta³e¶ etc.) g³ównie auta w tym dziale powinno siê oceniaæ na podstawie zdjêæ (wygl±du) i parametrów technicznych.

Tak normalny focus z plastikami z RS-a te¿ jest cool , szczególnie jak na ¶wiat³ach pierwsze lepsze tdi/hdi/cdti ciê w rodzinnym kombi ciê odstawi :rolleyes:

P.S. tak z ciekawo¶ci chcia³ bym tylko wiedzieæ, sk±d takimi informacjami dysponujesz?

Nie wiesz? Evotuning spojrzy tylko na zdjêcie samochodu i wie z co z jakiego materia³u i jaka jest jego wytrzyma³o¶æ. Us³ysza³ tylko gdzie¶ od jakiego¶ "fachowca" który gówno wie ¿e bêdzie siê psu³o i powtarza w kó³ko. Jakby¶ chocia¿ mia³ jakie takie pojêcie o wytrzyma³o¶ci materia³ów, a z tego co wiem studiujesz prawo, tak¿e mo¿e nie wypowiadaj siê w taki sposób.

Panowie, spokój.
By³ przypadek, ¿e w jednym z polskich ASO mechanicy chcieli zobaczyæ jak FOcus RS jedzie i w³a¶nie Filtr powietrza zassa³o.
Nie wiem, czy evo zna kogo¶ z RSem, czy nie. Ma prawo wyraziæ swoje zdanie.
Cool wall nie jest wyznacznikiem jako¶ci samochodu, awaryjno¶ci, ale tego co widzimy i czytami - suchymi faktami i sympati± do marki, modelu, firmy.

http://www.racingfor...ic=71629&st=380

http://www.racingfor...05&st=0&start=0

Tutaj wypowiadaj± siê w³a¶ciciele RSów którzy napotkali problemy z dolotem o których mówie. I 4 przypadki wybuchaj±cych kolektorów dolotowych w drobny mak, to raczej nie przypadek.

RS mi siê zwyczajnie nie podoba, za ca³okszta³t. Przegrywa z autami 100 koni s³abszymi, jest ciê¿ki, ma nie ten napêd co trzeba i przede wszystkim kompletnie nie nawi±zuje do tracycji RSów z lat poprzednich.


Tutaj wypowiadaj± siê w³a¶ciciele RSów którzy napotkali problemy z dolotem o których mówie. I 4 przypadki wybuchaj±cych kolektorów dolotowych w drobny mak, to raczej nie przypadek.
8 szt , to na prawdê jest na czym psy wieszaæ :rolleyes:

RS mi siê zwyczajnie nie podoba, za ca³okszta³t. Przegrywa z autami 100 koni s³abszymi, jest ciê¿ki, ma nie ten napêd co trzeba i przede wszystkim kompletnie nie nawi±zuje do tracycji RSów z lat poprzednich. ok , masz takie prawo , tak trzeba by³o od pocz±tku pisaæ, a nie przytaczaæ problemy kolektorów dolotowych.

koniec tematu ;)


Cool wall nie jest wyznacznikiem jako¶ci samochodu, awaryjno¶ci, ale tego co widzimy i czytami - suchymi faktami i sympati± do marki, modelu, firmy.

DOK£ADNIE

Z czasem pewnie pijesz do Renault MéganeRS R26.R, które mia³o opony wy¶cigowe, wybebeszone wnêtrze ;)

Nie, chodzi mi o Warszawskie testy robione w pewnych ustronnym miejscu. RS zebra³ lanie od Scirocco 2.0 Turbo, i to nie raz. Oba auta seryjne i sprawne. To tylko dowód na nisk± efektywno¶æ przeniesienia takiej mocy na asfalt. Ford poprostu IMO przesadzi³.

Chcia³ najmocniejszego hatcha i go zrobi³. B±d¼ co b±d¼ zachowuje siê i tak niebo lepiej ni¿ choæby Astra OPC czy Vectra OPC ;)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl