System oceny aut zaostrzono od tego roku w radykalny sposób. Wcze¶niej ka¿dy z przetestowanych modeli otrzymywa³ trzy oddzielne oceny - za ochronê doros³ych pasa¿erów, za ochronê dzieci oraz za ochronê pieszych uczestników wypadków. W nowym rankingu ka¿dy model otrzymuje jedn± ogóln± ocenê, która podobnie jak poprzednia klasyfikacja za ochronê doros³ych pasa¿erów mo¿e wynie¶æ od jednej do piêciu gwiazdek. Przedstawiciele Euro NCAP podkre¶laj±, ¿e dziêki nowym rozwi±zaniom uzyskanie wysokiej oceny tej organizacji przez poszczególnych producentów jest du¿o trudniejsze. Na ogólny rezultat sk³adaj± siê wyniki uzyskane w czterech obszarach: ochrona doros³ych pasa¿erów, przewo¿onych dzieci, pieszych przy zderzeniu z autem, a tak¿e ocena aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeñstwa. W tych czterech kategoriach rezultaty podaje siê w ujêciu procentowym. Tegoroczn± nowo¶ci± s± równie¿ testy przy zderzeniu bocznym, podczas których najczê¶ciej dochodzi do niebezpiecznych urazów krêgów szyjnych i ca³ego krêgos³upa. Mitsubishi Lancer otrzyma³ ocenê 81 proc. w zakresie bezpieczeñstwa doros³ych, 80 proc. - bezpieczeñstwa przewo¿onych dzieci, 34 proc. - pieszych przy zderzeniu z autem i 71 proc. - w kategorii aktywnych i pasywnych systemów bezpieczeñstwa. Mitsubishi Lancer to najnowszy model spod znaku Trzech Diamentów, reprezentuj±cy najpopularniejszy w Europie i Polsce segment C. Najwa¿niejsze cechy tego auta, produkowanego w japoñskiej fabryce Mizushima to ciekawa sylwetka, doskona³e w³asno¶ci jezdne oraz bogata lista wyposa¿enia w po³±czeniu z atrakcyjn± cen±. Mie¶ci siê on pomiêdzy europejskimi segmentami - C i D - oferuj±c atrakcyjn± mieszankê sportowego stylu z przestronnym wnêtrzem. Mitsubishi Lancer jest oferowany w dwóch wersjach nadwozia i piêciu wersjach wyposa¿enia jako czterodrzwiowy Sedan (z benzynowymi silnikami 1.5 l. - 109 KM i 1.8 l. - 143 KM oraz 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) i piêciodrzwiowy Sportback (z benzynowym silnikiem 1.8 l. - 143 KM i 2-litrowym, 140-konnym turbodieslem) z trzema skrzyniami biegów: 5-biegow± manualn± (silnik 1.8), bezstopniow± automatyczn± przek³adni± CVT (1.8) oraz 6-biegow± manualn± (2. DID). W standardowym wyposa¿eniu Lancera znajduje siê miêdzy innymi system Aktywnej Stabilizacji Toru Jazdy i Kontrola Trakcji (ASTC), ABS z EBD, 9 poduszek bezpieczeñstwa, manualna klimatyzacja, centralny zamek sterowany pilotem w kluczyku oraz przednie i tylne szyby elektryczne. W wersji Invite, która bêdzie cieszy siê najwiêksz± popularno¶ci± w Polsce, znajdziemy tak¿e zestaw g³o¶nomówi±cy bluetooth, automatyczn± klimatyzacjê, aluminiowe, 16-calowe obrêcze kó³, elektryczne lusterka i klamki w kolorze nadwozia, skórzane ko³o kierownicy z przyciskami steruj±cymi radiem, 6 g³o¶ników i ch³odzony schowek. We wnêtrzu Lancera znajdziemy tak¿e standardowo oferowane sportowe zegary, baga¿nik z regulowan± wysoko¶ci± pod³ogi, tylne siedzenia sk³adane jednym przyciskiem, wej¶cie AUX, czujniki parkowania, dodatkowe zamykane schowki, uchwyty na napoje, chromowane elementy wnêtrza. Wszystkie wersje Lancera Sportback zosta³y wyposa¿one w system informuj±cy o awaryjnym hamowaniu. Lancer Sportback zosta³ wprowadzony na polski rynek pod koniec wrze¶nia 2008 a Lancer Sedan z najpopularniejszym silnikiem 1.8 l. zadebiutowa³ pod koniec marca. Pomimo niepe³nego roku sprzeda¿y w Polsce w 2008 roku sprzedano 1458 takie auta, w tym 884 Lancery Sedan i 574 Lancery Sportback. W tym roku Lancer jest najlepiej sprzedaj±cym siê modelem spod znaku Trzech Diamentów (w styczniu nabywców znalaz³o 254 sztuk tego modelu w tym 175 Lancerów Sportback i 79 Lancerów Sedan). Oto dok³adna tabela wyników najnowszych testów zderzeniowych Euro NCAP (edycja luty 2009): MITSUBISHI LANCER ocena ³±czna 5 gwiazdek bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 81 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 80 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 34 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 34 procent MAZDA 6 ocena ³±czna 5 gwiazdek bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 77 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 81 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 49 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 71 procent TOYOTA iQ ocena ³±czna 5 gwiazdek bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 91 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 71 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 54 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 86 procent TOYOTA AVENSIS ocena ³±czna 5 gwiazdek bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 90 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 86 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 53 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 86 procent CITROEN C3 PICASSO ocena ³±czna 4 gwiazdki bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 81 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 76 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 43 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 40 procent SUBARU IMPREZA ocena ³±czna 4 gwiazdki bezpieczeñstwo doros³ych pasa¿erów 84 procent bezpieczeñstwo przewo¿onych dzieci 73 procent bezpieczeñstwo pieszych przy zderzeniu z autem 72 procent ocena aktywnych/pasywnych systemów bezpieczeñstwa 57 procent http://www.roadlook.pl/img/art/1_49a424b2842e5.jpg http://www.roadlook.pl/img/art/2_49a424b261a9b.jpg http://www.roadlook.pl/img/art/3_49a424ef3a5a4.jpg http://www.roadlook.pl/img/art/4_49a424ef2c992.jpg http://www.roadlook.pl/img/art/5_49a4255577d8e.jpg http://www.youtube.c...?v=ANV6hSGw3Bo& http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif