Miłość jest trudną częścią naszego życia..
To by³o nieuniknione. Po eksperymentach Porsche z napêdem hybrydowym, teraz i Ferrari prezentuje auto z tego typu uk³adem. Pojazd jest oparty na do¶wiadczeniach firmy uzyskanych w F1 i ma zapewniæ kierowcy nie mniejsze wra¿enia z jazdy w porównaniu z seryjnym modelem. Czy siê uda³o?
W 2007 r. Ferrari og³osi³o piêcioletni plan zmniejszenia zu¿ycia paliwa i emisji CO2 w produkowanych przez siebie modelach. Wraz z prezentacj± modeli California i 458 Italia ¶rednie zu¿ycie paliwa i emisja dwutlenku wêgla zosta³y ograniczone o oko³o 30 procent w porównaniu do roku 2007. Teraz obserwujemy próby stworzenia modelu hybrydowego przez Ferrari.
Do badañ wykorzystano 599 GTB Fiorano. Ekologiczn± odmianê poznacie po zielonym, metalicznym lakierze. Tyle, je¶li chodzi o wygl±d zewnêtrzny. Projektuj±c ten model in¿ynierowie zdawali sobie sprawê z przyrostu wagi, jaki niesie ze sob± monta¿ elementów systemu hybrydowego. Dlatego te¿ priorytetem by³a masa i za³o¿enie, ¿e dynamika pojazdu pozostaje bez zmian.
Efekt koñcowy jest zgodny z oczekiwaniami konstruktorów. Przede wszystkim, ca³y system ma bardzo kompaktowe wymiary i umiejscowiony jest poni¿ej ¶rodka ciê¿ko¶ci auta. Przestrzeñ we wnêtrzu, jak i ta baga¿owa pozosta³y bez zmian. Uzyskano ten wynik m.in. poprzez umieszczenie w podwoziu p³askich baterii litowo-jonowych. Ponadto czê¶æ masy uzyskanej przez monta¿ silnika elektrycznego, generatora i baterii skompensowano poprzez pozbycie siê tradycyjnego rozrusznika i akumulatora.
Sam motor elektryczny wa¿y tylko 40 kg i wspó³pracuje z 7-stopniow±, dwusprzêg³ow± skrzyni± rodem z F1. Jego moc szacowana jest na 100 KM, a do pomocy ma 12-cylindrowy silnik benzynowy. Waga ca³ego napêdu hybrydowego to ok. 100 kg. Co ciekawe, jednostka elektryczna, np. w mie¶cie, mo¿e ca³kowicie przej±æ funkcjê napêdu pojazdu. Energia elektryczna odzyskiwana jest podczas hamowania, a wykorzystano tutaj do¶wiadczenia firmy zdobyte w F1 z systemem KERS.
Ferrari 599 GTB Fiorano Hybrid prezentowane jest na Salonie Samochodowym w Genewie. Na razie to tylko prototyp, ale niewykluczone, ¿e w niedalekiej przysz³o¶ci ujrzymy model seryjny wyposa¿ony w opisany wy¿ej system.
http://img34.imageshack.us/img34/6990/57305503.jpg
http://img130.imageshack.us/img130/5351/55995522.th.jpg http://img20.imageshack.us/img20/6061/87289754.th.jpg http://img690.imageshack.us/img690/306/65910165.th.jpg http://img94.imageshack.us/img94/8696/61196305.th.jpg¬ród³o:
http://www.autogaleria.pl
Ferrari=supersamochód≠hybryda
Spaliæ <_<
Je¶li ma zachowaæ osi±gi orygina³u,to czemu nie. Tylko kolor niekoniecznie taki.
Mimo, ¿e zachowa osi±gi, nie pasujê mi hybryda w ¿adnym samochodzie tej marki. Burn!
Na stos!
Ogieñ :huh:
¬le siê dzieje ¿e ostatnie bastiony padaj± :o
Spaliæ wraz z ekologami :angry:
friendly fire , bo lubiê ten model ale jak hybryda nie za bardzo :rolleyes:
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl