Druga edycja konkursu airbrush „Ucho van Gogha” Drodzy czytelnicy i fani Airbrush! Rozpoczynamy drug± edycjê konkursu „ Ucho van Gogha”. Zachêceni du¿ym zainteresowaniem poprzedniej edycji postanowili¶my wystartowaæ ponownie. Mamy nadziejê, ¿e uczestnicy i obserwatorzy konkursu nie zawiod± i prze¶l± nowe, wspania³e prace. Organizatorzy; firma „Troton”, kwartalnik „ Lakiernik”, Airbrush & Design – Karpiñski i niezawodni sponsorzy przygotowali atrakcyjne nagrody. Na pocz±tku maja rusza strona internetowa www.uchovangogha.pl wraz z formularzem zg³oszeniowym i forum dyskusyjnym. Jednym s³owem startujemy! Zachêcamy do malowania i zg³aszania prac. Przypominamy jednak o zapoznaniu siê z regulaminem konkursu a w razie w±tpliwo¶ci prosimy o kontakt mailowy z organizatorami. Otrzymywali¶my liczne sygna³y od zainteresowanych konkursem z wielu, odleg³ych miejsc. Polacy rozjechali siê po Europie i ¦wiecie ale mimo to ca³y czas utrzymuj± kontakt z naszym konkursem. Niedawno przyszed³ mail z Islandii, od rodaków chc±cych wzi±æ udzia³ w konkursie. Wracaj±c do spraw organizacyjnych pragniemy przypomnieæ i zwróciæ uwagê na parê istotnych szczegó³ów technicznych. Po pierwsze prosimy o przesy³anie zdjêæ o jak najlepszej jako¶ci. Podczas fotografowania pracy lepiej poczekaæ na dobr± pogodê bo nie ma lepszego o¶wietlenia ni¿ ¶wiat³o dzienne. T³o na zdiêciu powinno byæ neutralne. Mo¿e to byæ trawa, ¶ciana lub jednolita brama gara¿owa. Dla prezentacji swojej pracy nie jest korzystne, gdy w tle widaæ rowery, ³opaty czy wnêtrza nie posprz±tanych gara¿y. Prosimy równie¿ o nie „upiêkszanie” zdjêæ w komputerze, obni¿a to wiarygodno¶æ i zmniejsza szansê na rzeteln± ocenê. Tak jak poprzednio, nale¿y za³±czaæ maksymalnie piêæ zdjêæ, z czego dwa powinny prezentowaæ detale w zbli¿eniu. W waszych zg³oszeniach czêsto brakowa³o pe³nych danych adresowych, co uniemo¿liwia³o nam przesy³anie gad¿etów konkursowych drog± pocztow±. Prosimy zatem o dok³adne wype³nianie formularza z kodem pocztowym, telefonem, itp. Konkurs przeprowadzimy w dwóch kategoriach; „Airbrush dla motoryzacji” i „Airbrush poza motoryzacj±”. W pierwszej edycji otrzymali¶my prawie 50% zg³oszeñ prac wykonanych na ¶cianach, sprzêtach domowych, na papierze czy p³ótnie. Mamy nadziejê, ¿e i w tym roku konkurs bêdzie ró¿norodny i poka¿e szerokie pole zastosowania aerografu. Mo¿na przesy³aæ prace namalowane specjalnie na konkurs lub starsze prace, które uwa¿acie, ¿e powinny zaistnieæ. Jury pod przewodnictwem pana Andrzeja Karpiñskiego bêdzie oceniaæ prace pod ró¿nym k±tem. Dlatego przygotowali¶my oprócz trzech nagród g³ównych kilkana¶cie wyró¿nieñ w nastêpuj±cych kategoriach; „Dla pierwszego uczestnika” - za odwagê i otwarcie konkursu, „Aerografistka” - w pierwszej edycji panie stanowi³y a¿ 10% uczestników, „Wielki format” - dla maluj±cych wielkie ¶ciany i ciê¿arówki, „Technika mieszana” – bo wiemy, ¿e wy³±cznie aerografem nie da siê wszystkiego wykonaæ, „Technika wykonania” – czasem nawet nie najlepszy pomys³ mo¿na przykryæ profesjonaln± technik±, u¿yciem unikalnych materia³ów, efektów specjalnych „Przedmiot” – nawet najbardziej pospolity sprzêt mo¿na o¿ywiæ aerografem i now± szat± graficzn±, „¦ciana” – tutaj oprócz talentu mamy pracê w trudnych warunkach, wysoko¶æ, z³± pogodê, trudno¶ci z przeniesieniem proporcji rysunku, „Nagroda internautów” – szansa niezale¿nej oceny prac umieszczonych na stronie konkursu, g³osujemy za pomoc± forum internetowego, „Jako¶æ wykonania” – to wyró¿nienie za estetykê, czysto¶æ kolorów, poprawne u¿ycie szablonów, „Nagroda publiczno¶ci” – zostanie przyznana podczas fina³u za pomoc± wrzucania do urny g³osów z nazwiskiem autora, „Oryginalny pomys³” – czasem dobry pomys³ mo¿e zdominowaæ ca³± pracê Sponsorami konkursu bêd± znane firmy: MULTICHEM – producent lakierów i szpachlówek samochodowych PROFIX, MOTIPDUPLI oferuj±cy lakiery w sprayu, TROTON – firma specjalizuj±ca siê m.in. w produkcji profesjonalnych szpachlówek i lakierów samochodowych, URBAN - oferuj±ca ta¶my maskuj±ce i akcesoria lakiernicze, FACHOWIEC - specjalistyczna hurtownia spawalniczo - pneumatyczna. Jest o co powalczyæ! W tym roku, jak poprzednio, sponsorzy ufundowali cenne nagrody w postaci sprzêtów i materia³ów niezbêdnych do uprawiania malarstwa airbrush. Bêd± te¿ nagrody nie zwi±zane z malarstwem. Dodatkow± motywacj± dla uczestników mo¿e byæ ich promocja w szeroko pojêtych mediach. Zwyciêska praca ubieg³orocznego laureata pierwszej nagrody obieg³a prawie wszystkie media motoryzacyjne, zarówno papierowe jak i internetowe. Dla zwyciêzców to nie tylko satysfakcja osobista ale równie¿ wymierne korzy¶ci w ich ¿yciu zawodowym. Konkurs otwieramy równocze¶nie ze startem strony internetowej www.uchovangogha.pl na pocz±tku maja b.r.. Prace bêdziemy przyjmowaæ do koñca sierpnia. Natomiast fina³ wraz z wystaw± prac uczestników odbêdzie siê w Regionalnym Centrum Kultury w Ko³obrzegu w po³owie wrze¶nia. Zaproszeni zostan± wszyscy uczestnicy. Podczas fina³u zostan± og³oszone wyniki i przyznane ciekawe nagrody. Dok³adn± datê fina³u i inne aktualno¶ci z przebiegu konkursu bêdziemy podawaæ na stronie internetowej. Mamy nadziejê, ¿e profesjonalna organizacja konkursu oraz atrakcyjne nagrody przyczyni± siê do jeszcze wiêkszego uczestnictwa w konkursie, który jest jednocze¶nie sympatyczn± zabaw±. Zg³aszaj±c swoj± pracê nic nie tracisz, niczym nie ryzykujesz, mo¿na tylko zyskaæ lub po prostu porównaæ siê z innymi. Mamy nadziejê, ¿e udany debiut zachêci innych do zmierzenia siê z aerografem i fascynuj±c± technik± jak± jest airbrush. Zapraszamy! Andrzej Karpiñski