Pierwsze oficjalne zdjêcia pi±tej generacji flagowca marki BMW ujrza³y ¶wiat³o dzienne, a zarazem dostêpne s± pierwsze informacje dotycz±ce nowo¶ci W przypadku pi±tej generacji serii 7 BMW zrezygnowa³o z ekstrawagancji stylistycznych, za które krytykowano czwart± generacjê i postawi³o na spokojniejsze linie ³±cz±ce nowoczesne kszta³ty poprzedniego modelu z lekko¶ci± trzeciej generacji. Kszta³ty nowej generacji maj± bardziej trafiaæ w gusta tradycyjnych klientów zainteresowanych du¿ymi luksusowymi limuzynami. Podobnie spokojna jak design nadwozia jest równie¿ stylistyka wnêtrza, gdzie ponownie pojawi³ siê tradycyjny lewarek (a raczej typowy dla nowych BMW joystick) na tunelu centralnym, a konsolê centraln± lekko zwrócono ku kierowcy. Na razie dostêpne s± dane techniczne dotycz±ce wersji 750i i 750Li przeznaczonych na rynek pó³nocnoamerykañski. Do ich napêdu s³u¿yæ bêdzie widlasta ósemka 4,4 l twin turbo, która zadebiutowa³a w modelu X6. W BMW 7 silnik oferuje moc ponad 294 kW (400 KM) w zakresie 5500-6400 obr./min i moment obrotowy 610 Nm od 1750 do 4500 obr./min. Si³a napêdowa przenoszona bêdzie na ko³a za po¶rednictwem sze¶ciobiegowego automatu z mo¿liwo¶ci± sekwencyjnej zmiany biegów. Obok elektronicznych systemów znanych z pozosta³ych modeli marki BMW w serii 7 znajdziemy nowo¶æ nazwan± Integral Active Steering. Chodzi o system aktywnego sterowania tylnymi ko³ami, które przy wysokich prêdko¶ciach skrêcaj± w tym samym kierunku jak ko³a przednie, a przy niskich prêdko¶ciach i manewrowaniu w kierunku odwrotnym. Pi±ta generacja BMW serii 7 oferuje równie¿ drug± generacjê systemu iDrive, którego dzia³anie usprawniono i uproszczono. http://www.roadlook.pl/img/galleries/bm7721_486e1a855c0ab.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/bm7742_486e1a85762aa.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/bm7702_486e1a8540f16.jpg ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif