http://www.toyotaclub.hg.pl/Lexus_GS430_2006_1.jpg http://www.irancar.com/images/Gallery-larg-1024-768/Lexus/lexus_gs430_2006_01_m.jpg http://images.automotive.com/cob/factory_automotive/images/Features/auto_shows/2004_CIAS/2006_Lexus_GS__interior.jpg Jechalem tym Lexusem i moge powiedziec, ze w swojej klasie jest to najlepsze auto. Brachol podjechal tym. Zrobilo to autko na mnie ogromne wrazenie. Po prostu jest piekne! Jechalismy nim w 5 osob, siedzialem z tylu po srodku - ma bardzo duzy tunel srodkowy i przez to mnie nogi bolaly. dwumetrowiec sie nie zmiesci z tylu - za malo miejsca na glowe. Wnetrze jest idealne. Bardzo spodobala mi sie kamera z tylu - przy cofaniu strasznie przydatna. Jak parkuje sie przodem to jest system, ktory nie pozwala podjechac dalej - fajny bajer - nie wpieprzysz sie na kraweznik. Jechalismy tym 250km/h na autostradzie. Ale ja nie lubie autostrad wole szybkie waskie zakrety - a na nich spisuje sie idealnie, trzyma sie jak zaden inny. Jechalismy nawet Lancerem EVO VIII - a to rajdowka w owczej skorze, nawet Evo tak dobrze sie nie trzymalo drogi. Hamulce - super.Duzo miejsca z tylu na nogi. Przy 250km/h spokojnie moglismy rozmawiac - auto wyciszone super. Tydzien pozniej w niedziele pojechalem z bratem na pomiary. Pamietam jak jechalismy - byly 2 szybkie zakrety - jeden pokonalismy z predkoscia 70km/h - tyle EVO bysmy nie jechali, pozniej na krotkiej drodze rozpedzilismy sie do 120km/h - krociutki odcinek - i sie przeliczylismy, nie czulismy predkosci, na szczescie szybkie dohamowanie i wszystko ok. Zalozylismy aparature - 10przyspieszen do 100km/h i 10 hamowan oraz pare razy na 400metrow, na kilometr, do 160km/h i do 180km/h. Temperatura - 28 stropni - optymalna jest 16. Samochod rozpedzal sie od 6,9 do 7,7 sekund do 100km/h - wszystko przez gestrze powietrze ( za wysoka temperatura ) oraz przez nawierzchnie. Mialby z 6,2 do 100km/h w optymalnych warunkach. Na 400m - miedzy 15, a 16 sekund, do 180km/h okolo 22sekund. Robilismy te pomiary na jednej niezbyt dlugiej prostej, wiec co chwile zawracalismy - promien skretu niesamowity! Zapomnialem dodac, ze jak zakladalismy aparature to mialem okazje posluchac jak brzmi 4.3 V8 - nie wiem czy lepiej od Volvo XC 90 V8, ale podobnie. Pozostala kwestia kosztow i spalania - to byla full wyposazona wersja okolo 300 000zl, w Ameryce od 51,000$ za 430, a za GS 300 od 43,500$. Koledze spalil 15litrow, a Bratu 18 na 100km/h. Porownujac go do nanjgrozniejszych konkurentow : -Mercedes CLS 500 (68.000$) -Audi A6 3.2 (42.000$) -BMW 5 (41.500$) -Jaguar S-Type (44.000$) Najlepsze zawieszenie w tej klasie ma bmw 5, a Lexus ma tylko odrobine gorsze. Wykonczone jest najlepiej, ma nawet lepsze wnetrze od A6 full wyposazonej ( a audiki maja zawsze wypasione wnetrza ). CLS jest gorzej dopracowany technicznie, a o S-Type nie moge nic powiedziec, nie jechalem. Stadinad wiem, ze Jag raczej nie dalby rady Lexowi Jesli masz $ i chces kupic sobie autko tej klasy to polecam Lexa z ameryki z silnikiem 3.0litrowym kosztuje od 43,500, a z full wyposazeniem 50,390$. Jesli chcesz miec naped na wszystkie kola to +2.000$. Jeszcze jedna rzecz. Wszystkie osoby, ktore tym jechaly jak rozmawialismy o nim, to kazdy powiedzial, ze nie czuje sie jak w limuzynie. Nie wiem do czego moglbym sie przyczepic. Chocbym bardzo chcial - hmmm... Strasznie smierdza klocki hamulcowe :P I szkoda, ze w wersji 300 ma brzydsze i o 1 cal mniejsze fele. Nie zwrocilem uwagi na schowki, bagaznik... Ma zbyt duzo plusow zeby myslec o minusach. Moge przyczepic sie do tego, ze przez 2minuty skrzypialo cos w fotelu kierowcy, pozniej juz bylo OK. jeszcze pozwole sobie dodac, ze jest to auto JAPONSKIE, czyli niezawdone ;] W praktyce to sie sprawdza !!