Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witajcie!
Problem jest taki, ze po wysprzegleniu i puszczeniu pedalu gazu obroty spadaja do ok 500rpm i potem podnosza sie do 1000rpm i wracaja na fabryczne 750 czy jakos tak.
Duzo dobrej wiedzy na tym forum lyknalem i podejrzewam ze to potencjometr przepustnicy albo przeplywomierz. Ale chyba to pierwsze!? Prosze o wskazowke gdzie szukac pomocy.
Wg mnie zrodlem problemu jest instalka gazowa. Fakt ze to V generacja wtrysku cieklego gazu, ale wydaje mi sie ze i tak nastapily jakies wybuchy w kolektorze i od tego uszkodzilo sie to CO¦. Na samym poczatku po zamontowaniu obroty byly super stabilne, niestety po 2 tygodniach sprawa sie pogorszyla i jest coraz gorzej.
Obawiam sie ze czyszczenie tu nie pomoze, bo gdyby sie zabrudzilo to pogarszanie byloby stopniowe, a tu tak od razu sie zbuntowalo. I co jesli po wymianie sie sytuacja powtorzy?
Przy okazji dodam, ze podejrzewam warsztat montujacy o uszkodzenie mocowania fajkocewki na jednym z cylindrow, przez co byly szarpania i nie palil za dobrze ten jeden cylinder. Moze wtedy doszlo do detonacji ktora poszla w kolektor? Teraz mam to naprawione i na niskich obrotach silnik pracuje plynnie :)
Prosze o wasza opinie.
Pozdrawiam
Crocod
A czesc.
Napisz czy masz przekladnie automatyczna czy manualna.
Czy objawy sa podobne na gazie i benzynie.
Acha. W pierwszej kolejnosci powinienes udac sie do zakladu ktory zamontowal instalacje gazowa w celu dokonania regulacji NA GWARANCJI.
Skrzynia jest manualna.
Wahanie wolnych obrotow wystepuje i na benzynie i na gazie.
Gdyby bylo tylko na gazie to jechalbym do warsztatu ale tak to raczej wole sam to zalatwic. Tym bardziej ze warsztat jest beznadziejny i nie mam zamiaru tam nigdy wiecej jechac, a poza tym w V generacji w zasadzie nie ma nic do regulacji.
Mialem podobny problem w Toyocie Carinie E 2.0 w ktoej tez mialem gaz (II gen) i tam te problemy wystapily kiedy rozladowal sie aku i trzeba bylo odpalic na pych. Juz teraz wiem ze nie wolno tych nowych bryczek odpalac w ten sposob, ale do dzis nie wiem co wtedy sie zepsulo bo wkrotce sprzedalem. Ale patrzac na objawy to tylko ten silniczek mi przychodzi do glowy.
Pozdrawiam
Pewnie tak.
Ale to latwo sprawdzic, trzeba go wymontowac i zobaczyc czy po wlaczeniu zaplonu steruje go, znaczy czy tloczek sie wysuwa. Musisz uwazac tylko zeby nie wyskoczyl. Tak wiec najlepiej w dwie osoby to sprawdzac. Sprobuj wyczyscic czesc prowadzaca tloczka i go nasmarowac, czesto to pomaga, najskuteczniej naprawia sie te ktore dzialaja jak zawor obrotowy, wystarczy zalac WD40 i dalej sluzy.
Potencjometr przepustnicy, najczesciej charakteryzyje sie "dziura" i szarpaniem w pewnym polozeniu przepustnicy, kiedy jest niesprawny.
Poza tym, musisz byc pewien ze kolektor ssacy jest szczelny, czyli nie zasysa "lewego" powietrza.
Dzieki za info.
A jak sprawdzic szczelnosc kolektora? organoleptycznie? czy sa jakies sposoby?
Pozdrawiam
Autostart od sasiada co ma diesla pozycz :) I popsikaj nim kolektor w m iejscu laczenia z kadlubem silnika. No i po wszystkich przewodach elastycznych.
Ale to pewnie ten nieszczesny krokowy, co to jest przyczyna 80% takich niesprawnosci.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl