Producent, który wcze¶niej prezentowa³ tak ekstrawaganckie modele jak Vel Satis czy Avantime ani w przypadku nowej Laguny nie zrezygnowa³ z porz±dnej dawki oryginalno¶ci. Pierwsze oficjalne zdjêcia maj± siê pojawiæ dopiero dzisiaj, jednak renomowane zagraniczne serwisy zaprezentowa³y je ju¿ w ten weekend, dlatego my te¿ publikujemy je tak¿e przed oficjaln± prezentacj±. Nowy Renault trafi na rynek w kilku wersjach nadwozia. Tradycyjnie nie zabraknie wersji liftback – praktycznej karoserii obecnej w tej klasie od czasów modeli Renault 16, 20, 30 czy 25 – oraz kombi Grandtour. Pó¼niej ma siê pojawiæ tak¿e wersja coupe. Design nie jest podobny do niczego, co produkuje dzi¶ Renault czy który¶ z innych producentów. Odwaga firmy Renault prezentowaæ stylistycznie oryginalne samochody jest ju¿ chyba niezbywaln± czê¶ci± filozofii firmy, która chce byæ pionierem nowych trendów designerskich w przemy¶le samochodowym. Przód nowej Laguny pozbawiono klasycznego grilla z logo producenta. Zamiast niego pojawi³a siê tylko niewielka szpara. Natomiast lampy s± w porównaniu do poprzedniej generacji i wbrew aktualnym trendom ca³kiem du¿e i otrzyma³y nietypowe wyprofilowanie w kszta³cie odwróconej litery L. Przedni zderzak z now± listw±, która jest wy³±cznie z przodu, i zupe³nie p³askie boki, bêd± zapewne jednym z najbardziej dyskutowanych elementów. Z profilu tak liftbacka, jak i kombi nie mo¿na nie zauwa¿yæ ciekawego falistego przet³oczenia, które powstaje ju¿ na przednich drzwiach, ale naprawdê ostre krawêdzie widoczne s± dopiero na koñcu tylnych drzwi i nad tylnym ko³em. Typ swoim rozplanowaniem poszczególnych elementów przypomina aktualny Citroen C5, ale stylistyczne wykonanie jest zupe³nie nowe i niemniej szokuj±ce, co przód. Czerwono-bia³y pas ¶wiate³ umieszczonych na górnej krawêdzi ty³u przechodzi na klapê baga¿nika. Ta, zw³aszcza w wypadku kombi, przeci±gniêta jest w dó³, ¿eby zapewniæ dobry dostêp do przestrzeni baga¿owej. Tylny zderzak równie¿ pozbawiono listew ochronnych, a jego du¿e rozmiary trudno uznaæ za praktyczne. Zderzak i lampy s± dominuj±cym elementem ty³u. Jak wygl±daæ bêdzie nowa Laguna po kilku miesi±cach eksploatacji na ulicach Pary¿a, mo¿e sobie wyobraziæ ka¿dy, kto go¶ci³ kiedy¶ w stolicy Francji. Ty³ podkre¶lono chromowanymi koñcówkami po obu stronach zderzaka (prawdopodobnie w wersji z 6-cylindrowym silnikiem). Grandtour otrzyma³ zamiast elegancko stylizowanego ty³u aktualnej generacji trudne do okre¶lenia wyprofilowanie z miniaturowym trzecim oknem bocznym i masywnym s³upkiem D. Równie¿ tym razem lampy tylne kombi zasadniczo ró¿ni± siê od tych z liftbacku. Projektanci odci±¿yli wizualnie ty³ przeci±gniêciem kloszy na boki auta zachowuj±c szeroki otwór baga¿nika. Praktycznymi detalami s± kierunkowskazy zintegrowane w lusterkach wstecznych i otwierana szyba w klapie baga¿nika wersji Grandtour. Wnêtrze obu wersji jest o wiele bardziej stonowane. Laguna otrzyma deskê rozdzielcz± z odpowiednio dobranymi materia³ami. Funkcjonalno¶æ poprawiono przesuniêciem regulatorów klimatyzacji w górê miêdzy wyloty powietrza na konsoli centralnej i zintegrowaniem wy¶wietlacza w desce rozdzielczej. http://www.roadlook.pl/img/galleries/00_46633e9c3574b.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/01_46633e9c36eba.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/20_46633e9c39d9a.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/30_46633e9c3b50c.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/40_46633e9c3cc7a.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/41_46633e9c3e3ea.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif