Pokrywa zaworów 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam Panowie, Czy do wymiany uszczelki pod pokrywa zaworów (klawiatura) potrzebuje specjalnego klucza nanometrycznego bo wydaje mi sie ze ten klucz jest tylko potrzebny do wymiany uszczelki przy g³owicy. Dzieki



Teoretycznie, wed³ug tego co ucz±, do wszytskiego co w autku przykrêcane u¿ywa sie kluczy dynamometrycznych, lub te¿ przykrêca siê k±towo. Mechanik sporadycznie takich kluczy u¿ywa. A ju¿ na pewno nie do pokrywy g³owicy, Jednak musisz pamiêtaæ ze takie elementy dokreca sie stopniowo, spiralnie od ¶rodka, by nacisk i naprêzenia mog³y siê równomiernie roz³ozyæ. Inaczej badziewie mo¿e pêkn±æ. Inaczej tez dokrêca siê na uszczelki gumowe, uszczelki p³yne, uszczelki korkowe. Musisz wzi±c pod uwagê to czy uszczlka jest wpasowana w rowek pokrywy, czy te¿ wystaje, te wystaj±ce dokrêca sie delikatnie, poniewa¿ zbyt mocna dokrêcenie ¶rub spowoduje iz uszczelka siê rozlezie. Czasami pokrywa posiada górne ³o¿yska wa³ków rozrz±du, wtedy znów moment jest inny. Tak± uszczelke ³atwo siê wymienia i równie ³atwo j± sknociæ. Edycja: Jeszcze jedno. W nowym silniku, przy monta¿u klucza takiego mozna uzyæ. Ale przy wymianie uszczelki kiedy gwinty sa nieco sfatygowane, do otworów nasypane resztek uszczelniaczy czy silikonów, to klucz dynamometryczny za wcze¶nie stanie i pokrywy nie dokrêci.

Czyli mogê zrobiæ to sam, uszczelki mam dwie korkow± i gumow±, która lepsza? A motor jest stary Opel astra 92r. I zacz±æ przykrêcaæ od ¶rodka? Dzieki

Osobi¶cie dla mnie korkowa uszczelka jest dla tego motoru lepsza, ale trzeba delikatnie oczy¶ciæ ca³± powierzchniê, odt³uscic benzyn± ekstrakcyjn±, na³o¿yæ uszczelke na g³owicê i trafiæ wypustkami dystansowymi wystaj±cymi z pokrywu w otowry na ¶ruby. Czêsto te wypustki s± wy¿arte i musisz uwazaæ przy dokrêcaniu bo sie uszczelka rozlezie a ¶rubki kreca siê bez koñca jakby nic nie dokrêca³y. To do¶æ trudna uszczelka. Czasami sama pokrywa jest na tyle wy¿arta ¿e dok³ada siê do uszczelki silikon odporny na olej i temperaturê. Gumowa za¶ jest stosowana wtedy gdy masz olej syntetyczny w silniku i jest ³atwiejsza do za³o¿enia, gdy¿ mo¿esz dokrecaæ ¶rubki bez obawy uszkodzenia uszczelki, jak pamietam jest tam 8Nm wiêc baaardzo ma³o. I nie dokrêcaj ¶rub do oporu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl