stukania w silniku przy zwiêkszaniu obrotów 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam, posiadam Audi 80 B4 od 9 miesiêcy. Dwa tygodnie temu po raz pierwszy us³ysza³em g³o¶ne stukanie pod mask± w czasie jazdy, - a precyzyjniej - przy zwiêkszaniu obrotów silnika,jak samochód jest na biegu. T³ucze siê gdzie¶ w okolicach silnika, mo¿e nawet w samym silniku. Tego dok³adnie nie wiem. Stukania nie s³ychaæ podczas jazdy na biegu ja³owym. Na postoju, gdy dodaje gazu te¿ nic nie s³ychaæ. Co ciekawe stukanie zaczyna siê po przejechaniu wielu kilometrów. Niekiedy po 50 km, a innym razem po 200 km. Podczas tego stukania silnik pracuje normalnie, nie d³awi siê. Przy wiêkszych prêdko¶ciach stukanie przypomina nieco strzelanie z karabinu. Przy ma³ych prêdko¶ciach np. gdy ruszam z jedynki przerwy miêdzy kolejnymi stukaniami s± wiêksze. Biegi te¿ wchodz± bez problemów. Dwa tygodnie temu mia³em zmieniane felgi i opony na zimowe. I to mniej wiêcej po tamtej wymianie tak zaczê³o. Uda³em siê wiêc do swojego mechanika na drugi dzieñ po tym jak pierwszy raz us³ysza³em te stukania. Ten popatrzy³, przejecha³ siê i stwierdzil ¿e silnik ³adnie pracuje, ko³a s± dokrêcone. No to uda³em siê w trasê i po przejechaniu 200 km znowu zaczê³o stukaæ. Ciê¿ko powiedzieæ co to mo¿e byæ. Mo¿e kto¶ mia³ co¶ takiego? Bardzo proszê o opinie. Nagra³em nawet filmiki z jazdy. Na nim s³ychaæ te stukania: http://pl.youtube.co...h?v=KiBjDxT12tQ http://pl.youtube.co...h?v=LxP2qMpKQCU Je¶li to problem silnika to podejrzewam dwie rzeczy: - Zu¿yte panewki korbowodowe - charakteryzuj±ce siê regularnym g³uchym stukaniem, najbardziej s³yszalnym przy gwa³townych zmianach prêdko¶ci obrotowej silnika. Czêstotliwo¶æ proporcjonalna do obrotów wa³u korbowego. - Niew³a¶ciwe luzy zaworowe (czêstotliwo¶æ proporcjonalna do obrotów silnika). Zwiêkszenie obrotów silnika powoduje przej¶cie klepania w równomierny ha³as mechaniczny. Tylko czy gdyby to nawala³a która¶ z wymienionych rzeczy to s³ychaæ by bylo dopiero po przejechaniu wielu kilometrów od momentu zapalenia silnika? PS Z góry dziêkuje za fachowe opinie



mo¿e to ³o.¿ysko przy kole zaczyna siê co¶ robiæ, tak sie mi wydaje. Mi podobne odg³osy siê zdarza³y, ale przy hamowaniu. Co¶ przy szczêkach by³o nie tak. Najlepiej zeby dziadparyski tu wpad³. JAk go nie bêdzie to napisz mu na PW :D

S³ysza³em ¿e gdyby to mia³y byæ panewki to s³ysza³bym stukania na wysokim biegu przy delikatnym puszczaniu sprzêg³a. Tak siê nie dzieje

Witam. Dla mnie to wygl±da jak usterka uk³adu napêdowego, lub tylko opon. Proponujê na pocz±tek za³o¿yæ inne ko³a na próbê lub zamieniæ ty³ z przodem. Z reszt± historia sugeruje awariê w tamtych okolicach. Wiêc zrób na pocz±tek "zamiankê" ty³ na przód. Mo¿e te¿ stukaæ ³o¿ysko, wiêæ je¶li mechanik nie wie jak to stwierdziæ, to niech od³aczy ABS i uruchomi pojazd na podno¶niku, niech ko³a popracuj±, mo¿e da siê us³yszeæ cokolwiek. Bo to co opisujesz nijak ma siê do panewek czy innego olejowego ustrojstwa w silniku :P



Podkre¶lam, ¿e stukania s³ychaæ dopiero po przejechaniu wielu kilometrów, tak¿e z tym podno¶nikiem mo¿e siê nie udaæ. Stuka gdy noga jest na gazie i wrzucony jest bieg. Jak puszcze nogê z gazu stukania ustaj±. Nie stuka te¿ na biegu ja³owym oraz gdy wci¶niête jest sprzêg³o

Opony tez siê rozgrzewaj±, jak i ³o¿yska. Dobry mechanik os³ucha to na stanowisku.

a przegub wewnêtrzny przy skrzyni biegów to móg³by byæ? Objawy pasuj± [size=9:][ Dodano: 11-12-2008, 7:33 ][/size:] Witam ponownie. Wczoraj i dzisiaj je¼dzi³em po serwisach ¿eby znale¼li przyczynê tego stukania. I guzik znale¼li. Co prawda do wymiany mam dr±¿ki stabilizatora i klocki, ale to nie mog³o byæ przyczyn± tych stuków. Sprawdzane by³o zawieszenie i uk³ad przeniesienia napêdu. £o¿yska ko³a, przeguby zewnêtrzne, wewnêtrzne, pó³osie, wa³ napêdowy s± ok. Sprzêg³o to te¿ nie jest. W skrzyni olej dobry i jest go wystarczaj±co. W serwisie powiedzieli, ¿e mog± zaczynaæ siê problemy ze skrzyni±, ale nie byli w stanie tego potwierdziæ, gdy¿ na ich te¶cie stuki siê nie pojawi³y. K³opoty silnika raczej wykluczali. Chyba przyjdzie mi je¼dziæ dopóki samochód nie stanie z powodu awarii w szczerym polu. A mo¿e trzeba rozebraæ skrzynie i zajrzeæ do ¶rodka? Co radzicie?

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl