Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Problem dotyczy lanosa z 1998roku, silnik 1,6 16v, przebieg ok 230 000 km.
Na gazie nie ma ¿adnych problemów. Problem pojawia siê gdy odpalam samochód z zimnym silnikiem. Odpala bezproblemu jednak obroty strasznie faluj± od ok 500 do 1500. Towarzyszy temu straszne dymienie z ruru wydechowej. Po rozgrzaniu silnika dymienie ustaje a wolne obroty faluja nieznacznie. Zauwazylem ze znacznie wzros³o zu¿ycie benzyny a u¿ywam jej tylko do rozgrzania silnika.
W serwisie w którym montowa³em instalacjê LPG po pod³±czeniu do komputera nic nie widaæ, ¿adnych b³êdów. Wymieni³em nawet silniczek krokowy bo my¶la³em ¿e to on powoduje falowanie obrotów ale nie pomog³o.
Na gazie dzia³a bez zarzutu nawet jak silnik jest zimny.
Zobacz czy masz dobrze ustawiony zap³on. Sprawd¼ równie¿ kable wysokiego napiêcia i ¶wiece.
Wymiana kabli i ¶wiec nie pomaga. Autko by³o pod³±czane pod komputer i wszystko by³o ok. A mo¿e jest jaki¶ inny sposób na sprawdzenie zap³onu?
Nie wiem jak to jest w lanosie. Ale chyba tak samo. Pod kopu³k± i palcem rozdzielacza powinna byæ ¶ruba. Poluzuj j± i przekrêcaj t± kopu³k± a¿ us³yszysz, ¿e obroty s± dobre.
A czy mo¿e byæ tak ¿e jak silnik jest zimny to wtryskiwane jest za duzo paliwa i silnik nie spala wszystkiego i dlatego dymi a po rozgrzaniu ssanie sie wylacza i nie ma dymienia?
Je¶li silnik jest zimny to zawsze, bêdzie dymi³. Je¶li dalej dymi na rozgrzanym silniku tzn, ¿e co¶ (raczej) masz z zap³onem.
Po rozgrzaniu nie dymi ale jak jest zimny to dymi okropnie, po 2-3 minutach jest tak siwo wokó³ samochodu ¿e nic nie widaæ:(
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl