Nissan X-Trail FCV 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Jazdy testowe na Pó³nocnej Pêtli (Nordschleife) toru Nürburgring w niemieckim regionie Eifel s± czêsto odwo³ywane z powodu deszczu. Jednak deszczowa pogoda nie powstrzyma³a przed jazdami testowymi modelu X-Trail napêdzanego ogniwami http://www.roadlook.pl/img/art//Nissan_X-Trail_FCV_4888e7983a0a2.JPG Nissan X-Trail FCV ustanowi³ rekordu okr±¿enia tego s³ynnego niemieckiego toru wy¶cigowego. To pierwsyz taki rekord pojazdu z takim napêdem. Frank Eickholt, cz³onek zespo³u Nissan uczestnicz±cego w wy¶cigu 24-godzinnym na Nürburgring i pasjonat Nordschleife, umiejêtnie poprowadzi³ wart 1,3 mln euro prototyp przez „Zielone Piek³o” - jak czêsto nazywany jest tor - na standardowych oponach ulicznych. Mimo ¿e nawierzchnia licz±cej 20,8 km trasy by³a przez ca³y czas mokra - co utrudnia³o agresywn± jazdê – Eickholt by³ pod wra¿eniem osi±gów modelu X-Trail FCV, który pokona³ tor w czasie 11 minut i 58 sekund. „By³em bardzo zaskoczony tym, jak komfortowo prowadzi siê pojazd napêdzany ogniwami paliwowymi. Wystarczy wsi±¶æ, obróciæ kluczyk w stacyjce i ju¿ mo¿na jechaæ – jak w zwyczajnym samochodzie” – powiedzia³ Eickholt. „Mimo ¿e niektóre podjazdy nie nale¿a³y do ³atwych, prêdko¶æ wci±¿ by³a imponuj±ca. Gdyby nie by³o tak mokro, móg³bym bardziej dynamicznie wychodziæ z zakrêtów. Jestem pewny, ¿e wynik by³by wtedy lepszy o jakie¶ 30-40 sekund” – doda³ kierowca. Piêciomiejscowy X-Trail FCV to pojazd elektryczny o zerowej emisji spalin, poruszaj±cy siê niemal bezg³o¶nie. Samochód napêdzany jest pr±dem elektrycznym, wytwarzanym przez zamontowan± w nim bateriê wodorowych ogniw paliwowych. Elektryczno¶æ jest produktem reakcji elektrochemicznej, zachodz±cej miêdzy wodorem - zmagazynowanym pod ci¶nieniem 700 barów w specjalnie zaprojektowanym zbiorniku - i tlenem. Jedynym produktem ubocznym reakcji jest para wodna. [274×285]Pr±d elektryczny kierowany jest do inwertera, który zasila potê¿ny silnik zamontowany z przodu pojazdu. X-Trail FCV, testowany w warunkach rzeczywistych w Japonii i Kalifornii od 2006 r., rozwija prêdko¶æ maksymaln± 150 km/h i ma zasiêg 500 km. Maksymalna moc pojazdu wynosi 90 kW (120 KM), przy maksymalnym momencie obrotowym 280 Nm. W samochodzie zastosowano akumulator skonstruowany z wykorzystaniem najnowszej technologii. Jest to zaprojektowany przez firmê Nissan kompaktowy akumulator litowo-jonowy z cienkimi laminowanymi ogniwami. Akumulator ten s³u¿y do uruchamiania pojazdu, a tak¿e jest dodatkowym ¼ród³em mocy w trakcie przyspieszania. Energia kinetyczna powstaj±ca w czasie zmniejszania prêdko¶ci jest odzyskiwana i wykorzystywana do ³adowania akumulatora, z którego pó¼niej mo¿na znów j± czerpaæ. W ramach prac rozwojowych, które wci±¿ znajduj± siê na wczesnym etapie, Nissan stara siê obecnie poprawiæ wytrzyma³o¶æ komponentów pojazdu napêdzanego ogniwami paliwowymi (FCV), opracowaæ prze³omowe udoskonalenia instalacji do przechowywania wodoru oraz obni¿yæ koszty technologii. Firma ma nadziejê, ¿e seryjn± produkcjê pojazdów napêdzanych ogniwami paliwowymi uda siê rozpocz±æ do 2015 r. Model X-Trail FCV to element realizacji Zielonego Programu Nissan 2010 - ¶rednioterminowej proekologicznej strategii, której celem jest obni¿enie emisji CO2 z produktów firmy i jej dzia³alno¶ci na ca³ym ¶wiecie, a tak¿e zmniejszenie emisji pozosta³ych substancji znajduj±cych siê w spalinach oraz zwiêkszenie recyklingu. http://www.roadlook.pl/img/art/12167167534211055_Nissan_X-Trail_FCV_081_4888f199a14ca.jpg ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl