Silnik GDI w Mitsubishi Carisma automat. 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam! Mam nadzieje ¿e nie zra¿ê nikogo otwieraj±c kolejny w±tek typu kupiæ/nie kupiæ ale usprawiedliwiê siê tym ¿e w wyszukiwarce nie znalaz³em na temat tego auta czego szuka³em. Nie pytam o walory u¿ytkowe czy inne auta "w podobnej cenie" ale jedynie o Wasze do¶wiadczenia z silnikami GDI. W internecie znalaz³em naprawdê negatywne opinie na temat silników GDI natomiast na autocentrum.pl w³a¶ciciele s± jak najbardziej zadowoleni. Auto planuje kupiæ z roku 2000/01 z przebiegiem do 150tys km. O GDI wiem tyle, ¿e to pierwsze silniki z bezpo¶rednim wtryskiem paliwa i czasem przepustnice (8 tys PLN w ASO) mog± szwankowaæ je¿eli sie ich nie czy¶ci co jaki¶ czas. Potrafi± ma³o spaliæ przy spokojnej eksploatacji a automatyczna skrzynia w tym silniku by³a montowana z my¶l± o ³agodnej je¼dzie co mi odpowiada. Nie planuje gazowaæ. Je¿eli macie przykre do¶wiadczenia z awaryjno¶ci± tych silników to mo¿e odwiedziecie mnie od kupienia tego auta. Trochê mnie dziwi z³a opinia tych silników bo o ile internet nie k³amie ;) by³y one robione w Japonii (automatyczne skrzynie te¿) a ca³o¶æ sk³adana do kupy w Holandii. Je¿eli s± jakie¶ objawy które dyskwalifikuj± auto z zakupu (pomijam oczywiste przypadki stukania, nierównej pracy czy tez wycieków silnika, które dyskwalifikuj± ka¿de auto) a s± na tyle nietypowe, ¿e sprzedawca mo¿e wcisn±æ tekst "ten typ tak ma" to proszê o podzielenie siê spostrze¿eniami. Pozdrawiam i szerokich dróg ¿yczê...(coraz wiêcej). Roman



Nie je¼dzi³em tym modelem i nie s³ysza³em o z³ych opiniach na temat tego samochodu tak ogólnie. Nie wiem czemu mnie Mitsubishi Carisma kojarzy siê g³ownie z tym silnikiem GDI, który w³a¶nie ma z³± opiniê. S³abym punktem jest elektronika uk³adu wtryskowego i zapewne wszystko bêdzie malinowo póki nie dojdzie do wizyty w serwisie. Dlatego osobi¶cie na zakup GDI bym siê nie zdecydowa³.

Dziêki za odzew...w zasadzie to znalaz³em ju¿ trochê info na forum carismy. Faktycznie czêsto pada listwa wtryskowa...czy co¶ takiego. Poza tym silnik charakterystycznie stuka (tyka) i ponoæ jest to normalna praca tych¿e wtryskiwaczy. Chyba ta awaryjno¶æ GDI t³umaczy atrakcyjne ceny tych samochodów. Je¿eli kto¶ jeszcze mo¿e co¶ napisaæ na ten temat to zapraszam...bêdê tu zagl±da³ przez jeszcze parê dni. Pozdrawiam Roman

Niezdecydowa³bym siê na carismê. GDI, a to nie wszystkie tam siedz±ce to gdi? Kolega kupi³ 2 miesi±ce temu 1.8 gdi. W tej chwili próbuje sprzedaæ, niepoleca. Generalnie ten samochód znam z opowie¶ci u¿ytkowników, sam nie mia³em wiêc tylko mogê siê wypowiadaæ na podstawie tego co koledzy mówili. Niepolecaj±. Wiêc i ja niepolecam.



Mia³em okazje rozmawiaæ z mechanikami w autoryzowanym serwisie Mitsubishi..odradzali ten silnik.Jak to okre¶lili ka¿dy tylko nie ten,bardziej szczegó³owych informacji ani uzasadnieñ nie posiadam.S³ysza³em to przekazuje dalej.

Dziêki za odzew. Posiedzia³em trochê na forum Carismy i chyba sobie j± odpuszczê. Swoj± droga to mam dziwne spostrze¿enia. Ludzie zachwycaj± siê tymi silnikami (jakie to oszczêdne i zaawansowane technologicznie) ale jednocze¶nie przyznaj± ¿e ta technologia lubi czêsto nie "grac". Dziwi mnie to bo ja w swoim nissanie cenie to ¿e je¼dzi i siê kupy trzyma a nie co to ma za technologiê pod mask±. Jazda z zastanawianiem siê czy dane objawy s± w normie czy nie jest za bardzo stresuj±ca ;) Poza tym siedzê od jakiego¶ czasu na forum nissana i nie zauwa¿y³em tylu postów dotycz±cych braku mocy czy ogólnie nieprawid³owej pracy silnika (przy GDI wystêpuje to nad wyraz czêsto). W Carismie by³y jeszcze silniki 1.6 , 1.8 (nie GDI) i francuskie ropniaki (1.9 TD i 1.9 DID) (i co¶ z³ego o tych silnikach naprawdê ciê¿ko jest znale¼æ) ale automat by³ oferowany tylko z 1.6 i z 1.8 GDI a ten 1.6 odpada. Dobra tyle chyba na temat. Dziêki za spostrze¿enia a wszystkich zainteresowanych Carism± zapraszam na forum Mitsubishi. Pozdrawiam...

sory za odkopanie teamtu, ale takie glupoty tutaj wypisujecie ze glowa boli... polecam porozmawianie na temat danego samochodu z osobami ktore jezdza danym samochodem a nie sluchanie sie internetu. Nie dawno przeczytalem ze koles wlal do mercedesa w124 250 diesel, benzyne przez przypadek i jezdzil na niej ponad 200km i wychwalal swoj samochod ponad wszystko... :roll: Ale wracajac do tematu. Carisma nie jest wcale usterkowym smochodem, jestem i uczeszczam na forum Mitsubishi od kilku lat i poza kilkoma przypadkami z winy zaniedban nie bylo zadnych przypadkow zeby Carisma sie zepsula. Co do silnika GDI, to jest to pierwszy silnik z bezposrednm wtryskiem benzyny na swiecie. Nie wiem skad o nim tyle zlych opinii, ale z tego co zauwazylem najwiecej o nim maja do powiedzenia osoby ktore slyszaly o nim tylko z przeczytania gazety typu auto-swiat czy cos w tym stylu i osoby ktore nigdy nie mialy nawet okazji sie przejechac tym samochodem a udaja profesionalistow :? Przepustnica 8000zl :shock: bzdura, do 1000zl mozna kupic nowa, ale jeszcze nie slyszalem zeby komus sie zepsula. Wystarczy co jakies 20-40tys profilaktycznie podczyscic ja z osadu i po sprawie. Charakterystyczne cykanie silnika to normalka, ten typ tak ma. Spalanie jak na 1,8 i 125KM w miescie 7-8litrow, w trasie udalo mi sie zejsc do 4,5 a nawet mniej przy baaardzo wolnej jezdzie ale w to malo kto pewnie uwierzy. Przyspieszenie do 100km/h w 9,9s, predkosc max ponad 200km/h. Wg mniej est to jeden z najlepszych silnikow o pojemnosci 1,8-2,0 z lat produkcji tego silniczka. Skrzynia biegow zarowno MANALNA jak i AUTOMATYCZNA sa produkcji japonskiej :!: W reszcie silnkow siedzi francuska skrzynia i latwa ja poznac po charakterystycznym grzybku wstecznego biegu. Piszecie ze ktos kupil i nie poleca, wejdzcie na nasze forum Mitsubishi, mamy ponad 7000uzytkownikow Mitsubishi z czego zdecydowana czesc to posiadacze Carsim. 98% osob sobie je chwali i sa wiecej niz zadowoleni z silnika GDI. Najczestsza wada jest to ze nie produkuja juz tego silnika.
Mia³em okazje rozmawiaæ z mechanikami w autoryzowanym serwisie Mitsubishi jaki serwis, gdzie?? Serwisowalem auto w lublinie, kielcach, krakowie i warszawie z czego nawiasem mowiac jeden mechanik chcial odkupic swego czasu ode mnie moja Carisme. Nigdy nie slyszalem zeby ktos psioczyl na ten silnik i go nie polecal. A wiekszosc mechanikow go odradza bo znaja sie glownie na polonezach i tu ich wiedza sie konczy. GDI jest bardzo nowoczesnym silnikiem ktory potrzebuje osob znajacych sie na rzeczy. braki mocy??? gdzie to wyczytales bo pierwsze slysze :?: Nawet jesli to proponuje takiemu osobnikowi podjechac raz na jakis czas na przeglad z wymian oleju, filtrow, czyszczenia przepustnicy i nie bedzie takiego problemu. Jak dbasz tak masz... Bajo, ile znasz uzytkownikow GDI ??? Ja znam lub mialem stycznosc (spoty, zloty) z ponad kilkomaset w przeciagu kilku lat, i uwierz ze nie slyszalem zeby ktos narzekal... no chyba ze jest przeciwnikiem japonskiej motoryzacji ale to wtedy psioczy na wszystko czy to ma sens czy nie :? Tak sie wlasnie rodza zle opinie o samochodach, ktos cos slyszal ale nie wie gdzie nie pamieta... :roll: Ma ktos jakies pytania niech sobie porozmawia z wlascicielem samochodu a nie z znawca branzy prasowej :? pozdrawiam

Robert76 - jakie to forum o mitsubishi o ktorym pisa³e¶? Rozgl±dam siê za Carisma w dobrym stanie i czytam ro¿ne opinie na temat GDI i ju¿ chyba zg³upia³em.


Bajo, ile znasz uzytkownikow GDI ??? a no nie du¿o, napewno nie tyle co Ty skoro masz sam takie auto i dzia³asz na forum. No ale ja staram siê byæ bezstronny, Ty wypowiadasz siê jako u¿ytkownik carismy, co za tym idzie trochê inne podej¶cie. Piszesz ¿e na forum sami zadowoleni, no proste, u¿ytkuje carismê to chwali. Ja tylko napisa³em przypadki o jakich ja s³ysza³em, dlaczego mia³bym ¼le pisaæ i tym aucie nic nie wiedz±c? zawsze pisze co wiem kolego.

Ja dorzucê tylko tyle, ¿e znam szereg przypadków gdzie silniczki GDI PSU£Y SIÊ Z NICZYJEJ WINY. Mia³em dwie carismy z 98 roku i 2003 i oby dwie niestety nie chodzi³y jak trzeba. W starszej pad³y kable, cewki, pompa wysokiego ci¶nienia i inne duperelki (z niczyjej winy) a w drugiej by³o dwa razy wiêksze spalanie ni¿ powinno. Oczywi¶cie nikt nie nadmieni ¿e barak dobrego serwisu do tych aut. Trzeba czasami metod± prób i b³êdów wymieniaæ wszystko po kolei. Czasami jest tak ¿e padnie co¶ w programie wtrysków i robi siê nie ciekawie. A forumowicz± którym nic siê nie dzieje gratuluje dobrego egzemplarza.

Opinia o awaryjno¶ci tego silnika jest spowodowane tym ¿e wiêkszo¶æ polskich mechaników nie umie go naprawiæ bo Vag tego nie posiada. Problem jest wtedy gdy taki mechanik zaczyna próbowaæ to naprawiaæ i zaczyna od du.y strony wymieniaj±c rzeczy które mu sie zdaje ¿e s± uszkodzone bo niestety w jego g³owie (w której siedzi wiedza o silnikach których konstrukcja jest z ubieg³ego wieku ) nie mie¶ci siê ¿e bez diagnozy komputerowej nie powinien siê nawet dotykaæ. Ale niestety przeciêtny zak³ad mechaniczny nie staæ na program typu evoscan za 25 dolarów a je¿eli nawet staæ to trzeba wiedzieæ o co w nim chodzi i jakie wnioski z niego wysnuæ ¿eby zdiagnozowaæ usterkê no i podstawy angielskiego by siê przyda³y a niestety to jest bariera nie do przebycia w wiêkszo¶ci polskich warsztatów A dla tych co ju¿ zakupili ten samochód i nie chc± byæ oszukiwani przez pseudo fachowców co chc± poeksperymentowaæ na waszych samochodów proponuje poszukaæ wiedzy np http://forum.mitsumaniaki.pl/ lub itp

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl