Miłość jest trudną częścią naszego życia..
witam, mam honde civic coupe z 95, auto kupilem obnizone na bardzo twardym zawieszeniu, jazda po chocby najmniejszych nierownosciach to masakra.
Chcialbym by auto by bardziej miekkie, co musze zrobic w tym celu ?
Wymienic same amortyzatory ? Jesli tak to jakie i jaki to koszt ?
Dzieki za porady
najlepiej i amortyzatory i springi wymien na seryjne
a jak myslisz jaki to bedzie koszt ?
sprezyny pewnie jakies 250-400zl
amorki miedzy 150-250 za sztuke
moze mniej moze wiecej zalezy od firmy musisz w sklepie motoryzacyjnym popatrzec popytac pod konkretny model/silnik
a stary zawias sprzedaj :) , albo daj og³oszenie na jakim¶ forum o hondach , mo¿e kto¶ siê zamieni za seriê :D
no fakt bo sa maniacy ktorym takie zawieszenie jest miodem na serce :D
No trza szybko zmieniac bo se jajka obijesz :P
dzieki za info, mam jeszcze jedno wazne pytanie:
zalozmy, ze i amortyzatory i springi sa sportowe, to czy moge wymienic tylko
same sprezyny i zostawic tamte amortyzatory ???
i najwazniejsze pytanie: czy sama wymiana sprezyn na miekkie duzo zmieni, czy glownie amortyzatory sa odpowiedzialne za twardosc auto.
dzieki za odpowiedzi
dzieki za info, mam jeszcze jedno wazne pytanie:zalozmy, ze i amortyzatory i springi sa sportowe, to czy moge wymienic tylkosame sprezyny i zostawic tamte amortyzatory ???i najwazniejsze pytanie: czy sama wymiana sprezyn na miekkie duzo zmieni, czy glownie amortyzatory sa odpowiedzialne za twardosc auto.dzieki za odpowiedzi
Kolego, wszystko zale¿y od tego jaki masz "pakiet obni¿aj±cy"
Mo¿e siê zdarzyæ tak, ¿e za³o¿ysz same amory a i tak bêdzie nisko siedzieæ lub bêd± jakie¶ inne problemy - i na odwrót.
Sooo, jak napisa³e¶ ¿e ma byæ seria - to proponujê zakupiæ seryjne sprê¿yny oraz amorki a te sprzedaæ.
Pieni±dze Ci siê pewnie w 60% zwróc±.
No chyba ¿e chcesz mieæ "prawie serie" -> troszkê obni¿ony -> to wtedy mo¿esz pokombinowaæ tak jak teraz kombinujesz (springi/amory wymiana a amory/springi zostaj±)
Powodzenia !
Mo¿e siê zdarzyæ tak, ¿e za³o¿ysz same amory a i tak bêdzie nisko siedzieæ lub bêd± jakie¶ inne problemy - i na odwrót. co za bzdry , od kiedy amortyzator jest czê¶ci± odpowiadaj±c± za prze¶wit :roll:
Sens napisa³/a: Mo¿e siê zdarzyæ tak, ¿e za³o¿ysz same amory a i tak bêdzie nisko siedzieæ lub bêd± jakie¶ inne problemy - i na odwrót.co za bzdry , od kiedy amortyzator jest czê¶ci± odpowiadaj±c± za prze¶wit :roll:
Np chc± obni¿yæ auto o -40mm zak³adasz springi o charakterystyce -40mm
A chc±c obni¿yæ bardziej -> -60 / -80 / -100 zak³adasz komplet springi + amory
I wtedy
mortyzator jest czê¶ci± odpowiadaj±c± za prze¶wit
A oto dowód bo widzê, ¿e kolega V-RIDE nie wierzy :P
[code:1:]Utwardzenie i obni¿enie zawieszenia jest bardzo popularnym elementem tuningu, wiêc oferta jest bardzo szeroka. Zawieszenie mo¿na obni¿yæ przez wymianê samych sprê¿yn lub tak¿e amortyzatorów.
Bardziej sportowo
Zak³adaj±c ni¿sze sprê¿yny i zostawiaj±c fabryczne amortyzatory mo¿na obni¿yæ zawieszenie od 15 do maksymalnie 40 mm. W niektórych minivanach (Galaxy, Sharan) mo¿na za³o¿yæ do fabrycznych amortyzatorów nawet o 6 cm ni¿sze sprê¿yny. Wiêksze obni¿enie spowoduje uszkodzenie amortyzatorów. [...][/code:1:]
Link do poczytania :
http://www.motofakty..._lub_nizej.html
och ty ma³y ba³anku (czyt. baranku) :roll:
w tym tekscie ni¿e jest tylko i wy³±cznie napisane ¿e istniej± dwa sposoby obni¿enia auta :
-wymiana samych sprê¿yn (zgadza siê)
-wymiana sprê¿yn i amortów , jako komplet (nie jako osobne elementy) :roll:
pozdrawiam
och ty ma³y ba³anku (czyt. baranku) :roll:w tym tekscie ni¿e jest tylko i wy³±cznie napisane ¿e istniej± dwa sposoby obni¿enia auta :-wymiana samych sprê¿yn (zgadza siê)-wymiana sprê¿yn i amortów , jako komplet (nie jako osobne elementy) :roll:
Czyli s± jakie¶ inne sposoby na obni¿enie auta ? (Nie mówiê tu o autach na resorach czy ucinaniu sprê¿yn) bo nie wiem co chcesz przez to powiedzieæ.... baranku
Czyli s± jakie¶ inne sposoby na obni¿enie auta ? (Nie mówiê tu o autach na resorach czy ucinaniu sprê¿yn) nie ma , jak chcesz obni¿yæ to mus musisz wymieniæ sprê¿yny :D
EOT :D
v-ride, ma racje , obni¿yæ mo¿na tylko krótsz± sprê¿yn± , lub kompletem amor + spring ... sam amor nic Ci nie da , nie za³o¿ysz do niego seryjnej sprê¿yny bo on ma krótszy skok... Wnioskuje równie¿ ¿e krakowiak22, ma ca³y kit , gdy¿ przy samej sprê¿ynie -40 nie jest zbyt twardo , ani nisko .
gdy¿ przy samej sprê¿ynie -40 nie jest zbyt twardo , ani nisko .
u mnie jest niby -30 i jest twardo i nisko... :D
u mnie jest niby -30 i jest twardo i nisko... :D
zale¿y kto co lubi ;) je¼dzi³em golfem 2 na -40 , mk3 oraz passatem B5 i jako¶ nie odczuwa³em ¿eby by³o tragicznie .
Przecie¿ nie ka¿de auto ma taki sam prze¶wit ... Jednemu -40mm wystarczy , drugi bêdzie mia³ -80 i dalej bêdzie enduro...
dlatego napisa³em czym je¼dzi³em przy -40 ... :D
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl