Renault Clio-dziwne pukanie 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam:) Mam takie pytanko poniewa¿ bardzo mnie to denerwuje. Otó¿ gdy sobie jade swoim Renault Clio 1,2 Rn to gdy przy szybko¶ci ok 70km/h zaczyna co¶ pukaæ w samochodzie tzn. kierownica dostaje lekkich drgañ i wali jakby ko³a by³y nie wywa¿one. Ale z góry uprzedzam ¿e ko³a s± dobrze wywa¿one. Co dziwniejsze czasami mocniej puka czasami s³abiej i przestaje gdy zdejmê noge z gazu lub gdy jade ze stal± prêdko¶ci± albo lekko na ³uku drogi w lewo. Poza tym dzieje siê te¿ tak przy gwa³townym hamowaniu. Czy to mo¿e byæ wina przegubu? Bo jak skrêcam do oporu kierownic± to mi przegub lekko puka, ale kiedy¶ jak mia³em przegób do wymiany to puka³ mocno przy ostrym skrêcaniu ale na prostej drodze nie by³o ¿adnych problemów. Pomocy bo juz kiedys wymienia³em przegób i nie jest to tania sprawa do tego modelu Clio:( Z góry dziekuje i pozdrawiam.



Mo¿e to byc przegób, mo¿e byc opona, felga, tarcza chamulcowa, pó³o¶ka lub poprostu luzy w zawieszeniu i ¼le wyregulowana zbierzno¶æ i inne k±ty w zawieszeniu. CO do tych ostatnich to nie jestem pewny (tak tylko s³ysza³em) ale co do tych wcze¶niejszych to mog± dawaæ takie objawy.

Mysle ze opona i felga s± w porz±dku bo nie dawno zmienia³em na letnie i by³y wywarzane. Ale w tym samym czasie mi mechanik zmienia³ ³ozysko w prawym kole i po tym tak sie zacze³o robic. Moze on co¶ nawali³??? dziadparyski pomocy? A i tak na marginesie mam takie pytanko czy te stuki mog± mi co¶ jeszcze uszkodziæ?

Popieram Czifu, mog± to byæ jeszcze koñcówki dr±¿ków kierowniczych, pozdrawiam.



spike108, Przegub odpada. proponowa³bym prze³ozyæ ko³a przód na ty³ i porównaæ drgania. Czy aby nie przenios± siê na nadwozie. Opony mog± bowiem posiadaæ ukryt± wadê, je¿eli nie jest ona widoczna go³ym okiem i pod obci±¿eniem powodowaæ wibracje wyczuwalne na kierownicy. je¿eli chodzi o naprawê ³ozyska, to mo¿na to by³o skisiæ, wybijaj±c np: stare bie¿nie m³otkiem, b±d¼ krzywi±c tarcze hamulcowe przy ich demontazu- równie¿ m³otkiem itd. Czasami trafia sie wielki kawa³ rdzy który wpad³ pomiêdzy piastê a tarczê hamulcow± i doci¶niêty ¶rubami wykrzywi³ powierzchnie dolegania felgi. Krzywa piastê mo¿na sprawdziæ czujnikiem zegarowym, b±d¼ konstruujac sobie przyrz±d z suwmiarki, zamocowanej do goleni.

Do Dziadparyski :) Wiêc zrobi³em tak jak mi radzi³e¶. Prze³o¿y³em sobie oponki z ty³u na przód i odwrotnie. I gdy tak zrobi³em to pukania nie by³o i kierownica ok nie dygocze. Lecz gdy wróci³em do poprzedniego ustawienia pukania przy przyspieszniu nie by³o ale nasili³o siê dygotanie kierownicy przy hamowaniu. Dziwi mnie to poniewa¿ te opony co mi mechanik za³o¿y³ tzn. letnie mam od nowo¶ci i ju¿ 3 sezon na nich teraz bede jezdzi³ i by³y prawid³owo przechowywane wiec mo¿e to felga gdzie¶ ma bicie??? Dziwne to moje autko:) Pozdrawiam

Je¿eli zrobi³o siê jak piszesz to przyczyny szuka³bym w zamocowaniu tarcz hamulcowych. Mo¿e uktochmali³a sie ¶rubka ustalaj±ca tarczê i to co z niej zosta³o t± tarczê podpiera. Felgi musz± byæ do¶æ mocno pokrzywione by opony nie t³umi³y drgañ. ;)

No musze to sprawdziæ bo zmieni³em sobie oponki tzn dosta³em u¿ywane ale ca³kiem w dobrym stanie i za³o¿y³em je na przod a te z przodu da³em na ty³ i pukania ustalo i kierownica tez ju¿ nie dygocze podczas jazdy i przy przy¶pieszaniu. A przy hamowaniu dygotanie troche os³ab³o ale nadal jest wyczuwalne wiêc musze sprawdziæ to o czym mi napisa³e¶. A i jeszcze jedno przy zmianie kól dokrêci³em (chyba tak to sie nazywa) jarzmo w którym jest t³oczek co dociska klocki hamulcowe bo lekko siê rusza³o. I nie wiem czy mam racje ale mo¿e to siê obrusza³o w³asnie od tej tarczy hamulcowej. W najblizszym czasie to sprawdze. Dziêki i Pozdrawiam:)

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl