DAEWOO NEXIA 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Daewoo Nexia 3D Hatchback http://img87.imageshack.us/img87/3375/nexiaai4.jpg Rocznik 1998 Silnik 1.5 SOHC Wersja wyposa¿enia GL Samochód zakupi³ mój Ojciec jako u¿ywany, w 2002 roku. Zakupiony od s±siada, który przez ten czas przejecha³ nim 25 tys km :D Obecnie auto ma przebiego ok 80 tys km. SILNIK Silnik o pojemno¶ci 1498 cm³ o jednym wale rozrz±du w g³owicy (SOHC), o mocy 58 kW (79 KM) oraz maksymalnym momencie obrotowym 123 N.m; podstawowa wersja wyposa¿enia (GL) Przez ca³y czas u¿ytkowania nie sprawi³ ani jednego problemu. Zero wycieków, zero awarii, chodzi równo i piêknie :D Ze wzglêdu na to, i¿ Ojciec doje¿d¿a³ nim do pracy 50 km (zanm przeszed³ na emeryturê) za³o¿ona instalacja gazowa. Zu¿ycie gazu na trasie ok 7-8 litrów , przy spokojnej nodze ojca i od 8,5 w górê przy mojej :D W jezdzie miejskiej rzadko u¿ywana, wiêc spalanie ciê¿kie do okre¶lenia. Na pewno wiêksze. Na paliwie minimalnie w jezdzie pozamiejskiej ok 6,5 litra /100 km, maksymalnie ok 8,5 litra. Choæ wszystko zale¿y od sposobu jazdy. S±siad ma ten sam model i spala mu wiêcej, ale on jezdzi dynamicznie ;) WNÊTRZE Stylistycznie wiadomo- lata 80, prawie jak Kadett. Choæ ³adniejsze. W tej wersji wyposa¿enia brakuje obrotomierza. Sama jako¶æ plastików nie jest najgorsza, podobnie jak ich spasowanie- u nas nic nie trzeszczy jeszcze. Minusem jest te¿ brak kieszeni w drzwiach pasa¿era. Przy maskymalnie cofniêtych fotelach przednich wiêkszym osobom mo¿e brakowaæ miejsca na nbogi z ty³u. Fotele mog³yby byæ lepiej wyprofilowane, ale zle nie jest. Baga¿nik w wersji 3 drzwiowej najmniejszy z ca³ej rodziny nexii, ale spokojnie wystarcza na urlop. ZAWIESZENIE Przejête jak wiadomo z Kadetta- przednie jest niezale¿ne, typu MacPherson, tylne e jest pó³niezale¿ne. Sk³ada siê z osi (utworzonej z dwóch wahaczy wleczonych po³±czonych trwale z poprzeczn± belk± skrêtn±), dwóch sprê¿yn ¶rubowych oraz dwóch amortyzatorów. O¶ jest przymocowana do nadwozia z przodu za po¶rednictwem dwóch tulei metalowo-gumowych, umieszczonych w przedniej czê¶ci ka¿dego z wahaczy. Pomiêdzy wahaczami jest umieszczony poprzeczny stabilizator prêtowy. W miarê dobrze znosi nierówno¶ci, ale jest miêkkie. Jak dla mnie za bardzo, mocno buja na szybciej pokonywanych zakrêtach- s³owem do spokojnej jazdy rodzinnej jest dobre, dla osób lubi±cych dynamiczn± jazdê jest nieodpowiednie. Podsumowuj±c ca³e auto: PLUSY - cena ( za tê sam± cenê dostêpne s± du¿o starsze i gorsze Kadetty ) -niska awaryjno¶æ -dostêpno¶æ czê¶ci zamiennych ( pasuj± niektóre od Kadetta ) -Dobre zabezpieczenie antykorozyjne -wystarczaj±ca dynamika do sprawnego porusznia siê po drogach MINUSY - widocznio¶æ z miejsca kierowcy do ty³u- w wersji 3 drzwiowej tragiczna- szerokie tylne s³upki -wyd³u¿one zde¿aki i lekko przód w porównaniu z Kadettem utrudniaj± manewrowanie na zat³oczonym parkingu -lusterka boczne choæ du¿e, za bardzo "przybli¿aj±" obraz - w rzeczywisto¶ci pojazdy w nim widoczne znajduj± siê dalej ni¿ w lusterku. Generalnie auto polecam, wbrew opinii o Koreañcach. Podczas 5 lat u¿ytkowania dozna³o jednej awarii- zablokowa³y siê szczêki hamulcowe- naprawiono w trasie :D Poza tym bezawaryjne, nie koroduje, nie przecieka itp. Kadett cieszy siê popularno¶ci±, Nexia jest jego wiern± kopi± z udoskonaleniami. £adniejsza ( choæ to kwestia gustu ), szybsza, i mniej awaryjna i najtañsze egzemplarze kosztuj± tyle, co najdro¿sze Kadetty. M³odym osob± szukaj±cym taniego auta, mogê poleciæ- wystarczy utwardziæ zawieszenie i bêdzie super :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl