Miłość jest trudną częścią naszego życia..
witam
mam powien problem, a wlasciwie zapytanie. Krotko napisze w czym rzecz,
Jestem kaskaderem i z kolegami szykujemy sie do duzego show samochodowego. Potracenia, przeskakiwanie przez samochod, wypadanie podczas jazdy itp mamy obcykane. Planujemy zrobic m.in. dachowanie samochodu aby zaaranzowac akcje strazy pozarnej - wycinanie kierowcy z samochpdu. Chcemy zrobic to przy dosc duzej predkosci i tu pojawia sie problem, bezpieczenstwo :) Planujemy zalozyc klatke aby nie obawiac sie o zgniecenie dachem.
Tutaj mam pare pyt do was. Jakie moga byc koszty takiej klatki ? Raz zainstalowana klatka jest mozliwa do demontazu i ponowej instalacji w innym fiacie ? ( rozwazamy podpalnie samochodu po wypadku i raczej nie bedzie nadawal sie do kolejnych numerow ). Kazda klatka potrzebuje homologacje czy tylko taka ktora jest w samochodzie rajdowym ?
z gory dzieki za sugestie i pomoc
klatka wyniesie was tyle co koszt materialu- porzadnej grubosci rury stalowe, i robocizna spawacza "artysty" ktory wymierzy i dotnie tak aby pasowalo.
kilkaset z³ co najmniej tak mi sie wydaje bedzie to kosztowac.
czy klatke bedzie mozna zainstalowac w innym aucie to zalezy od sposobu mintazu- bo jasli przyspawana do konstrukcji to raczej ciezko bedzie ja odspawac i przyspawac do kolejnego auta, moznapomyslec o jakims mocowaniu na sruby ale czy to nie bedzie zbyt s³abe?!
wydaje mi sie ze homologacji nie potrzebujecie, chyba ze to jakies powazne pokazy beda to organizator takich pokazow moze tego wymagac, drugiej strony wazne zeby wam sie nic nie stalo.
heh, tylko czy znajde takiego artyste ktory zrobi to tak ze bede mogl spokojnie dachowac :) taka samorobka da wystarczajaca gwarancje ze nie strzeli podczas wypadku ? tego sie troche boje.
Homologacji jak najbardziej nie potrzbujemy, wystarczy mi to ze zrobi to osoba ktora wie co robi i nie bedzie fuszerki :)
szcze¿e mówi±c nie wiem czy w tej kwesti sam sobie bym zaufa³?
wystarczy mi to ze zrobi to osoba ktora wie co robi i nie bedzie fuszerki czy fuszerka czy nie dowiesz siê jak bedzie zapó¼no , i tu jest problem. :?
no wlasnie sklaniam sie do poszukania specjalisty aby bylo to porzadnie zrobione.
Co do fuszerki, mam nadzieje ze jak pojde do warsztatu ktory ma dobra opinie to nie zrobia jakiejs lipy.
Spokojnie... bez paniki.
Niektore klatki sa skrecane srubami.
Ale chcac wlozyc do Fiaciora stodwadziesciapiec pe ;-) lepiej ja wspawac.
Nie jestes w stanie przewidziec jak sie zachowa auto i jak wyladuje... wiec bedzie potrzeba dosc duzo rury...
Klatka do Subaru I. o ile sie nie myle laczna dlugosc rur to 70metrow (albo30)...
Biorac pod uwage jakiegos Fiata ze szrotu... ktory bedzie zgnity (tu bym mial najwieksze obawy) kluczem bezpieczenstwa bedzie zainstalowanie glownych wiazan/spawow klatki w odpowiednim miejscu.
Polecam skonsultowac to z osobami,ktore juz wczesniej to robily.Zerknij na jakies strony rajdowe typu WRC.
Dobry spawacz sobie bez problemu poradzi.A po mocnym dachu raczej ciezko bedzie uzyc znow ten sam material,zwlaszcza,ze moga powstac pekniecia niewidoczne dla oka.
Moj kolega ostatnio instalowal klatke do Hondy Civic z papierami i znalazl tanio za 1000zl :) A homologacje potrzebujesz tylko zeby startowac w rajdach (PZM i wyzej) na KJS nie musi byc homologacji.
Pozdrawiam.
Sta³ ma to do siebie ¿e jak pêka to pe³n± gêb±, tak¿e ¿adnych mikropêkniêæ nie bêdzie. I nie u¿yjesz tej samej klatki dwa razy.
tak wlasnie myslimy, ze po dachowaniu to i samochod na szrot i klatka na zlom. Heh pytanie jeszcze czy ktos zaliczy porzadne dachowanie z taka klatka za 1000 zl ?:)
tutaj filmik z roznymi pokazami, m in. pare sytuacji z samochodowka
http://www.youtube.c...h?v=dmbxCg5SfyM
Sta³ ma to do siebie ¿e jak pêka to pe³n± gêb±, tak¿e ¿adnych mikropêkniêæ nie bêdzie raczej siê mylisz , du¿o si³y jest potrzebnej aby ta pêk³a , najpierw siê wygina (pojawiaj± sie mikropêkniêcia).
Heh pytanie jeszcze czy ktos zaliczy porzadne dachowanie z taka klatka za 1000 zl ?:) NIE za 10000 z³ , ¿ycie jest za piêkne aby robiæ z siebie ro¶linkê za grosze
Sta³ ma to do siebie ¿e jak pêka to pe³n± gêb±
v-ride, ma racje,stal siê najpierw wygina. Aluminium odrazu pêka :D
Dok³adnie tak, do stali jest potrzebna du¿o wiêksza si³a ¿eby pêk³a, ale musi byæ przekroczona warto¶æ krytyczna. Aluminium a raczej jego stopy maj± to do siebie, ¿e ka¿de naprê¿enie w materiale kumuluje siê przez co wielokrotnie powtarzaj±ce siê ma³e naprê¿enia s± w stanie zniszczyæ jego strukture. Stal w takich sytuacjach nic nie straci.
Skoro juz tak wnikliwie to klatka powinna byc spawana z rur bezszwowych (o ile dobrze pamietam nazwe) ale one sa duzo drozsze...
Heh pytanie jeszcze czy ktos zaliczy porzadne dachowanie z taka klatka za 1000 zl ?:) NIE za 10000 z³ , ¿ycie jest za piêkne aby robiæ z siebie ro¶linkê za grosze
czym byloby zycie bez ryzyka ? :)
Mamy nadzieje ze zwykla klatka wytyrzma dachowanie, nie mamy zamiaru skasowac dachem drzewa czy muru ;)
Jak juz wykonacie to daj jakies foto Fiaciora.Ja wam pozniej wrzuce zdjecie D.Fiata jak przejechalismy po nim Krazem :)
Klatki w nim nie bylo :D
czym byloby zycie bez ryzyka ? ryzyko , ryzyku nie równe , (wolê to bezpieczne ryzyko) :D
Ja wam pozniej wrzuce zdjecie D.Fiata jak przejechalismy po nim Krazem te¿ bym chcia³ to zobaczyæ , lubiê krazy.U nas na kopalni jeden ¶miga , jak stoisz ko³o niego to ziemia dudni , to jest to :D
ryzyko , ryzyku nie równe , (wolê to bezpieczne ryzyko) :D moj zawod polega na ryzyku ;)
Ja wam pozniej wrzuce zdjecie D.Fiata jak przejechalismy po nim Krazem te¿ bym chcia³ to zobaczyæ ,
a wiec czekamy na fotki :) na dniach bedziemy go stawiac na dwa kola, mozliwe ze beda zdjecia podniecionego dachu :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl