Witam Wszystkich Mam samochód jak w temacie z silnikiem 1.6 benzynowym oczywi¶cie. Kupiony nowy wiêc ca³± historie znam. Od pewnego czasu zauwa¿y³em pewne niepokoj±ce zachowania. Mam nieodparte wra¿enie, ¿e na wolnych obrotach silnik pracuje trochê nierówno. Nie jest to bardzo nierówno (tak jakby pracowa³ na 3 z 4 cylindrów) ale dla mnie odczuwalne i strasznie mnie to wkurza. Czuæ to g³ównie na wolnych obrotach. S± to takie delikatne szarpniêcia auta, natomiast nie ma ruchu wskazówki obrotomierza. Zauwa¿y³em równie¿, ¿e powy¿sze szarpniêcia nie wystêpuj± zawsze. Czasami gdy staje pod ¶wiat³ami to samochód chodzi tak, ¿e nie ma najmniejszych drgañ. Jak nowy. Tak chodzi³ jak go z salonu odebra³em i s³ucha³em stoj±c na ¶wiat³ach czy silnik dzia³a :D Stwierdzi³em te¿, ¿e gdy chodzi ok. to wolne obroty s± na poziomie 750 obr/min, natomiast gdy chwile postoi to te obroty spadaj± i jest jakie¶ 730 (wiem, ma³a ró¿nica, ale widoczna). Dodatkowo sytuacja wygl±da jeszcze gorzej gdy zatankujê 95. Wtedy prawie ca³y czas wolne obrotny s± na poziomie poni¿ej 750. Na 98 jest lepiej, ale te¿ nie dobrze. Nastêpnie, gdy jadê to nie czujê ju¿ jaki¶ niepokoj±cych szarpniêæ (po za nierówno¶ciami drogi). Czasami mam wra¿enie, ¿e przy przy¶pieszaniu szarpnie, tak jak to szarpie silnik gdy jest za wysoki bieg. A od kilku dni mam wra¿enie, ¿e samochód straci³ na mocy. Silnik chodzi g³o¶no, g³o¶niej ni¿ dotychczas, ale mocy straci³. Dziwne... Niestety ciê¿ko przekonaæ mechanika, ¿e jest co¶ nie tak. Tym bardziej, ¿e utrata mocy jest na razie ma³a. Zanim podam swoje typy to jeszcze parê s³ów o historii auta. Przy 20k by³ ma³y problem z sond± lambda, ale reset wystarczy³ Drobiazg. Przy oko³o 40K km rok temu mia³ stwierdzon± nieszczelno¶æ na zaworze w jednym z cylindrów. Demonta¿ g³owicy, itp. Zosta³o naprawione. Ale przyczyny powstania nieszczelno¶ci nie stwierdzono. A zachowanie auta wtedy by³o podobne. Nastêpnie pó³ roku temu pad³a mi cewka zap³onowa na jednym z cylindrów. Wymieniona, Niestety nie wiem czy to ten sam cylinder co by³a nieszczelno¶æ zaworów, bo nie wiem na którym by³a nieszczelno¶æ. Gdyby to by³ to ten sam cylinder to by wyja¶nia³o powstanie nagaru na zaworze i nieszczelno¶æ. Miesi±c temu wymieni³em kolej± cewkê przy okazji sprawdzaj±c sprê¿. Sprê¿ by³ ok. we wszystkich cylindrach. No i teraz co z tym zrobiæ? Jechaæ na komputer? Tylko czy co¶ wyka¿e, je¿eli nie zg³asza b³êdu samochód? Wymieniæ pozosta³e dwie cewki. Zanim pad³a druga cewka to przez godzinê „pada³a” czyli samochód by³ ewidentnie s³abszy, ale jeszcze chyba czê¶ciowo pracowa³ na 4 cylindrach. (niektóre zap³ony wyskakiwa³y). To zreszt± by³a ciekawa sprawa, bo samochód nie zg³asza b³êdu a tu ewidentnie czuæ, ¿e jest du¿o s³abszy, ¿e nie mo¿e siê rozkrêciæ... A mo¿e co¶ z elektryk±? Brat je¼dzi te¿ golfem IV, ma 90tys i nigdy nie s³ysza³ o awarii cewki? Mo¿e jaki¶ uk³ad steruj±cy cewkami szwankuje? A mo¿e do elektronika? Mo¿e komputer co¶ ¼le steruje? A mo¿e u¿yæ jakiego¶ magicznego preparatu do czyszczenia uk³adu wtryskowego oraz silnika? A mo¿e co¶ na wolnych obrotach obci±¿a silnik i powoduje takie drgania? Wspomaganie kierownicy? Uk³ad hamulcowy? A mo¿e jest nieszczelny uk³ad wydechowy i to wywo³uje dziwne zachowanie silnika? .... zaczynam fantazjowaæ ... :!: Liczê na jakie¶ ciekawe sugestie. Chêtnie te¿ skorzysta³ bym z jakiego¶ mechanika, który specjalizuje siê w takich samochodach jak mój. I sorry za tak d³ugi post, ale te szczegó³y wydaj± siê dla mnie wa¿ne.