Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam,
Czy jest jakis specjalny sposob odpowietrzania hamulcow w dostawczaku Renault Master
???
W skrocie , po odpowietrzeniu "na kolach ", hamulec jest wysoko, ale po odpaleniu silnika, nagle tak spada , ze koniec .... normalna podloga.
Po sprawdzeniu cylinderkow i przewodow , mozna wykluczyc nieszczelnosc. Wycieku brak. Dodatkowo pali sie kontrolka ABS-u i kontrolka hamulca recznego ( mimo , ze jest wylaczony ).
Czy istnieje i jak wyglada procedura odpowietrzania pompy ABS-u???
PILNIE POTRZEBNA INSTRUKCJA OBS£UGI NAPRAWY EXPLOATACJI
czyli kazda forma dokumentacji technicznej do Renault Master`a
PS.
W szczegolnosci opisy ukladu hamulcowego i byc moze elektrycznego
Moj adres :
Sepi75@o2.pl
Procedura odpowietrzania we wszystkich samochodachjest jednakowa. Poza drobnymi wyjatkami. Istnieje problem czesto po wymianie klockow hamulcowych, lub tez ogolnie- po naprawie hamulcow, z ich odpowietrzeniem. Jest to spowodowane mala wydajnoscia pompy hamulcowej; i wtedy trzeba poswiecic sporo wysilku by za pomoca pedalu hamulca przepompowac plyn i jednoczesnie spowodowac aby tloczysko powrocilo na swoje miejsce, dzieje sie tak dlatego ze wydatek pompy kompensuje sie na luzie pomiedzy tarcza a tloczyskiem. W takich wypadkach pomaga podcisnieniowe, badz cisnieniowe odpowietrzenie hamulca. Lub tez zwykly upor. Jest jeszcze jedna sprawa, po naprawie hamulca bebnowego, nieprawidlowe wyregulowanie odstepu szczeliny pomiedzy bebnem a okladzina szczek. powoduje rowniez wspomniany przez Ciebie efekt zapadania sie pedalu hamulca, mimo iz uklad zostal odpowietrzony.
Poza tym, nie istnieja szczegolne instrukcje dotyczace odpowietrzania z ukladem ABS. Jedynie powinno sie po naprawie uruchomic pompe ABS, przyrzadem diagnostycznym, lub tez na drodze popdczas jazdy probnej. I tym w zasadzie nie powinienes sie przejmowac. Po naprawie hamulcow, swiecaca kontrolka ABS moze zgasnac po przejechaniu kilkunastu metrow. Jak i kontrolka z wykrzyknikiem.
Mozesz jeszcze sprobowac wstepnie odpowietrezyc hamulce, odkrecajac odpowietrzniki aby plyn swobodnie zapelnil uklad, bez pompowania pedalem hamulca.
Witaj. Serdeczne dzieki za odzew :)
Po kilku seriach odpowietrzajacych (dookola auta z kluczem i butelka plynu)osiagnelismy troche wyzszy pedal hamulca, a co do ABS-u...
Slyszalem, ze cywilizacja zna jakies urzadzenia do ( i teraz pytanie: cisnieniowego
czy podcisieniowego ) odpowietrzania hamulcow.
ABS is dead, lampa jarzy jak wsciekla , a hamulce sa , ale i tak kiedys byly lepsze.
Powiedziales, ze przy odpowietrzaniu kupa energii ( machanie pedalem hamulca to niezly sport ) jest marnowana na pokonanie przez uklad odleglosci jaka pokonuje
klocek do tarcz , czy szczeka do bebna ???
No to w takim razie ( hipotetycznie ) gdybym czyms zmniejszyl ten dystans ( drewniany klocek , albo inna "bezinwazyjna metoda" :) ) to uzyskalbym lepszy efekt w krotszym czasie ???
W sumie to chyba dobra wiadomosc. Jedno ale. Co z ABS-em ??? Elektronika ???
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl