Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam
Mam pytanie do fachowców czym ró¿ni± sie silniki grupy VW 110 konny , 115 konny i 130 konny?? Chodzi mi o silniki Montowane w Passatach.
Która sprawia mniej problemów?
Czy sa znaczne róznice w budowie i konstrukcji??
Jaki silnik jest lepszy tzn... koszta utrzymania s± mniejsze w razie jakiejs naprawy?
Pozdrawiam
Silniki generalnie roznia sie osprzetem - turbosprezarki, uklady wtryskowe, programy sterujace. W silnikach 115 i 130ps zastosowane sa pompowtryskiwacze i ich wymiana bedzie drozsza niz w silniku 110ps gdzie zastosowane starszy tym wtrysku (mniej wrazliwy na kiepskiej jakosci paliwo). Mocniejsze wersje mialy tez mocniejsze tloki i korbowody. *
* Jakbym sie mylil to poprawcie :D
Jesli takie autko ze 130 km silnikiem tak z 2001 roku ma przejechane w granicach 170-200 tys.km to mozna smialo brac i jezdzic?? (jesli to jego faktyczny przebieg ! ) czy mam sie liczyc juz na wstepie z wydatkami???
Na co zwracac szczegolna uwage przy ogladaniu autka? moze sa jakies szczegolne porady odnosnie tego Passacika?? Jak sprawdzac? gdzie sprawdzac??
A mam jeszcze pytanko co do zawieszenia skoro potrafi zawiesc. Czy przykladowo jak wybieralbym sie na wakacje gdzies do Wloszech, Francji albo i nawet Hiszpani to musze sie liczyc z sporym dystansem km ponad 6 tys. powiedzmy...I czy to jest tak ze jak cos zacznie z nim padac pojawi sie luz w zawieszeniu to trzeba niezbednie i jak najszybciej to naprawiac? bo w przeciwnym razie nigdzie dalej nie pojade? Czy spokojnie moge z tym jezdzic i po powrocie do kraju usunac usterke??
Pozdrawiam
Jesli takie autko ze 130 km silnikiem tak z 2001 roku ma przejechane w granicach 170-200 tys.km to mozna smialo brac i jezdzic?? :shock: straszny duzy przebieg..nie bral bym.
Cytat:Jesli takie autko ze 130 km silnikiem tak z 2001 roku ma przejechane w granicach 170-200 tys.km to mozna smialo brac i jezdzic?? straszny duzy przebieg..nie bral bym.
JokeR, to jakas szydera?! :D
lepiej kupic auto z 180tysiami przebiegu ale wiarygodnego niz takiego co ma 250 przekrecone na 115...
A mam jeszcze pytanko co do zawieszenia skoro potrafi zawiesc. Czy przykladowo jak wybieralbym sie na wakacje gdzies do Wloszech, Francji albo i nawet Hiszpani to musze sie liczyc z sporym dystansem km ponad 6 tys. powiedzmy...I czy to jest tak ze jak cos zacznie z nim padac pojawi sie luz w zawieszeniu to trzeba niezbednie i jak najszybciej to naprawiac? bo w przeciwnym razie nigdzie dalej nie pojade? Czy spokojnie moge z tym jezdzic i po powrocie do kraju usunac usterke??
jesli przed wyjazdem wszystko bedzie ok to na dystansie 6 tysiecy nic strasznego sie nie powinno stac. a nawet jesli zacznie cos pukac to nie powinno sie rozpasc w jednej chwili. bedziesz glownie odczuwa³ dyskomfort w czasie prowadzenia( pojawia sie drgania na kierownicy.
Co do przebiegow TDi to sa one bardzo duze - 500kkm bez generalnego remontu to zaden problem. Wazne aby byl serwisowany.
Ach, nie zauwazylem, ze to TDI :D To juz inna sprawa
Przed wyborem autko troche poczytalem gazetki samochodowe i rozwazalem kilka samochodow mondeo,vectre,audi A4 lub A6,passata,octavie ,volvo(z tym ze to juz troszke drogie) i wybralem w koncu passata mimo wszystko nie wiem czy dobry wybor??
(jedyne co o nim przeczytalem to to zawieszenie ze szybciej pada niz u konkurencji, w mondeo wyczytalem ze korozja i diesel silniki nie tak porzadne jak w VW i wiecej pala, audi to znow A4 ma mniejszy kufer w kombii a A6 wiecej bym musial dac a w tej samej cenie to mialby sporo przejechane noi i koszt utrzymania pewnie spory, octavia to znow mniejszy samochod) to tylko moje wnioski i suma sumarum wlasnie wyszlo ze jednak passat jak dla mnie ma najmniej tych minusow i dlatego teraz chcialem to skonsultowac z osobami co maja z nim wieksza stycznosc i doswiadczenie.
A jak to jest z passatem? jesli chodzi o utrzymanie? na co sie wydaje i jak stoja czesci do niego? czy duzo pochlania z portfela pieniazkow jego eksploatacja? jak faktycznie wypada na tle konkurencji??
Czy moglbym prosic o dobre firmy jesli chodzi o poszczegolne elementy co sie wynienia chodzi mi o zawieszenie jakie firmy? amortyzatory? i ewentualnie inne?
Pozdrawiam
jak w polsce nic ci sie nie zrobi z zawieszeniem to za granic± tym bardziej, lepsze drogi maja
straszny duzy przebieg..nie bral bym.
Moje A4 z 2001 ma 190 ty¶,te¿ diesel :D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl