405 mi16 problem 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam moje szalestro zle sie skonczy³o samochod niechce zapaliæ ale odlapi³ na popych na wolnych obrotacgh jest s³yszlane tak jaby stukot zaworów na obotach oko³o 2500 rpm jast bardzo s³yszlen stukanie a powyzej to juz nawet nie prubowa³em, a doprowasdzilem do tego w taki sposob ze rozpedzilem sie w ostrym zakrecie na jedence do oko³o 30-40kmh w zmiana na drogi bieg obroty na 5000 rpm puscilem spzed³o gwa³townie pociagna potem zatrzymalem sie i zgas i od tamtej pory przekrecenie kluczyka powodowa³o cykanie rozrusznika na popych zapali³ powolutku dojechalem do domu oko³o 10 km drogi, troche zabardzo poszaleem a ta maszynka ma troche latek. Moje pytanie jak s±dzicei co siê mog³o staæ z silnikiem? ja tylko sie narazie domysalm ale czekam na wasze opinie. Pozdrawiam



Ja sie domyslam iz przetawi³e¶ rozrz±d. Tak zazwyczaj siê robi jak stary i zy³owany ;)

juz wiem wiencej pasek przeskoczy³ 3 z±bki ale to piku¶ bo nic sie niesta³o pzes to przeskoczenie z zaworami wszystkie ca³e i zdrowe, pad³a panewka na wale i t³ok przez to ma luzy i stuka oko³o 1.5mm :cry: inne panewki maja luzy zmeczy³y siê dotego jeszcze t³ok ma luzy na swozniu i podobno nie oplaca sie remontowaæ tylko kupic uzywany wynalaz³em za 1500z³ sprowadzony z Francji o ile znajda taki model silnika i no oczywisce zeby by³ wmiare zdrowy zreszta sam nieweim co ztym robiæ jak narazie my¶le bardzej jestem przechlny kupic uzywany silnik do 405 Mi16 D6C (XU9J4) 158KM :roll:

Ten luz na panewce, jest normalny jezlei z³apa³es od michy olejowej za podpore i rusza³e¶ góra dó³. Nie wiem jaka tolerancja jest akutar w tym motorze, ale po spuszczeniu oleju taki luz sie robi i ju¿. niech mechanik zmierzy wa³ niech mechanik obejrzy panewkê po co mechanik zdejmowa³ g³owicê?? Luz na swozniu tez zawsze jest i okre¶la siê go zgodnie z dokumentacj± Cos mi siê zdaje ¿e kto¶ miesza Tobie w g³owie, ktos kto nie ma o tym pojêcia. Czy motor przed przeskoczenien pasa chodzi³ w porz±dku? Jak tak to niech za³oza g³owicê, ale moze kto inny niech to robi, bo ja juz takie banialuki mechanów s³ysza³em setki razy, zwa³szcza jak ktos zddja³ g³owice, nie montujac uprzednio pasa i nie robi±c próby kompresji. No chyba ze luzy sa ogromne, co na prawde w zachodnich motorach nie zdarza siê, ja juz niesamowite rzeczy sk³ada³em bez instrukcji i pomiarów, bo to nie polonezy i czesto nowe panewy jezeli stare nie sa wy¿arte pomagaj±. No i cenne informacje od klienta czy motor nie stuka³, czy chla³ olej, czy kontrolka gas³a szybko na gor±cym motorze itd.



po jezdze i ca³ym incydecie ze cos zacze³o mi stukaæ to zgas mi saamochod zgas bo on czasem lubi gasnaæ tak ma swoje odchy³y ale potem niemoglem go zapalic rozrusznikiem niekrei³ na popych zapali³ odrazu dojecha³em do domu oko³o 10 km na wolnych obrotachg bo im wieksze obroty to slychac by³o stukanie , potem na chol i do mechnika sprawdzili rozad bo ja stwierdzilem ze pewnie przeskoczy³ okaza³o sie ze przeskoczy³ po ustawieniu rozrzadu zapala z rozrusznika... ale przy dodawaniu gazu by³o s³yszalne stukanie stwierdzili ze to moga stukac zawory rozebrali g³owice ja pytalem czy to moze co inne go oni twierdzili ze to zawory nic nie znalezil odkrecili miske olejowa i stwierdzili ze to nieda sie ztym nic zrobic bo na wale jest za duzy luz i to mocowanie t³oka do korbowodu jestak wyt³uczone ze zrobi³o sie jajo podkreslam stwierdzili to mimo ze nawet nie odkrecili tego mocowania do krby tam gdze sa panewki ja pytalem a moze te panefki zmasakrowa³o albo co ze moze to wystarczy wymienic oni sa swiece przekonani ze to trzeba by by³o wa³ do szlifu i kombinowaæ ja chyba sam to porozkrecam i sprawdze gozej nie zepsuje....

"stwierdzili ze to moga stukac zawory" Doswiadczony mechanik jest w stanie wy³apac w której cze¶ci silnika s³ychac stukot. Mozna to obadaæ na wiele sposobów. A juz na pewno da sie odró¿nic stukot w czêsci zaworowej od stukotu w skrzyni korobowej. Najczêsciej kiedy przestawi sie pas i motor po z³ozeniu paska nie traci kompresji, to stukanie pochodzi w³asnie z czesci prowadz±cej zawory. popychacze hydrauliczne dostaja wtedy ostro, pêkaja w nich sprezynki, co w³asnie przy dodawaniu gazu s³yszalne bêdzie. Warto wyjac t³ok i sprawdziæ luzy na swozniu t³okowym, zmierzyæ wa³ i sprawdzic panewki, co nawet ma³o do¶wiadczony mechanik wykona "na oko". Jezeli motor wczesniej nie stuka³, a po przestwieniu paska nie pogiêo zaworów to nie ma takiej mozliwo¶ci by rozwaliæ swozen t³okowy i wa³, nie nieszcz±c zaworów. Prywatnie Tobie powiem ze pewnie panowie sie zdoili na diagnowie i próbuj± z tego wybrn±c, a postrasz rzeczoznawc±. Bowiem jest to ma³o prawdopodobne by uk³ad korobowo-t³okowy, zw³aszcza w silniku 16sto zaworowym uszkodzi³ siê a zawory nie. Ponadto. Mozna wymioeniac panewki bez szlifowania wa³u, trzeba je tylko dobrac i ju¿.

to racja moze zama³o doswiadczeni zabieram samochod od nich porozbierany w mak i prowadze do pewniejszego mechanika co sie lepiej zna bo juz raz naprawial mi zawory jak pasek roz pêk i on tez ostro siê dziwi pojaka horor rozebrali g³owice , i on nie boi sie rozebrac bardzej i stwierdziæ ze to albo tamto a nie na domys³y ze to napewno tak ze z korbowod zrobi³o sie jajo a moze panewki zamsakroa³oa korbowod moze jeszcze jestes zakatowany. a oni inaczej siê nieda kup se nowy silni tylko ze ten nowy silnik przestali produkowaæ w 91 roku ten model slinka i kto wiej w jakim on jest stanie moze tez sie panewki rozsypia albo jeszcze co innego jak narazie jestem zatym zeby dokladnie zbadac i postarac sie powymieniac to co trzeba i moze bedze pracowa³ tak jak powinien pracowaæ. C.D.N. Dziadparyski dziêki tu jak chesz mozesz zobaczyæ i co wazniejsze us³yszeæ od czego to sie zacze³o i jak to wyglada³o...... :roll: http://pl.youtube.co...h?v=jA_fv8gSHNg zna kto¶ ta firme zajmuje siê importem uzywanych silników http://www.silniki.com.pl/

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl