Koncept nowego Camaro po raz pierwszy by³ prezentowany w 2006 roku. Obecnie Chevrolet ukaza³ jego wygl±d seryjny, którego produkcja rozpocznie siê na pocz±tku 2009 roku. Camaro jest odpowiedzi± koncernu General Motors na reinkarnacjê s³awnych modeli jak Ford Mustang i Dodge Challenger. Producent równie¿ w¶ród g³ównych konkurentów upatruje Nissana 350Z. Nowy model otrzyma do wyboru trzy silniki, które bêd± wspó³pracowa³y z sze¶ciostopniow± przek³adni±. Podstawowy, to sze¶ciocylindrowy o pojemno¶ci skokowej 3,6 l, przeznaczony dla modeli LT i LS. Ma on moc 224 kW i maksymalny moment obrotowy 370 Nm. Bêdzie dostêpny z manualn± skrzyni± Aysin-Warner AY6 i z automatem Hydra-Matic 6L50. O¶miocylindrowe jednostki z technologi± od³±czania cylindrów przeznaczone s± do najdro¿szych wersji Camaro SS. Silnik 6.2 LS3, który znamy ju¿ z najnowszej generacji Corvette, ma moc 314 kW i maksymalny moment obrotowy 553 Nm. Dostêpny bêdzie z manualn± przek³adni± Tremec TR6060. Premierê ma silnik 6,2 L99 o mocy 299 kW i maksymalnym momencie obrotowym 535 Nm, który na tylne ko³a bêdzie przenosi³a automatyczna przek³adnia Hydra-Matic 6L80. Camaro zbudowany zosta³ na nowej platformie GM Zeta, z niezale¿nym zawieszeniem obu osi. Standardem bêd± tarczowe hamulce Brembo na wszystkich ko³ach oraz system stabilizacyjny i sportowe zawieszenie. Z porównania dokonanego z niedawno prezentowanym challengeem wypada lepiej Camaro, który jest o prawie 100 kg l¿ejszy i jego sze¶ciocylindrowa wersja ma te¿ o 38 kW wy¿sz± moc. Camaro Convertible uosabia najlepsze cechy amerykañskiego dziedzictwa Chevroleta. „Camaro wywo³uje reakcjê emocjonaln±" - mówi Ed Wellburn, wiceprezes GM, odpowiedzialny za miêdzynarodowy design. „To pojazd, dla którego chce siê zrobiæ miejsce w gara¿u". Mo¿e nadesz³a ju¿ pora, aby odrzuciæ w k±t stare puszki z farb± i zorganizowaæ gie³dê rzeczy u¿ywanych, tym samym robi±c miejsce dla Camaro, wszak charakterystyczny pomarañczowo czarny samochód koncepcyjny przeciera szlak dla wersji produkcyjnej, której sprzeda¿ rozpocznie siê w USA w przysz³ym roku. Pocz±tkowo w sprzeda¿y pojawi siê model coupe, a nastêpnie na rynek najprawdopodobniej zostanie wprowadzony model przypominaj±cy samochód koncepcyjny. Najwa¿niejsz± wiadomo¶ci± dla brytyjskich nabywców jest fakt, ¿e Camaro bêdzie równie¿ sprzedawany w ich kraju, a europejskie dostawy rozpoczn± siê najprawdopodobniej w 2010 roku. Akcenty w stylu retro s± charakterystyczne dla samochodu koncepcyjnego. Ich korzenie siêgaj± pierwszego pokolenia Camaro, które zadebiutowa³o na rynku w 1967 roku. Dalsze szczegó³y dotycz±ce wersji produkcyjnych samochodu zostan± potwierdzone w okresie poprzedzaj±cym wprowadzenie go na rynek. Produkcja samochodu w USA przewidziana jest na po³owê 2009 roku. http://www.roadlook.pl/img/galleries/ceca10_4886427108a56.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/ceca01_48864270de45b.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/ceca97_488642718d35f.jpg http://www.roadlook.pl/img/galleries/ceca41_4886427132a31.jpg ¬ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif