Nowy Renault Laguna 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Producent, który wcze¶niej prezentowa³ tak ekstrawaganckie modele jak Vel Satis czy Avantime ani w przypadku nowej Laguny nie zrezygnowa³ z porz±dnej dawki oryginalno¶ci. Pierwsze oficjalne zdjêcia maj± siê pojawiæ dopiero dzisiaj, jednak renomowane zagraniczne serwisy zaprezentowa³y je ju¿ w ten weekend, dlatego my te¿ publikujemy je tak¿e przed oficjaln± prezentacj±. Nowy Renault trafi na rynek w kilku wersjach nadwozia. Tradycyjnie nie zabraknie wersji liftback – praktycznej karoserii obecnej w tej klasie od czasów modeli Renault 16, 20, 30 czy 25 – oraz kombi Grandtour. Pó¼niej ma siê pojawiæ tak¿e wersja coupe. Design nie jest podobny do niczego, co produkuje dzi¶ Renault czy który¶ z innych producentów. Odwaga firmy Renault prezentowaæ stylistycznie oryginalne samochody jest ju¿ chyba niezbywaln± czê¶ci± filozofii firmy, która chce byæ pionierem nowych trendów designerskich w przemy¶le samochodowym. Przód nowej Laguny pozbawiono klasycznego grilla z logo producenta. Zamiast niego pojawi³a siê tylko niewielka szpara. Natomiast lampy s± w porównaniu do poprzedniej generacji i wbrew aktualnym trendom ca³kiem du¿e i otrzyma³y nietypowe wyprofilowanie w kszta³cie odwróconej litery L. Przedni zderzak z now± listw±, która jest wy³±cznie z przodu, i zupe³nie p³askie boki, bêd± zapewne jednym z najbardziej dyskutowanych elementów. Z profilu tak liftbacka, jak i kombi nie mo¿na nie zauwa¿yæ ciekawego falistego przet³oczenia, które powstaje ju¿ na przednich drzwiach, ale naprawdê ostre krawêdzie widoczne s± dopiero na koñcu tylnych drzwi i nad tylnym ko³em. Typ swoim rozplanowaniem poszczególnych elementów przypomina aktualny Citroen C5, ale stylistyczne wykonanie jest zupe³nie nowe i niemniej szokuj±ce, co przód. Czerwono-bia³y pas ¶wiate³ umieszczonych na górnej krawêdzi ty³u przechodzi na klapê baga¿nika. Ta, zw³aszcza w wypadku kombi, przeci±gniêta jest w dó³, ¿eby zapewniæ dobry dostêp do przestrzeni baga¿owej. Tylny zderzak równie¿ pozbawiono listew ochronnych, a jego du¿e rozmiary trudno uznaæ za praktyczne. Zderzak i lampy s± dominuj±cym elementem ty³u. Jak wygl±daæ bêdzie nowa Laguna po kilku miesi±cach eksploatacji na ulicach Pary¿a, mo¿e sobie wyobraziæ ka¿dy, kto go¶ci³ kiedy¶ w stolicy Francji. Ty³ podkre¶lono chromowanymi koñcówkami po obu stronach zderzaka (prawdopodobnie w wersji z 6-cylindrowym silnikiem). Grandtour otrzyma³ zamiast elegancko stylizowanego ty³u aktualnej generacji trudne do okre¶lenia wyprofilowanie z miniaturowym trzecim oknem bocznym i masywnym s³upkiem D. Równie¿ tym razem lampy tylne kombi zasadniczo ró¿ni± siê od tych z liftbacku. Projektanci odci±¿yli wizualnie ty³ przeci±gniêciem kloszy na boki auta zachowuj±c szeroki otwór baga¿nika. Praktycznymi detalami s± kierunkowskazy zintegrowane w lusterkach wstecznych i otwierana szyba w klapie baga¿nika wersji Grandtour. Wnêtrze obu wersji jest o wiele bardziej stonowane. Laguna otrzyma deskê rozdzielcz± z odpowiednio dobranymi materia³ami. Funkcjonalno¶æ poprawiono przesuniêciem regulatorów klimatyzacji w górê miêdzy wyloty powietrza na konsoli centralnej i zintegrowaniem wy¶wietlacza w desce rozdzielczej. http://www.roadlook.pl/img/galleries/00_46633e9c3574b.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/01_46633e9c36eba.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/20_46633e9c39d9a.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/30_46633e9c3b50c.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/40_46633e9c3cc7a.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/41_46633e9c3e3ea.jpg Tekst i zdjêcia zaczerpniête z: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif



liftback -> ty³ -> c5 kombi - >ty³ -> 407 SW

no, ty³ liftbacka przypomina c5, ale jest moim zdaniem brzydszy. Przód wygl±da jakby jaki¶ koncept wyr¿n±³ w mur przy du¿ej prêdko¶ci. Niech nie eksperymentuj± lepiej tak z wygl±dem, bo Laguna podzieli los Vel Satisa.

A mi tam sie podoba, wnetrze ma super.




wnetrze ma super. hm.. mi sie w miare podoba, super moze nie, ale ladne, wrecz bardzo...
bo Laguna podzieli los Vel Satisa. ej Vel Satisa w miare sporo jezdzi jak na auto za te kase...

jak dla mnie to przod tez jest podobny do C5,po faceliftingu.
Laguna podzieli los Vel Satisa. Avantime to dopiero byl hit...


Vel Satisa w miare sporo jezdzi jak na auto za te kase we Francji :P
Avantime to dopiero byl hit... dopiero niedawno siê dowiedzia³am, ¿e co¶ takiego produkowali :shock: dlatego z Lagun± niech lepiej nie przeginaj±, segment d moim zdaniem nie jest dobry na fajerwerki.


we Francji :P w Polsce tez jest sporo...
Avantime to dopiero byl hit... tego wyprodukowali sladowe ilosci.. mamy w ZG ten "rarytas" ale to brzydal jest...


w Polsce tez jest sporo... powiem szczerze- raz w Warszawie widzia³am. Dlatego my¶lê, ¿e eksperymenty Renault nie wychodz± na dobre, marka powinna wyrobiæ sobie raczej opiniê bezpiecznej marki ni¿ fajerwerku stylistycznego

powinna wyrobic opinie bezawaryjnych, dobrych samochodow...

Misiek, na to potrzeba Renault sporo czasu, pieniêdzy i wysi³ku, bo tak± opiniê trudno zdobyæ, a ³atwo straciæ(co siê nijak ma do VW, który w Polsce nadal ma opiniê auta, które siê w ogóle nie psuje). Ale racja, wa¿ne te¿, czy nowa Laguna bêdzie dobrze wykonana. Chocia¿ mówi±c szczerze, to mam w±tpliwo¶ci(Ford siê postara³ przy nowym Mondeo, Renault te¿ przyda³yby siê zmiany)

Nie mo¿na mieæ wszystkiego, a przecie¿ renault (ja w to nie wierzê) jest liderem bezpieczeñstwa :P Co do laguny, to wnêtrze ma dziwne. Najbardziej mi pasowa³y poprzednie generacje, gdzie konsola ¶rodkowa by³a ca³a zakryta. Tak ogólnie to wszystkie poprzednie wersje laguny mi siê podoba³y, a to :|


Chocia¿ mówi±c szczerze, to mam w±tpliwo¶ci(Ford siê postara³ przy nowym Mondeo, Renault te¿ przyda³yby siê zmiany) dlatego wlasnie zrobili Lagune III, ale nie rozumiem o co Ci chodzi..
a przecie¿ renault (ja w to nie wierzê) jest liderem bezpieczeñstwa :P przy 60 km/h.. pozniej i tak zlozy sie jak pudelko...


nie rozumiem o co Ci chodzi mam na my¶li sam± produkcjê auta, nie projekt.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl