Porownanie silnika 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Chcialem sie dowiedziec jak sie porownuje silniki jego moc co znacza wogole ponizsze dane, jak to rozumiec : Mam tutaj przyklad dwoch silnikow z VW golfa 4 : Model : Golf 1.8 T Liczba cylindrow / poj. skokowa cm3 : 4R / 1781 Moc w kW/KM przy danej liczbie obr./min : 110/150/5700 Moment obrot. w Nm przy danej liczbie obr./min : 210/1750 Przysp. 0-100 km/h (sek) : 8,5 Predkosc maksymalna : 216 Zuzycie paliwa przy 120km/h : 6,2 Zuzycie paliwa w cyklu miejskim : 10,9 i drugi Model : Golf 2.3 V 5 Liczba cylindrow / poj. skokowa cm3 : V5P / 2327 Moc w kW/KM przy danej liczbie obr./min : 110/150/6000 Moment obrot. w Nm przy danej liczbie obr./min : 205/3200 Przysp. 0-100 km/h (sek) : 8,8 Predkosc maksymalna : 216 Zuzycie paliwa przy 120km/h : 7,2 Zuzycie paliwa w cyklu miejskim : 13,2 jak to interpretowac co oznaczaja ten moment obrotowy przy danej liczbie obr na minute czy ta moc w kW/KM przy danych obrotach jak to tak zrozumiec o co w tym chodzi. I teraz przy tych dwoch silnikach ktore maja rozna pojemnosc ten 1,8 szybciej sie zbiera do setki predkosci maksymalne maja te same podane wiec lepiej wziasc samochod z tym silnikiem 1.8 bo jest mocniejszy tak?? Jaka jest wlasciwie roznica pomiedzy nimi czy ten 1,8 jest faktycznie lepszy i mocniejszy?? jak wlasnie intepretowac te pozostale dane poza przysp. do setki koniami mechanicznymi i V max?? Pozdrawiam i z gory dzieki za pomoc.



1.8 jest turbo, 2.3 juz nie. KM/ obroty, chodzi o to przy jakich obrotach osiaga ta maksymalna moc. w tym wypadku 1.8T przy 5700 i juz pozniej uzytkujac niema co przekraczac tych obrotow poniewaz imy wyzej tym wydajnosc spada. przy 5500-5700 zmienic bieg i wtedy bedzie najlepiej przyspiszal. moment obrotowy w 1.8T to 210Nm i im wiekszy moment tym samochod jest bardziej "elastyczny". od obrotow w jakich ma maksymalny moment obrotowy najchetneij przyspiesza i wkreca sie na obroty. no a dalej idac te dwie wartosci sa ze soba powiazane, nawet bardzo ale to juz temat morze... w tlumaczeniu najlepszy nie jestem wiec w razie niejasnosci pisz ;-)
teraz przy tych dwoch silnikach ktore maja rozna pojemnosc ten 1,8 szybciej sie zbiera do setki predkosci maksymalne maja te same podane wiec lepiej wziasc samochod z tym silnikiem 1.8 bo jest mocniejszy tak?? mocniejszy nie jest bo oba maja po 150KM roznica jest turbo w silniku 1.8T, konstrukcja z potencjalem do tuningu a 2.3 nie za bardzo sie udala. Poprostu zwykla benzynka. Kiepska jednostka
Jaka jest wlasciwie roznica pomiedzy nimi czy ten 1,8 jest faktycznie lepszy i mocniejszy?? no jest tak jak juz napisalem, mniejsza pojemnosc wiec oszczedniejszy jest, a dzieki doladowaniu osiagi ma jak 2.3 nawet po suchych danych widac roznice na korzysc 1.8T

pierwszy silnik: turbodoladowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemnosci 1,8 o mocy 150 koni mechanicznych, (co rowna sie 110 kilo watom) moc ta uzyskuje przy 5700 obrotow na minute najwyzrzy moment obrotoy 210 Nm uzyskuje przy 1750 obrotow na minute co oznacza z mozna sprawnie sie poruszac autem np: po miescie bez koniecznosci krecenia silnika na wysokie obroty i czestej zmiany biegow drugi silnik: widlasta jednostka wolnosaca o pojemnosci 2,3 litra ma taka sama moc co poprzednik (ale uzyskana wylacznie ze zwiekszonej pojemnosci a nie jak u konkurenta z turbodoladowania), uzyskuje ja przy wyzszych predkosciach obrotowych 6000 obr na minute, moment obrotowy rowniez maxymalna wartosc osiaga przy wyzszych obrotach silnika oznacza to ze trzeba mocniej wciskac pedal gazu aby auto sprawnie sie poruszalo, konsekwencja jest wyzsze spalanie predkosc maxymalna obydwu aut jest ograniczona przez zamontowana skrzynie biegow . przyspieszenie pierwszego jest lepsze miedzyinnymi poniewarz silnik a co za tym idzie cale auto jest bardziej lekkie. przy wyborze auta pooecam silnik 1,8 bo jest bardziej popularny, czesci sa dostepne i stosunkowo tanie, silnik 2,3 byl produkowany przez krotki okres czasu co moze niesc za soba pewne problemy przy serwisowaniu. pozdrawiam EDIT ehhh spuznilem sie troszke :D ale sie napracowalem wiec nie usune tego posta :D

Juz msz wyjasnione :)Ja juz nie bede pisal




przy 5500-5700 zmienic bieg i wtedy bedzie najlepiej przyspiszal. moment obrotowy w 1.8T to 210Nm i im wiekszy moment tym samochod jest bardziej "elastyczny". od obrotow w jakich ma maksymalny moment obrotowy najchetneij przyspiesza i wkreca sie na obroty. Rozumiem juz ze najwieksza moc czyli te 150 KM osiaga przy 5700 obrotach wtedy najlepiej przyspiesza tak? Tzn do 5700 czy jak to jest? Bo powyzej juz tak nie przyspiesza samochod?? A z ta zmiana biegu tzn. ze trzeba dociagnac do 5700 i dopiero zmieniac biegi to wtedy auto bedzie najlepiej przyspieszac tzn. najszybciej sie rozpedzac tak???
pierwszy silnik:turbodoladowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemnosci 1,8 o mocy 150 koni mechanicznych, (co rowna sie 110 kilo watom) moc ta uzyskuje przy 5700 obrotow na minute najwyzrzy moment obrotoy 210 Nm uzyskuje przy 1750 obrotow na minute co oznacza z mozna sprawnie sie poruszac autem np: po miescie bez koniecznosci krecenia silnika na wysokie obroty i czestej zmiany biegow A teraz jak to jest z tym momentem obrotowym ze najwiekszy moment uzyskuje przy 1750 obrotow to 210 to jest jakas moc samochodu?? a wczesniej pisalismy ze najwieksza moc uzyskuje przy 5700 obrotow (czyli uzyskuje te 150 KM)??? A to krecenie silnika na wysokie obroty? dlaczego krecenie na wysokie obroty tzn na te 5700?? i zmiana biegu???

zobacz ten wykres http://img20.imageshack.us/img20/9617/2251hh4nq.png czerwonym kolorem zaznaczony jest przedzial w ktorym silnik osiaga najwyrzszy moment obrotowy a niebieskim maksymalna moc i widac ze po osiagnieciu tych wartosci moc i moment w ktoryms momencie spada, tak sa skonsturuowane siniki (jest to coprawda wykres silnika o mocy 225 koni ale o to samo chodzi) p.s jak zaczniesz jezdzic to wszystko stanie sie jasne, bedziesz to robil na wyczucie, w normalnym urzttkoweaiu takie suche dane techniczne na wiele sie nie zdaja.


Rozumiem juz ze najwieksza moc czyli te 150 KM osiaga przy 5700 obrotach wtedy najlepiej przyspiesza tak? Tzn do 5700 czy jak to jest? Bo powyzej juz tak nie przyspiesza samochod?? A z ta zmiana biegu tzn. ze trzeba dociagnac do 5700 i dopiero zmieniac biegi to wtedy auto bedzie najlepiej przyspieszac tzn. najszybciej sie rozpedzac tak??? no cos takiego, na chlopski rozum i najprosciej to wlasnie tak to wyglada wszystko. a ze zmiana no to wiadomo ze niecaly czas do 5700 dociagasz bo to jest tylko max, wtedy zuzycie paliwa rosnie a w normalnych warunkach wcale nie jest potrzebne takie krecenie


pierwszy silnik:turbodoladowany czterocylindrowy silnik benzynowy o pojemnosci 1,8 o mocy 150 koni mechanicznych, (co rowna sie 110 kilo watom) moc ta uzyskuje przy 5700 obrotow na minute najwyzrzy moment obrotoy 210 Nm uzyskuje przy 1750 obrotow na minute co oznacza z mozna sprawnie sie poruszac autem np: po miescie bez koniecznosci krecenia silnika na wysokie obroty i czestej zmiany biegow A teraz jak to jest z tym momentem obrotowym ze najwiekszy moment uzyskuje przy 1750 obrotow to 210 to jest jakas moc samochodu?? a wczesniej pisalismy ze najwieksza moc uzyskuje przy 5700 obrotow (czyli uzyskuje te 150 KM)??? A to krecenie silnika na wysokie obroty? dlaczego krecenie na wysokie obroty tzn na te 5700?? i zmiana biegu??? Odnosnie tego wykresu : Co to jest wlasnie ten moment obrotowy?? Nie wiem jak sobie interpretowac ten rysunek?? Wiem ze dla X KM mamy obroty dla ktorych osiagamy ta X moc to juz zrozumialem. Ale jak teraz jest z tym momentem co to wogole jest?? ja w przykladzie dla tego silnika 1,8 T mialem : Moment obrot. w Nm przy danej liczbie obr./min : 210/1750 a tutaj na wykresie mam zakres obrotow a nie jeden punkt tak jak tutaj to jest 1750?? Chcialem po prostu to zrozumiec o co tutaj chodzi wogole z tym momentem?? i co to wogole jest ten moment obrotowy.


A teraz jak to jest z tym momentem obrotowym najprosciej jak sie da i niewnikajac za bardzo w silnik to moge powiedziec ze od tych obrotow poprostu silnik niezamula, od tych obrotow bardzo dobrze przyspiesza. i tutaj glownie o wyprzedzanie chodzi, majac te obroty w ktorych jest max moment obrotowy niemusisz redukowac zeby sprawnie samochod szedl do przodu.
najwiekszy moment uzyskuje przy 1750 obrotow to 210 to jest jakas moc samochodu?? a wczesniej pisalismy ze najwieksza moc uzyskuje przy 5700 obrotow (czyli uzyskuje te 150 KM)??? no to wlasnie sam napiasles ze najwieksza MOC i najwiekszy MOMENT! bo jest wlasnie roznica miedzy moca a momentem, a o tym bylo wczesniej i wlascisie caly czas Ci to tlumaczymy:)

Ja chcialem wlasnie to zrozumiec o dlatego sie dopytuje bo dopiero zaczynam interesowac sie motoryzacja noi chcialem wlasnie rozumiec te niektore dane jak sa podawane przy samochodach a to ze dopiero wchodze w ten temat motoryzacji to dla mnie moze te niektore rzeczy nie sa takie oczywiste jak dla forumowiczow tutaj. Ok juz wiem ze nie trzeba redukowac biegow jeslo chodzi o ten moment:) Ale jeszcze inaczej zapytam co to jest ten moment co on przedstawia?? Bo sie zaczynam gubic skoro samochod jak w przykladzie tego silnika 1,8 T uzyskuje najwieksza moc tych 150 KM to to oznacza ze wtedy ma najwiekszego jak to sie mowi kopa tak?? dobrze to rozumie?? ze przy tych 5700 najmocniej wciska w fotele tak?? Nie czuje tego momentu od tej strony mocy samochodu czemu ten moment nie jest przy 5700 obrotow skoro wtedy samochod ma ta najwieksza swoja moc 150 KM? Jesli moge liczyc na wytlumaczenie tego momentu jeszcze raz bo sie juz pogubilem tak dla kogos zupelnie zielonego w tym temacie tak jak ja to bede wdzieczny. A teraz mam te dwa modele i pytanie czyli w tym pierwszym jak mam juz 1750 obrotow to nie musze zmieniac biegow i auto przyspiesza a tym drugim silniku ponizej musze miec az 3200 obrotow zebym nie musial zmieniac biegu tak?? Model : Golf 1.8 T Moc w kW/KM przy danej liczbie obr./min : 110/150/5700 Moment obrot. w Nm przy danej liczbie obr./min : 210/1750 i ten drugi Model : Golf 2.3 V 5 Moc w kW/KM przy danej liczbie obr./min : 110/150/6000 Moment obrot. w Nm przy danej liczbie obr./min : 205/3200 Prosze o wyrozumialosc dla mnie jesli draze dla kogos oczywisty temat i pojecia. Pozdrawiam

Zalozmy, ze moc max osiagasz przy 5700 obr/min. Podczepiasz do samochodu ciezka przyczepe. Ruszyc z miejsca tak normalnie (jak bez przyczepy) nie mozesz, wiec co robisz? Krecisz silnikiem do 5700 obr/min i powoli puszczasz sprzeglo na jedynce, bo wtedy silnik ma najwieksza moc, no nie? Maksymalny moment zaczyna sie od 1750 obr/min, tak? Zalozmy ze jedziesz po prostej na piatce przy 1000 obr/min. Jedzie sie szybko, ale trzeba wyprzedzic. Na piatce nie zrobisz tego, bo sa za male obroty. Jakbys chcial to sprobowac, to musialbys powoli wciskac gaz az do 1750 obr/min, ale wtedy wyprzedzanie byloby powolne. Jakbys wcisnal gaz szybko, silnik by sie "dusil", a samochod zwalnial. A tak - redukujemy na czworke na 3000 obr/min i juz mozna szybko wciskac gaz (moment obrotowy jest wysoki, silnik sie "stara", a samochod przyspiesza). I wyprzedzasz, nie?

W tym przykladzie chodzi o to, ze w tym 1.8 musisz osiagnac 1750 obr/min, zeby samochod mogl juz "normalnie" jechac bez zdnych problemow, a w 2.3 musisz auto wkrecic na 3200 obr/min, zeby zaczelo jechac tak jak 1.8 przy 1750. Mysle, ze o to CI chodzilo ;)

nooooo :D mysle ze po przeczytaniu tego artykulu wszystko ci sie wyjascni http://www.mt.com.pl...9_01/mommoc.htm wszystko jest wyjasnione w dosc przyswajalnym jezyku. zycze milej lektury :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl