Lexus CT 200h Lexusowy kompakt 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

We Frankfurcie Lexus przedstawi³ nam prototypowego LF-Ch, który by³ zapowiedzi± pierwszego kompaktu w historii marki. W Genewie firma przedstawi model seryjny. CT 200h jako pierwsza hybryda w segmencie ma gwarantowaæ nabywcy po³±czenie ekologii z sportowym duchem auta.

Lexus CT 200h w swej prototypowej postaci wzbudzi³ bardzo du¿e zainteresowanie i podziw wielu fanów motoryzacji. Niestety wersja seryjna w du¿ym stopniu zosta³a ugrzeczniona i trochê zatraci³a charakter prototypowego LF-Ch. Najbardziej agresywnie prezentuje siê przód pojazdu z dynamicznie narysowanymi reflektorami i ciekawie ukszta³towanym zderzakiem.
Linia boczna bardzo przypomina model IS. Nie jest to takie z³e, ale jednak w tym wypadku oczekiwali¶my wiêkszej wyrazisto¶ci. Bardzo nietypowo wygl±da s³upek C, którego masywno¶æ ³agodzona jest poprzez nachodz±c± na niego szybê tyln±. Ty³ pojazdu ma najmniej wyrazu, a wiod±c± rolê w tej czê¶ci pojazdu pe³ni± ¶wiat³a wykonane w technologii LED. Na ko³ach standardowo montowane bêd± 17-calowe alufelgi.
Kompaktowy Lexus mierzy 4,32 m na d³ugo¶æ, 1,75 m na szeroko¶æ i 1,43 m na wysoko¶æ. Rozstaw kó³ wynosi 2,6 m. Te wymiary powinny zapewniæ miejsce dla czterech osób i ich baga¿u. Baga¿nik mie¶ci standardowo 345 l, a po z³o¿eniu siedzeñ parametr ten wynosi 700 l. Sam projekt deski rozdzielczej przypomina trochê wnêtrza BMW. W ka¿dym razie mo¿e siê spodziewaæ wysokiej jako¶ci materia³ów wykoñczeniowych i solidnego monta¿u.
Kompaktowy Lexus jest pierwsz± w swojej klasie hybryd±. Uk³ad napêdowy, z informacji które ujawni³ producent, bêdzie prawdopodobnie taki sam jak w Toyocie Prius. Wiemy, ¿e wspó³pracowaæ ze sob± bêdzie 1,8-litrowy motor i silnik elektryczny. Jak na razie nie podane zosta³y ¿adne dane dotycz±ce mocy i osi±gów auta. Jako pe³na hybryda Lexus bêdzie móg³ pokonaæ do 2 km z maksymaln± prêdko¶ci± 45 km/h u¿ywaj±c tylko motoru elektrycznego.
Elektroniczna, bezstopniowa przek³adnia napêdowa mo¿e pracowaæ wed³ug czterech trybów. W trybie EV samochód porusza siê z u¿yciem wy³±cznie silnika elektrycznego. W trybach ECO i NORMAL do maksimum jest zwiêkszana efektywno¶æ napêdu i oszczêdno¶æ paliwa. W trybie SPORT akcent po³o¿ony jest na osi±gi. Auto mo¿e pochwaliæ siê now± p³yt± pod³ogow± oraz zawieszeniem, którego tylna czê¶æ to unikalny uk³ad podwójnych wahaczy rozwidlonych z ty³u. Po raz pierwszy w Lexusie znalaz³ siê tak¿e uk³ad t³umienia poprzecznych wahañ przodu i ty³u nadwozia.

Lexus CT 200h oficjalnie zadebiutuje podczas Salonu Samochodowego w Genewie.
W sprzeda¿y auto ma siê znale¼æ jeszcze w tym roku. Jak na razie nie znane s± ceny pojazdu. :P
http://iv.pl/images/08356511663150240418.jpg
http://iv.pl/images/33674208538850229901_thumb.jpg http://iv.pl/images/70486642530882572756_thumb.jpg
¬ród³o:autogaleria.pl



Z zewn±trz przypomina koreañskie kompakty, Kiê, Hyundaia itp.Wnêtrze ³adne, ale ogólnie nie powoduje u mnie przy¶pieszonego pulsu.Ni ziêbi.

A z ty³u wygl±da jak civic 6 generacji... Ni ziêbi, ni grzeje .

Ju¿ widzê, jak wygodnie wsiada siê przez tylne drzwi.
Bezp³ciowy jaki¶ taki...



Mi siê podoba, zawsze by³em fanem marki LEXUS, kierownica mo¿e przypomina t± z BMW, jak wspomniano w opisie, fajny kompakt hybrydowy i kolor te¿ ma bardzo ³adny.

ni ni :mellow:

Aha... Niedoczyta³em.. "hybrydowy" -> SPALIÆ! :ph34r:

Lexus=luksus =/= kompakt
spaliæ!

ni ziembi, ni grzeje

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl