Rozmy¶lania nad w³a¶ciwo¶ciami jezdnymi 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam wszystkich po "krótkiej" przerwie. :) W ostatnim czasie mia³em mo¿liwo¶æ dosyæ czêstych zmian aut. Pewnie dlatego, ¿e jestem cholernie wybredny. :P W ka¿dym b±d¼ razie powracaj±c do tematu ostatnio zacz±³em siê zastanawiaæ co jest odpowiedzialne za to, ¿e jednym autem je¼dzi siê znacznie przyjemniej od drugiego. Chodzi o to, ¿e jak codziennie pokonujê dan± trasê powiedzmy swoim Roverem 600, a po jakim¶ czasie wsiadam do Passata B5 rodziców to czujê siê jakbym jecha³ zupe³nie inn± jezdni±. Odnoszê siê tutaj zarówno do odg³osów jechania po "³atanych drogach" jak i komforcie. Nie wiem czy tu chodzi o ca³e zawieszenie czy tylko o jako¶ amortyzatorów czy co. Bo powiem, ¿e jak przesiada³em siê z Renault Megane Coupe do Rovera to my¶la³em, ¿e w³a¶nie taki komfort otrzymam. Jakie by³o moje zdziwienie, gdy okaza³o siê inaczej. :/ Wiem, ¿e moja dziewczyna czuje siê podobnie je¶li chodzi o te sprawy. I tak np. jak z moj± dziewczyn± jechali¶my osobno dwoma Skodami Octavia to równie¿ czuli¶my siê jakby pod tym wzglêdem lepiej ni¿ choæby do Passata B5. Jeste¶cie w stanie powiedzieæ mi co za to wszystko odpowiada? I jakie auta spe³ni± moje bardzo wybredne oczekiwania? Po prostu nienawidzê trzeszcz±cych plastików czy niekomfortowej jazdy autem (to na pierwszym miejscu stawiam przed dynamiczno¶ci±). Chcia³bym przy tej okazji tak¿e zahaczyæ o temat Forda Mondeo Mk3 w tej kwestii. Czy te auta z rocznika (2001-2003 - cena do 25/27 tys.z³) spisuj± siê równie dobrze co np. Skoda Octavia? W najbli¿szym czasie chcê znowu zmieniæ auto, gdy¿ no ten Rover to nie szczyt marzeñ (chyba, ¿e tak jak wy¿ej pisa³em same amortyzatory duuu¿o dadz±). A teraz pytanie skierowane g³ównie do V-ridea i Mi¶ka czy warto inwestowaæ ww. kwotê w akurat te auta? Bo wygl±dem mnie urzek³y. Silnikami równie¿ (chocia¿ nie wiem jak KM przek³adaj± siê na dynamikê). Pytanie te¿ czy w tych autach lepiej o benzyniaka czy diesla? Bo powiem, ¿e w Passacie czy Skodzie mi diesel nie przeszkadza. Ale w Roverze poza klekotem jak jest na postoju to diesel to dla mnie masakra. :/ Sorry za tak d³ugi wywód, ale jest to nienamacalna rzecz i ka¿dy czujê j± inaczej st±d chcia³em wyja¶niæ w miarê zrozumia³y sposób (a z tym mam czêsto problem) o co mi chodzi. Z góry dziêki za wypowiedzi. _________________ Pozdrawiam, cbf.lucas



Nie tylko amortyzatory. Przecie¿ na komfort jazdy wp³ywa po kolei, rozstaw osi, d³ugo¶æ auta, dalej tam amortyzatory, sprê¿yny, gdzie¶ przy koñcu znajduj± siê opony, felgi. Trzeba by rozpatrzeæ dok³adnie ca³e zawieszenie samochodu, s± schematy na których widaæ bardzo dobrze wszystko cz±stki i kawa³eczki auta. Tam obejrzysz te¿ zawieszenie. No i jego z³o¿enie, budowa, system pracy ma na pewno wp³yw lecz nie tylko. Wszystko tak jak piszê wydaje mi siê ¿e dzia³a. Np. wygodnie je¼dzi siê francuzami, dla mnie laguna ma bardzo przyjemne zawieszenie. Zreszt± zale¿y te¿ co lubisz.

No to lipa. My¶la³em, ¿e zrobiê taki ma³y remont zawieszenia i bêdzie o niebo lepiej - jak w Skodzie czy w VW. Trza na sprzeda¿ :P
Np. wygodnie je¼dzi siê francuzami, dla mnie laguna ma bardzo przyjemne zawieszenie. Szkoda, ¿e do glupich francuzów nie jestem przekonany. Z do¶wiadczenia w³asnego i z tego co czytam na forach. :P PS.
Zreszt± zale¿y te¿ co lubisz. Ma "p³yn±æ" na ma³ych nierówno¶ciach. :D


Ma "p³yn±æ" na ma³ych nierówno¶ciach. :D zale¿nie od finansów , ale myslê ¿e pod tym wzglêdem nic nie jest w stanie pobiæ Me¶ka klasy E [min].
(to na pierwszym miejscu stawiam przed dynamiczno¶ci±). u mnie jest podobnie , jednak ja potrzebujê równie¿ zrywnego autka. :D
Czy te auta z rocznika (2001-2003 - cena do 25/27 tys.z³) spisuj± siê równie dobrze co np. Skoda Octavia? napewno o niebo lepiej [bo jak bajo mówi³] mondeo jest o klase wy¿ej , ten fakt sam wystarczy aby mieæ wiêcej komfortu,. :D
A teraz pytanie skierowane g³ównie do V-ridea i Mi¶ka czy warto inwestowaæ ww. kwotê w akurat te auta? my¶lê ¿e jak najbardziej tak. Jednak pojêcie skrzypienie jest bardzo szerokie , bo ¶migaj±c octavia praktycznie wiêcej czê¶ci skrzypa³o ni¿ nie skrzypa³o. A w mondeo narazie mi skrzypi tylko jedna. Ale i tak mnie doprowadza do sza³u. My¶lê ze mondeo ma troszkê za sztywne zawieszenie , wynagradza nam to oczywi¶cie podczas pokonywania zakrêtów [w porównaniu do vectry :roll: ] . Wola³ bym aby by³o troszkê miêksze , gdy¿ czujê ka¿d± dziurê na afalcie [na 17-ach , czujê nawet ró¿nice miêdzy asfaltem o¶wietlonym a asfaltem w cieniu :P ] .
równie¿ (chocia¿ nie wiem jak KM przek³adaj± siê na dynamikê). mówiê tu o dieslach , bo benzynk± nie ¶miga³em . wszystkie tdci s± naprawde wystarczaj±ce [najlepiej 130 km] .
Pytanie te¿ czy w tych autach lepiej o benzyniaka czy diesla generalnie napewno lepszy jest diesel , jednak uwa¿aj na silniki tdci 130 konne produkowane do maja 2005 , w tych silniczkch szczególnie wtryski s± nara¿one na nasze paliwo , a wymiana nie jest tania [ok. 10 k ] , dlatego zazwyczaj doradzam zazwyczaj do tddi [je¶li nie przeszkadza tobie 15 km mniej - bardzo odczuwalne] :D





Ma "p³yn±æ" na ma³ych nierówno¶ciach. :D zale¿nie od finansów , ale myslê ¿e pod tym wzglêdem nic nie jest w stanie pobiæ Me¶ka klasy E [min].
dok³±dnie! do pe³nego, mega komfortu, mo¿na sobie jeszcze zamówiæ pneumatyczne zawieszenie... tak na prawdê jest wiele czynników które wp³ywaj± na komfort jazdy, my¶lê, ¿e przez komfort, przez du¿e "K", mo¿na jak najbardziej rozumieæ dobr± przyczepno¶æ, wywa¿on± trakcjê pojazdu (napêd na obie osie jest idealny i daje spor± kontrolê, "czucie" samochodu na drodze), mi³e, sprê¿yste zawieszenie, optymalne dzia³ania amorów, rozstaw kó³, oraz osi, jak ju¿ wcze¶niej zosta³o powiedziane-im szerszy rozstaw, tym stabilniejsza jazda:) równie¿ wa¿ny jest tu rodzaj ogumienia czy optymalne w nich ci¶nienie... radzê jednak zastanowiæ siê nad tym, co jest tak na prawdê komfortem jazdy- Zdarza siê, ¿e nawet nawet w 4x4 napêdówkach, przy zbyt miêkkim zawieszeniu, lub jego nierównomiernym dzia³aniu, gubi siê gdzie¶ kontrola nad pojazdem... My¶lê, ¿e ¿eby czuæ siê wygodnie w samochodzie, powinno siê jako¶ wy¶rodkowaæ te dwa aspekty i nie przesadzaæ ani w jedn±, ani w drug± stronê...


zale¿nie od finansów Tak jak wspomina³em wcze¶niej - ok. 26 tys. z³
u mnie jest podobnie , jednak ja potrzebujê równie¿ zrywnego autka. Dlatego rozgl±dam siê za czym¶ co ma wiêcej ni¿ 110km w dieselu (Passat B5 i Rover)
napewno o niebo lepiej [bo jak bajo mówi³] mondeo jest o klase wy¿ej , ten fakt sam wystarczy aby mieæ wiêcej komfortu,. :D My¶la³em tak o Roverze po przesiadce z Megane Coupe :P
mówiê tu o dieslach , bo benzynk± nie ¶miga³em . wszystkie tdci s± naprawde wystarczaj±ce [najlepiej 130 km] . A nie za bardzo trajkocze? :]
w tych silniczkch szczególnie wtryski s± nara¿one na nasze paliwo Je¶li Verva ON nie bêdzie z³ym paliwem to siê nie martwiê. :)


v-ride napisa³/a:w tych silniczkch szczególnie wtryski s± nara¿one na nasze paliwoJe¶li Verva ON nie bêdzie z³ym paliwem to siê nie martwiê. moze byc nawet zwykly ON byle to byl ON, a nie jakis mix na stacjach marki "bez-marki" gdzie nie wiadomo co z pistoletu leci. u nas przy przebiegu 80 z kawalkiem nic sie niepokojacego nie dzieje z wtryskami (tdci130)


A teraz pytanie skierowane g³ównie do V-ridea i Mi¶ka czy warto inwestowaæ ww. kwotê w akurat te auta? w ktore? Rovera 620SDi?Mondeo? bo mam nieogara...
dlatego zazwyczaj doradzam zazwyczaj do tddi [je¶li nie przeszkadza tobie 15 km mniej - bardzo odczuwalne] hm..jestem tego samego zdania 15 KM to tam wsio rypka, ale na prawde 40 Nm robi swoje.. zupelnie inaczej wszystko sie dzieje. 115 KM wolem tez nie jest, fakt nie dorowna ani kultura pracy ani spalaniem no i mniej dynamiczny... Pornuje (fakt ni w kij ni w oko) Nowe Mondeo 1.8 TDCi 125 KM (6-bieg) z Mondeo 2.0 TDCi 140 KM i roznicy nie widzac. Momenty obrotowe takie same 320Nm/340(overboost)
A nie za bardzo trajkocze? :] w porownaniu do VW jest bardzo dobrze. chodzi "miekko"
Je¶li Verva ON nie bêdzie z³ym paliwem to siê nie martwiê. :)
moze byc nawet zwykly ON byle to byl ON, a nie jakis mix na stacjach marki "bez-marki" gdzie nie wiadomo co z pistoletu leci. dokladnie.. nie musi byc to wychuchana zupa.. znam i takich, ktorzy jezdza na Tesco ON i wszystko jest w porzadku. Ostatnimi czasy bardzo duzo jezdze tez Focusem II 1.8 TDCi, 115 KM i jest bardzo milo. Wiadomo, nie jest to taki "luksus" jak w Monde albo czyms innym z D, ale dla mnie znacznie lepiej niz w Octavii, w ktorej jest mi po prostu ciasno (z tylu). Chlopaki grubo pojechali z bagaznikiem, ale zapomnieli o pasazerach. Za taka kasê jaka napisa³es dobrego Focusa II nei wyrwiesz, bedzie to I z dobrym wyposazeniem i TDCi (100 KM,115 KM) A co do Focusa I tez zlego powiedziec nie moge (bo nie wypada :D <joke>). Na pewno w porownaniu z Octavia bedzie mniejszy bagaznik, ale materialy we wnetrzu sympatyczniejsze, i troszke wiecej miejsca.


cbf.lucas napisa³/a:v-ride napisa³/a: w tych silniczkch szczególnie wtryski s± nara¿one na nasze paliwo Je¶li Verva ON nie bêdzie z³ym paliwem to siê nie martwiê. moze byc nawet zwykly ON byle to byl ON, a nie jakis mix na stacjach marki "bez-marki" gdzie nie wiadomo co z pistoletu leci. u nas przy przebiegu 80 z kawalkiem nic sie niepokojacego nie dzieje z wtryskami i tu muszê was zmartwiæ , ja zakupi³em swojego gdy mia³ ok. 15 ty¶ km w germani ,nigdy nie tankowa³em na innej stacji ni¿ orlen lub podobne [w niemczech], i tak wtryski pad³y przy przebiegu ok. 126 km. tak wiêc nie wiem czy zwyk³a on wystarczy :D [color=red:]skoro nie widac roznicy- po co przep³acac :D i tak padna i tak, kwestia czasu zapewne... M-aciej :D [/color:]
v-ride napisa³/a:zale¿nie od finansów e klasa to tylko na marginesie! :D
A nie za bardzo trajkocze? :] za t± kwotê wyrwiesz autko z ok . 2002 r . ten silnik [ o ile jest to tdci] charakteryzuje siê g³o¶niejszym klekotaniem [ w porównaniu do tdci od 2005r] i równierz elektronika steruj±ca silnikiem pracuje zupe³nie inaczej , mam na my¶li gwa³towne wybuch mocy przy ok. 2ty¶ obr. trwaj±cej do ok. 2,5ty¶ obr., ale da siê z ym ¿yæ . ja mia³em auto jakie¶ 1,5 r , i zrobi³em nim ok 140 ty¶ km , i nie mogê powiedzieæ i¿ bym ¿a³owa³ zakupu [pomijaj±c wtryski- które nieodepchne³y mnie od tego modelu] pzdr. [size=9:][ Dodano: 15-12-2007, 6:25 ][/size:]
v-ride napisa³/a:dlatego zazwyczaj doradzam zazwyczaj do tddi [je¶li nie przeszkadza tobie 15 km mniej - bardzo odczuwalne] hm.. 15 KM to tam wsio rypka, ale na prawde 40 Nm robi swoje.. zupelnie inaczej wszystko sie dzieje. 115 KM wolem tez nie jest, fakt nie dorowna ani kultura pracy ani spalaniem no i mniej dynamiczny... mia³em takiego na aucie zastêpczym , i po przesiadce do mojego u¶miech na twarzy znów siê pojawi³ ,tych silników nie mo¿na do siebie porównaæ :!: :D


mia³em takiego na aucie zastêpczym , i po przesiadce do mojego u¶miech na twarzy znów siê pojawi³ bujaj sie ;P (odebra³es PW?)


w ktore? Rovera 620SDi?Mondeo? bo mam nieogara... Rovera mam. Mowa o Mondeo Mk3.
v-ride napisa³/a:dlatego zazwyczaj doradzam zazwyczaj do tddi [je¶li nie przeszkadza tobie 15 km mniej - bardzo odczuwalne] hm..jestem tego samego zdania 15 KM to tam wsio rypka, ale na prawde 40 Nm robi swoje.. zupelnie inaczej wszystko sie dzieje. 115 KM wolem tez nie jest, fakt nie dorowna ani kultura pracy ani spalaniem no i mniej dynamiczny... No je¶li te 115KM w tddi zachowywaæ siê bêdzie podobnie jak w Passacie B5 (diesel w automacie) no to wola³bym co¶ wiêcej. :) Wtedy tdci i lepsze paliwo laæ. A co my¶licie o benzynie w Mk3?
w porownaniu do VW jest bardzo dobrze. chodzi "miekko" To bardzo dobrze. Bo powiem, ¿e Rover zrazi³ mnie do diesli (a mia³em dobre mniemanie o nich i trajkotaniu przed zakupem)
Za taka kasê jaka napisa³es dobrego Focusa II nei wyrwiesz, bedzie to I z dobrym wyposazeniem i TDCi (100 KM,115 KM) G³ównie skupiam siê jak ju¿ na Mondeo, bo tak klasa i elegancja jak i wygl±d mnie bardziej urzeka. :)


No je¶li te 115KM w tddi zachowywaæ siê bêdzie podobnie jak w Passacie B5 (diesel w automacie) http://www.forum.mot...pic.php?t=13093
A co my¶licie o benzynie w Mk3? hm.. jechalem 2.5 V6 i... pomimo, ze nie lubie benzyniakow to tebgo pokochalem :) fakt, ze spali swoje 13-14 litrow, ale radosc jest ;) 2.0 nie znam, ale 145 KM tez moze wystarczyc. Czesto widuje tez (i raz jechalem) 1.8 SCi 130 KM...w porownaniu do 2.5 to moooo³, ale do jazdy wystarcza ;)
To bardzo dobrze. Bo powiem, ¿e Rover zrazi³ mnie do diesli (a mia³em dobre mniemanie o nich i trajkotaniu przed zakupem) no nie oszukujmy sie, troche lat miedzy nimi jest roznicy
G³ównie skupiam siê jak ju¿ na Mondeo proponuje, zebys przejechal sie 2.0 TDdi i zobaczyl co i jak. Wez takze pod uwagê wiek auta przebieg (po 150 tys. powinno wymieniac sie wtryski - przypominam TDdi, bo chodzi glosniej i bardziej kopci)


proponuje, zebys przejechal sie 2.0 TDdi i zobaczyl co i jak. Wez takze pod uwagê wiek auta przebieg (po 150 tys. powinno wymieniac sie wtryski - przypominam TDdi, bo chodzi glosniej i bardziej kopci) No i chyba masz racjê. Przejechaæ siê tym. Potem mo¿e spróbowaæ tdci, ew. benzyn± (tutaj wzi±æ kalkulator w ³apê :P) i wtedy stwierdziæ. :) Dziêki za informacjê. A powracaj±c do równie istotnej czê¶ci ca³ej dyskusji (to o czym pisa³em na pocz±tku) to pewnie nie mogê zbyt du¿o zrobiæ by poprawiæ komfort w Roverze, mam racjê? ---- PS. Spytam czysto teoretycznie :D Z tego co s³ysza³em to Jaguar X-Type oparty jest na Mondeo. Czy to ta sama jako¶æ? :)


bujaj sie ;P (odebra³es PW?) :D QUI
proponuje, zebys przejechal sie 2.0 TDdi i zobaczyl co i jak. Wez takze pod uwagê wiek auta przebieg (po 150 tys. powinno wymieniac sie wtryski - przypominam TDdi, bo chodzi glosniej i bardziej kopci) dok³adnie , idz do jakiego¶ dealera i karnij siê jednym i drugim , bo ty najlepiej wiesz czy ci wystarczy czy nie? :D
PS. Spytam czysto teoretycznie :D Z tego co s³ysza³em to Jaguar X-Type oparty jest na Mondeo. Czy to ta sama jako¶æ? zgadza siê , dziel± t± sam± p³ytê pod³ogow± i kilka przycisków . Jednak to jaguar i kosztuje swoje , a co za tym idzie to lepsze wykonanie [ to chyba logiczne ] , co do w³a¶ciwo¶ci to nie bêdê siê wypowiada³ [lata³em tylko S-type-em] :D


cbf.lucas napisa³/a: PS. Spytam czysto teoretycznie :D Z tego co s³ysza³em to Jaguar X-Type oparty jest na Mondeo. Czy to ta sama jako¶æ?zgadza siê , dziel± t± sam± p³ytê pod³ogow± i kilka przycisków .Jednak to jaguar i kosztuje swoje , a co za tym idzie to lepsze wykonanie [ to chyba logiczne ] , co do w³a¶ciwo¶ci to nie bêdê siê wypowiada³ [lata³em tylko S-type-em] ma anwet silniki z Mondeo :D 2.0D to fordowski 2.0 TDCi 130 KM a 2.2D to 2.2 TDCi 155 KM ;) ogolnie jakos w X-TYPIE sporo miejsca nie ma.. moze ja tak odczulem, moze nie ma.. nie wiem..

W takim razie dziêki ch³opaki za posty. Nakierunkowany jestem na Mondeo. :D Chyba, ¿e 5-tka w lottka to wtedy lepsza wersja - Jag. :] ¯ycze Weso³ych ¦wi±t wszystkim!

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl