P£YWAJ¡CY SEAT 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

WIATM !!! Pod koniec tej zimy moj samochod zaczal dziwnie sie zachowywac podczas jazdy. Czasami po wyjsciu z zakretu i na prostej probowal nieznacznie zmieniac tor jazdy. Poczekalem do wymiany opon na letnie. Przez dwa dni dobrze a potem to samo. Pojechalem wiec na geometrie i nic nie wykazala. Po tygodniu samochod dodatkowo zaczal mi lekko plywac, a krecenie kierownica stawalo sie co raz bardziej miekkie. Wiec kupilem i zalozylem z przodu dwie nowe opony – dalej to samo. Pojechalem na geometrie do stacji kontroli pojazdow (gdzie indziej niz powyzej). Pan powiedzial, ze luzow w kierownicy nie ma, ale sa luzy w tulejach, ktore po tej wizycie wymienilem w ASO. Rzeczywiscie tuleje byly uszkodzone (gumy poodparzaly sie od pierscieni stalowych – sol). Na poczatku bylo dobrze ale po trzech dniach problem wrocil i zaczal narastac. Wobec tego znow pojechalem (z reklamacja) na geometrie. Objaw jak wczesniej, dwa dni dobrze, a potem plywanie i znoszenie. Potem pojechalem jeszcze trzy razy na geometrie (probowalismy roznych parametrow) i za kazdym razem ten sam efekt - dwa dni dobrze a potem plywanie i znoszenie. Fachowcy rozkladaja rece a mi kasy ubylo. Zauwazcie, ze po kazdej wizycie przez dwa dni auto zachowuje sie lepiej niz w nastepnych dniach. Przy kazdej wizycie auto bylo podnoszone – czy moga to byc amortyzatory. Przebieg: 46 tys. Rok prod. 2001. Bez wypadkowy - pierwszy wlasciciel.



Zrob taki test. Na suchej prostej drodze, dowawaj gwaltownie gazu obserwujac zachowanie pojazdu, czy kierownica nagle skreca sie w ktoras strone, to samo sprobuj podczas hamowania. Wtedy dowiesz sie czy zawieszenie kol przednich sie nie rozlazi, znaczy czy nie poddaja sie wachacze wiecej niz przewidzial producent, nalezy tez sprawdzic czy tuleje ktore byly wymieniane zamontowano prawidlowo, tu nalezy sie radzic nie w ASO (poza tym radze unikac ASO chyba ze sie ma duzo pieniedzy do wydania za nic). Jest w Seacie i podobnych rozwiazaniach taka sprawa z tylnia osia, jezeli tam tuleje ktore mocuja os do ramy sa wybite to przesuwajaca sie belka na zakretach moze spowodowac takie objawy. Radzilbym rowniez dokladnie sprawdzic mocowanie zawieszenia, ramy pomocniczej i wszystkich elementow z kolumna kierownicza wlacznie, amortyzatory raczej nie spowoduja takich objawow na prostej drodze.

Zrobilem test: -na rownej drodze jest bez zmian -na kostce i innych nierownosciach kierownica skreca w lewo(zawsze) ok. 30 stopni. Tak mi sie wydaje ze cos sie dzieje z ukladem kierowniczym – krecenie kierownica jest bardziej miekkie niz wczesniej. Sprawdzilem cisnienie - OK Zamienialem kola przednie i tylne - bez zmian Bylem na sprawdzeniu amortyzatorow - amortyzatory w porzadku Zajechalem poradzic sie do warsztatu i powiedzieli ze taki objaw moze zalezec od bardzo wielu rzeczy. Powiedzieli ze stawiaja na polosie albo piasty.

Polosie i piasty nie maja tu nic do rzeczy. Znaczy nie wplywaja na kierowalnosc pojazdu. A czy tym samochodem nie przejechal sie zadem mechanik? A pozatym na nierownosciach kierownica moze sie skrecac we wszystkie strony, a zwlaszcza ze kostki brukowe zawsze sa polozene ze znacznym spadem w kierunku krawedzi drogi, dlatego tez to zjawisko o niczym nie swiadczy.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl