EuroNCAP: Škoda Fabia tylko na cztery gwiazdki! 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Nowa Å koda Fabia uzyska³a cztery gwiazdki w najnowszych testach zderzeniowych przeprowadzonych przez EuroNCAP. Zapewne producent oczekiwa³ wiêcej... Nowa Å koda Fabia okaza³a siê w te¶cie zderzeniowym EuroNCAP samochodem bardziej bezpiecznym od swojej poprzedniczki. Pierwszy test zderzeniowy Fabii zosta³ przeprowadzony w 2000 roku i model ten otrzyma³ wówczas cztery gwiazdki. Obecnie te¿ na tyle oceniono najnowsze wcielenie tego modelu, ale pod wieloma wzglêdami jest on ju¿ bezpieczniejszy. Za ochronê doros³ych pasa¿erów nowa Fabia otrzyma³a ocenê 32 punktów (zderzenie czo³owe 13 i boczne 15), a razem cztery gwiazdki. Jej poprzedniczka w te¶cie z 2000 roku otrzyma³a 26 punktów (12 za zderzenie czo³owe i 14 za boczne) i razem te¿ cztery gwiazdki. Za ochronê dziecka przy zderzeniu czo³owym Fabia otrzyma³a najwy¿sz± mo¿liw± ocenê, w przypadku transportowania maleñstwa na przenim siedzeniu w foteliku ustawionym przeciwnie do kierunku jazdy. Nieco ni¿ej oceniono zderzenie boczne. Za ochron± dziecka Fabia otrzyma³a ³±cznie 36 punktów i trzy gwiazdki. W porównaniu z testem z 2000 roku, w którym Fabia otrzyma³a 12 punktów za ochronê pieszego, to tym razem przyznanych zosta³o nowemu modelowi a¿ 17 i dwie gwiazdki. Spotkanie ze zderzakiem tego samochodu zosta³o ocenione na maksimum, ale pozosta³e elementy ju¿ nie zapunktowa³y. W ca³ym te¶cie zderzeniowym karoseria wykaza³a siê dobr± wytrzyma³o¶ci±. Wszystkie zmierzone oceny biomechanicznego uszkodzenia kierowcy i wspó³pasa¿era zmie¶ci³y siê poni¿ej krytycznych granic. W bocznym zderzeniu Fabia uzyska³a maksymaln± ocenê i z punktu widzenia ochrony za³ogi mieszcz± siê w tzw. zielonym polu. W tym zderzeniu odnotowano przemieszczenie siê zamka tylnych drzwi z pierwszego do drugiego po³o¿enia, co doprowadzi³o do obni¿enia o jeden punkt ogólnej oceny. Drzwi pozosta³y jednak zamkniête i nie dosz³o do ich otwarcia. W ¿adnym z dotychczas przeprowadzonych testów nie odnotowano takiego przypadku. Przyczyna nie jest jeszcze znana, ale w najbli¿szych dniach EuroNCAP umo¿liwi przeprowadzenie dok³adnej analizy bezpo¶rednio z testowanego egzemplarza. Testowana Å koda Fabia hatchback wyposa¿ona by³a w sze¶æ poduszek powietrznych. http://img484.imageshack.us/img484/8710/fabia246a681bc05a31qx6.th.jpg Tekst i zdjêcie zaczerpniête z: http://img401.imageshack.us/img401/6941/logoer1.gif



Lepiej niech te dane pozostana teoria i nikt nie bedzie musial sprawdzac gwiazdek na sobie...


Lepiej niech te dane pozostana teoria i nikt nie bedzie musial sprawdzac gwiazdek na sobie... oj tak, swiete slowa

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl