Dacia 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

w dniu 17 lipca w salonach Dacii w Polsce rozpocznie siê sprzeda¿ nowego modelu Sandero. Mieli¶my mo¿liwo¶æ przeprowadzenia pierwszych jazd najnowszym samochodem. W upale, na górskich serpentynach Chorwacji - Sandero spisywa³o siê znakomicie. Dacia kontynuuje proces poszerzania swojej oferty. Po modelach Logan, Logan MCV, Logan Van i Logan Pick-up, wprowadza Sandero, du¿ego 5-drzwiowego hatchbacka. Produkowany w rumuñskich zak³adach w Pitesti, Sandero posiada wszystkie najwa¿niejsze zalety samochodów marki Dacia: przestronne wnêtrze, du¿y baga¿nik i solidn± konstrukcjê. Podobnie jak inne samochody marki Dacia, zapewnia bardzo konkurencyjny stosunek ceny do zalet u¿ytkowych. Cena wersji podstawowej wynosi 28 500 z³otych. Ponadto auto posiada 3-letni± gwarancjê (lub do 100 000 km). Od stycznia 2008 r. Sandero jest sprzedawane w Brazylii i Argentynie, za¶ od czerwca 2008 r. w Europie, Turcji i krajach Maghrebu. Do koñca 2008 r. produkcja tego kompaktowego, 5-drzwiowego hatchbacka zostanie uruchomiona w Kolumbii (w zak³adach Sofasa w Medellin, pod nazw± Renault). Od roku 2009 Dacia Sandero bêdzie równie¿ produkowana w Maroku (w zak³adach Somaca w Casablance, pod nazw± Dacia), w Rosji (zak³ady Avtoframos w Moskwie, pod nazw± Renault) i w Afryce Po³udniowej (w zak³adach Nissana w Rosslyn, pod nazw± Renault). Analizowana jest równie¿ mo¿liwo¶æ wprowadzenia jej na rynki innych krajów. Na wszystkich powy¿szych rynkach Dacia Sandero pod wzglêdem cenowym bêdzie pozycjonowana w segmencie ma³ych samochodów, natomiast jej wymiary zewnêtrzne i wewnêtrzne plasowaæ j± bêd± raczej w¶ród aut kompaktowych z wy¿szego segmentu. Przy tworzeniu nowego modelu pos³u¿ono siê te¿ projektowaniem komputerowym, eliminuj±c konieczno¶æ budowy kosztownych prototypów. To wszystko pozwoli³o zaoferowaæ klientom pojazd o wyj±tkowo korzystnym stosunku ceny do parametrów u¿ytkowych. Nowoczesny design Dacia Sandero to nowoczesne auto o inte4resuj±cym designie, podkre¶laj±cym dynamikê i solidno¶æ. Przód wyró¿nia siê nowoczesnymi, wyrazistymi ¶wiat³ami. Zderzak i os³ona ch³odnicy doskonale wpisuj± siê w liniê nadwozia. Linia boku, przypominaj±ca odwrócon± falê, jest uwydatniona dziêki szerokim listwom bocznym (w zale¿no¶ci od wersji). Dla osób, które chc± dodatkowo podkre¶liæ liniê Dacii Sandero, istnieje mo¿liwo¶æ monta¿u zestawu SUV, sk³adaj±cego siê z os³ony przedniej i kratek na ¶wiat³ach przeciwmg³owych z przodu, pary spojlerów progowych oraz os³ony tylnej, który nadaje modelowi zdecydowanie terenowy charakter. Uwagê zwraca tez nowe logo. Wnêtrze Wnêtrze cechuje siê wysok± jako¶ci± i atrakcyjnym wykoñczeniem. Deska rozdzielcza jest nowoczesna i funkcjonalna. W zale¿no¶ci od wersji jej poszczególne elementy mog± byæ lakierowane na ró¿ne kolory i pokryte ró¿nymi materia³ami. Do nowoczesnego wygl±du kabiny przyczynia siê równie¿ stylistyka paneli drzwiowych wyposa¿onych w eleganckie klamki i listwy dekoracyjne (w zale¿no¶ci od wersji). Bardzo wiele uwagi po¶wiêcono te¿ ergonomii prze³±czników i czytelno¶ci informacji wy¶wietlanych na tablicy rozdzielczej. Dziêki d³ugo¶ci 4,02 m, szeroko¶ci 1,75 m i rozstawowi osi 2,59 m, Dacia Sandero zapewnia du¿± wygodê zarówno na przednich, jak i tylnych fotelach. Wysoko¶æ od tylnego siedzenia do dachu wynosi 878 mm, promieñ na wysoko¶ci kolan 145 mm, a szeroko¶æ nad pod³okietnikami 1425 mm, dziêki czemu na tylnych miejscach mog± siê wygodnie pomie¶ciæ 3 doros³e osoby lub trzy foteliki dzieciêce. Tylne miejsca s± nie tylko bardzo obszerne, ale i ³atwo dostêpne – tylne drzwi otwieraj± siê pod k±tem 67 stopni. Pojemno¶æ baga¿nika, wynosz±ca 320 litrów - bior±c pod uwagê kompaktowe wymiary – jest godna odnotowania! Sk³adana tylna kanapa, dzielona w uk³adzie 1/3 – 2/3, w zale¿no¶ci od wersji, stanowi niezwykle praktyczne rozwi±zanie umo¿liwiaj±ce zmianê konfiguracji wnêtrza. Po z³o¿eniu tylnej kanapy ca³kowita pojemno¶æ baga¿nika wzrasta do 1200 l. Dacia Sandero jest niew±tpliwie bardzo pojemnym, kompaktowym hatchbackiem, zapewniaj±cym komfortow± podró¿ 5 osobom! Niezawodno¶æ i komfort jazdy Dacia Sandero zosta³a opracowana na p³ycie pod³ogowej B0 (p³yta Logana, oparta na p³ycie B Aliansu) z zawieszeniem przednim typu Mac Pherson z wahaczami trójk±tnymi. Stabilizator poprzeczny z przodu – montowany we wszystkich wersjach za wyj±tkiem podstawowej – zapewnia doskona³± stabilno¶æ na zakrêtach. Wielko¶æ przechy³ów bocznych w Sandero spe³nia standardy obowi±zuj±ce w tym segmencie w Europie. Tylne zawieszenie Dacii Sandero równie¿ pochodzi z p³yty pod³ogowej B0. Jest to elastyczna o¶ o programowanej charakterystyce, wyposa¿ona w sprê¿yny ¶rubowe i pionowe amortyzatory o zwiêkszonym skoku. Parametry zawieszenia zosta³y dostosowane do specyfikacji Dacii Sandero: przeguby dolnych wahaczy oraz tylnego zawieszenia zapewniaj± precyzyjne prowadzenie i doskona³e trzymanie siê drogi nawet przy gwa³townej zmianie kierunku jazdy. Podobnie jak inne modele Dacii, Sandero posiada du¿y prze¶wit (155 mm), umo¿liwiaj±cy jazdê po ka¿dej drodze, co stanowi o uniwersalno¶ci tego auta. Jest równie¿ wyposa¿one w os³ony najwa¿niejszych podzespo³ów, dziêki czemu mo¿e bez obaw poruszaæ siê po nieutwardzonych drogach. Wiêkszo¶æ wersji Dacii Sandero jest wyposa¿ona w precyzyjnie dzia³aj±ce wspomaganie uk³adu kierowniczego, podnosz±ce bezpieczeñstwo i zapewniaj±ce przyjemno¶æ jazdy typow± dla aut z segmentu B. Wersja podstawowa – bez wspomagania – jest proponowana po bardzo atrakcyjnej cenie. Niewielkie zwiêkszenie prze³o¿enia w stosunku do Clio II oraz odpowiednie ustawienie zwrotnicy i k±ta wyprzedzenia sworznia zwrotnicy, zmniejsza si³ê potrzebn± do obracania ko³em kierownicy. W zale¿no¶ci od wersji fotel kierowcy mo¿e posiadaæ regulacjê wysoko¶ci i podparcia lêd¼wiowego, zapewniaj±ce optymalne ustawienie cia³a za kierownic±. Z my¶l± o wygodzie kierowcy oferowana jest równie¿ regulowana na wysoko¶æ kolumna kierownicy (w zale¿no¶ci od wersji) oraz ergonomiczne prze³±czniki umieszczone w zasiêgu rêki. Komfort termiczny jest dostosowany do zró¿nicowanych warunków klimatycznych panuj±cych w ró¿nych krajach. Ukszta³towanie przewodów doprowadzaj±cych powietrze umo¿liwia szybkie osi±gniêcie po¿±danej temperatury w fazie rozruchu, zw³aszcza w przypadku du¿ych upa³ów lub mrozów. Gama sprawdzonych silników W gamie Dacii Sandero s± dostêpne 2 silniki benzynowe: 1.4 75 KM i 1.6 87 KM. Oba silniki idealnie spe³niaj± kryteria niskich kosztów eksploatacji, solidno¶ci i ³atwo¶ci obs³ugi technicznej. Wyró¿niaj± siê one wysokim momentem dostêpnym ju¿ przy niskich obrotach i utrzymuj±cym siê w szerokim zakresie prêdko¶ci obrotowej silnika, a tak¿e niskim zu¿yciem paliwa. Silniki 1.4 l i 1.6 l rozwijaj± odpowiednio moc 55 kW (75 KM) i 64 kW (87 KM) przy 5500 obr. / min. i osi±gaj± moment obrotowy 112 Nm i 128 Nm przy 3000 obr. / min. Obie jednostki wspó³pracuj± z mechaniczn±, 5-biegow± skrzyni± biegów. Daciê Sandero cechuje równie¿ niskie zu¿ycie paliwa, wynosz±ce 7 l / 100 km w wersji 1.4 l i 7,2 l / 100 km w wersji 1.6 l (w cyklu mieszanym). W pó¼niejszym terminie przewidziano wprowadzenie silnika wysokoprê¿nego 1.5 dCi. Silnik ten bêdzie dostêpny na dwóch poziomach mocy: 68 KM oraz 85 KM. Dziêki niskiemu poziomowi emisji CO2, nieprzekraczaj±cemu 120g/km, jednostka 1.5 dCi bêdzie bardzo korzystnym rozwi±zaniem pod wzglêdem ekologicznym. Bezpieczeñstwo W projektowaniu Dacii Sandero wykorzystano uznane do¶wiadczenie grupy Renault w dziedzinie bezpieczeñstwa. Dbaj±c o bezpieczeñstwo czynne, szczególn± uwagê po¶wiêcono uk³adowi hamulcowemu. Parametry maj±ce decyduj±ce znaczenie dla komfortu hamowania (szybko¶æ „wybierania” peda³u, p³ynno¶æ hamowania) zosta³y dopracowane zgodnie ze standardami segmentu B w Europie. Dacia Sandero jest wyposa¿ona w ABS Bosch 8.1 najnowszej generacji z elektronicznym korektorem si³y hamowania (EBV) oraz system wspomagania nag³ego hamowania (AFU), stanowi±cy nowo¶æ w gamie Dacii. Dacia Sandero proponuje tak¿e ró¿ne systemy zwiêkszaj±ce bezpieczeñstwo bierne. W konstrukcji auta zosta³y zastosowane blachy o wysokim wspó³czynniku sprê¿ysto¶ci, zapewniaj±ce lepsz± wytrzyma³o¶æ kabiny na odkszta³cenia, zw³aszcza w przypadku zderzenia czo³owego. Wykonana z magnezu konstrukcja ko³a kierownicy w po³±czeniu ze sk³adan± kolumn± kierownicy, przyczynia siê do rozproszenia energii kinetycznej w razie zderzenia. Równie¿ polipropylenowa, przek³adkowa struktura deski rozdzielczej przyczynia siê do zmniejszenia skutków uderzenia kolanem. Wa¿ne s± nie tylko zastosowane materia³y. Równie¿ design uwzglêdnia aspekt bezpieczeñstwa – krzywizna dolnej czê¶ci deski jest doskonale dopasowana do kszta³tu nogi i zapewnia lepsze roz³o¿enie si³ w razie uderzenia. System uzupe³niaj± umieszczone na wysoko¶ci stóp po stronie kierowcy i pasa¿era puddingi, chroni±ce nogi i kostki. Dacia Sandero jest wyposa¿ona w trzypunktowe pasy bezpieczeñstwa. Przednie pasy posiadaj± ograniczniki napiêcia, zapewniaj±ce lepsz± ochronê klatki piersiowej. W zale¿no¶ci od wersji wyposa¿enia mog± równie¿ posiadaæ regulacjê wysoko¶ci, zapewniaj±c± lepsze utrzymanie cia³a podczas zderzenia oraz pirotechniczne napinacze. W zale¿no¶ci od poziomu wyposa¿enia, w Dacii Sandero mog± byæ zamontowane nawet 4 poduszki powietrzne. Zaprojektowana specjalnie dla Sandero poduszka kierowcy jest wyposa¿ona w zawór reguluj±cy si³ê nacisku na cia³o kierowcy po jej nape³nieniu. Dostêpne w niektórych wersjach dwie boczne poduszki chroni±ce g³owê i klatkê piersiow±, zapewniaj± dodatkow± ochronê w przypadku zderzenia bocznego. Stanowi± one uzupe³niaj±cy element chroni±cy pasa¿erów, obok materia³ów poch³aniaj±cych energiê i wzmocnieñ montowanych seryjnie w drzwiach na wysoko¶ci siedzeñ. Siedzenia z wbudowanymi poduszkami bocznymi posiadaj± wzmocnion± konstrukcjê i s± wyposa¿one w zag³ówki zapobiegaj±ce urazom krêgów szyjnych w razie silnego uderzenia w ty³ pojazdu. Nowa konfiguracja zapewnia lepsze podparcie pleców oraz bardziej komfortow± pozycjê g³owy. Dacia Sandero dysponuje równie¿ systemem mocowania fotelików dla dzieci ISOFIX na bocznych miejscach z ty³u. Dostosowana do klimatu Wiele miejsca po¶wiêcono podczas prasowej prezentacji sprawie zabezpieczenia antykorozyjnego. Nasz klimat, zwi±zany z sypaniem soli na drogi w zimie, zwiêksza zdecydowanie mo¿liwo¶æ samoistnego niszczenia siê samochodu. Szczególn± uwagê po¶wiêcono zabezpieczeniu antykorozyjnemu, stosuj±c nastêpuj±ce rozwi±zania: – wtryskiwanie wosku do profili zamkniêtych podwozia i drzwi; – uszczelnienie zewnêtrznych po³±czeñ; – na³o¿enie wosku zabezpieczaj±cego na czê¶ci mechaniczne podwozia; – lepsze zabezpieczenie podwozia, progów i nadkoli przed uderzeniami ¿wiru. Równie du¿± uwagê po¶wiêcono uk³adom elektrycznym i elektronicznym, które sprawdzi³y siê ju¿ w samochodach marki Renault. Okablowanie miejsca kierowcy jest zintegrowane z okablowaniem kabiny – miêdzy tymi dwiema strefami nie ma ¿adnych z³±czy. Rozwi±zanie to gwarantuje wy¿sz± niezawodno¶æ eliminuj±c ryzyko zwi±zane z wadliwym po³±czeniem. Kolejnym przyk³adem jest akumulator, którego pojemno¶æ i specyfikacja uwzglêdniaj± ekstremalne warunki u¿ytkowania. Ceny Dacia Sandero sprzedawana bêdzie w trzech wersjach wyposa¿enia: Access (1.4 75 KM) - 28 500 z³otych; Ambiance (1.4 75 KM) - 31 900 z³otych; Ambiance (1.6 87 KM) - 33 400 z³otych; Laureate (1.4 75 KM) - 34 400 z³otych; Laureate (1.6 87 KM) - 35 900 z³otych; Opcje WYPOSA¯ENIE DODATKOWE CENA (z³ote) LAKIER METALICZNY 1 400 PODUSZKI BOCZNE 800 PAKIET BEZPIECZEÑSTWA (poduszka pasa¿era, poduszki boczne, przednie pasy bezp. regulowane na wysoko¶æ, zag³ówki sta³e nowej generacji) 1 800 PAKIET ELEKTRYCZNY (zdalne sterowanie zamka centralnego, szyby przednie elektryczne) 500 PAKIET KOMFORT (klimatyzacja manualna, radioodtwarzacz CD MP3) 2 250 KLIMATYZACJA MANUALNA 3 500 FELGI ALUMINIOWE 15 CALI 1 000 REFLEKTORY PRZECIWMG£OWE 300 RADIOODTWARZACZ CD 500 SZYBY TYLNE ELEKTRYCZNE 300 Podsumowanie Nowy Sandero jest krótszy od Logana o 23 centymetry, ale szerszy o 6 milimetrów, wysoko¶æ obu pojazdów jest identyczna. Nie mo¿na jednak porównywaæ obu modeli. S± one bowiem adresowane zupe³nie do innych grup odbiorów. Kompaktowy hatchback rozpoczyna podbój nowej grupy klientów. Szczególnie m³odych ma³¿eñstw, które wchodz±c we ¿ycie nie posiadaj± zbyt du¿ych ¶rodków finansowych i staja przed dylematem, co kupiæ: u¿ywany, kilkuletni samochód czy te¿ nowe Sandero, posiadaj±ce wiele zalet, w tym trzyletni± gwarancjê producenta! Ale tak¿e dwuosobowe rodziny na emeryturze bêd± zapewne bardzo zainteresowane zakupem! Je¼dzili¶my Daci± w trudnych warunkach - przy upale przekraczaj±cym trzydzie¶ci kilka stopni Celsjusza po górskich, bardzo krêtych drogach Chorwacji. Przetestowali¶my tak¿e oba silniki. Oba motory spisuj± siê znakomicie. Sandero w s³abszej wersji bez trudu wje¿d¿a³ pod górê. Spalanie w ekstremalnych warunkach by³o podobne. Wynika³o to z faktu, ¿e podczas równie dynamicznej jazdy, nale¿a³o nieco mocniej wciskaæ peda³ gazu pojazdu bardziej oszczêdnego (czyli 1,4). W czasie jazdy po równym terenie wersja 1,6 spala³a nieco wiêcej, nie ró¿ni±c sie jednak znacznie od danych fabrycznych. Podkre¶liæ nale¿y wrêcz doskona³± stabilno¶æ na zakrêtach. Na "patelniach" Dacia nie wykazywa³a najmniejszych chêci do zmiany kierunku jazdy, czyli pod i nadsterowno¶ci. Istotna spraw± dla u¿ytkowników w Polsce jest równie¿ to, ¿e auto jest wyposa¿one w os³ony najwa¿niejszych podzespo³ów, dziêki czemu mo¿e bez obaw poruszaæ siê po nieutwardzonych drogach. A ¿e w krêgu zainteresowania s± ludzie m³odzi - istnieje mo¿liwo¶æ monta¿u zestawu SUV. Po jego zainstalowaniu Sandero zmienia siê naprawdê znacznie! Sporo dyskusji wzbudzi³a sprawa nowego logo. Zdecydowana wiêkszo¶æ miêdzynarodowych dziennikarzy uwa¿a³a, ¿e jest ono du¿o ciekawsze. Nam siê jednak bardziej podoba³o stare. jak zwykle - podobnie jak w przypadku designu - jest to jedynie kwestia gustu... Reasumuj±c: przejechawszy samochodem zaledwie kilkaset kilometrów trudno generalizowaæ. Ale nowa Dacia jest bez w±tpienia bardzo interesuj±ca ofert± na rynku. W stosunku do ceny oferuje bardzo wiele. A jej nowoczesno¶æ gwarantuje napis na klapie baga¿nika "by Renault"... http://www.roadlook.pl/img/galleries/dcsa21_487770e65fcdf.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/dcsa43_487770e69459a.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/dcsa03_487770e647531.jpg ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl