Hyundai Genesis 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Salon samochodowy North American International Auto Show (NAIAS) otworzy swoje bramy w niedzielê 13 stycznia i bêdzie miejscem wielu premier. Jedn± z nich bêdzie Hyundai Genesis, samochód, który bêdzie kluczowym modelem koreañskiej spó³ki w walce o pó³nocnoamerykañskich nabywców luksusowych limuzyn. Je¶li spojrzymy na fotografie, trudno odgadn±æ, ¿e chodzi o Hyundai. Genesis co prawda nie oznacza rewolucji stylistycznej, ale po jego eleganckich i dostojnych kszta³tach trudno siê domy¶liæ, ¿e auto pochodzi z Korei. Dodatkowym atutem s± nowoczesne jednostki napêdowe i najbardziej wyrafinowane systemy elektroniczne. Podstawê gamy silnikowej tworz± 6-cylindrowe jednostki Lambda DOHC V6 o pojemno¶ci skokowej 3,3 i 3,8 l. Silnik 3,3 V6 znany jest z modeli Sonata i Grandeur, który w Genesis oferuje 200 kW (272 KM) i 316 Nm. Wiêksza 6-cylindrowa jednostka 3,8 V6 zaoferuje 216 kW (294 KM) mocy i 360 Nm momentu obrotowego. Oba silniki dysponuj± systemem zmiennych faz rozrz±du zaworów ss±cych i wydechowych oraz nowoczesnym urz±dzeniem Variable Intake System (VIS), które pomaga dostarczaæ do cylindrów wiêcej powietrza przy ekstremalnych (zarówno wysokich, jak i niskich obrotach). Na szczycie oferty stanie zupe³nie nowa 8-cylindrowa jednostka Tau 4,6 o mocy maksymalnej 275 kW (374 KM), która rozpêdzi auto do 60 mph poni¿ej sze¶ciu sekund. Wszystkie trzy silniki s± ekologiczne i oszczêdne, gdy¿ pe³ni± najbardziej rygorystyczne normy amerykañskie Ultra Low Emission Vehicle (ULEV). Hyundai Genesis mo¿e siê pochwaliæ prawie idealnym roz³o¿eniem masy w stosunku 53/47 na korzy¶æ przedniej, nienapêdzanej osi. Aczkolwiek samochód z za³o¿enia nie jest przeznaczony dla mi³o¶ników sportowej jazdy, Hyundai obiecuje doskona³e w³a¶ciwo¶ci jezdne. Zawieszenie przednich i tylnych kó³ to niezale¿ne 5-wahaczowe osie (multilink), samochód dysponuje tak¿e inteligentnymi amortyzatorami ze zmiennym dzia³aniem (Amplitude Selective Dampers – ASD). Przy konstrukcji auta u¿yto stali wysokowytrzyma³o¶ciowej, która ma zapewniæ odkszta³cenie skrêtne mniejsze ni¿ u premiowych rywali BMW serii 5 i Mercedes-Benz klasy E. Wszystkie wersje wyposa¿ono w 6-stopniow± automatyczn± skrzyniê biegów, w wypadku 6-cylindrowych silników chodzi o konstrukcjê Aisin SHIFTRONIC, 8-cylindrowa wersja skorzysta z przek³adni ZF. Ekskluzywne wyposa¿enie znajdziemy tak¿e we wnêtrzu. Mocnym marketingowym argumentem jest elitarny zestaw audio LEXICON LOGIC 7 z dwunastokana³owym wzmacniaczem cyfrowym i siedemnastoma g³o¶nikami, które w sumie produkuj± moc ponad 500 Wattów w jako¶ci d¼wiêku 7.1. Obecnie istniej± tylko dwa samochody wyposa¿one w ten system – Rolls-Royce Phantom i w³a¶nie Hyundai Genesis. Nie brakuje nawigacji satelitarnej XM NavTraffic z twardym dyskiem o pojemno¶ci 30 GB oraz 8-calowego wy¶wietlacza. Ciekawie prezentuj± siê deska rozdzielcza obita skór±, podgrzewane i wentylowane fotele, elektrycznie sterowana tylna roleta przeciws³oneczna, systemy key-less entry i key-less start, 8-airbagów czy kamera cofania. Du¿ym atutem nowego modelu bêdzie cena, która w Stanach Zjednoczonych rozpoczynaæ siê bêdzie poni¿ej granicy 30 tys. dolarów (73,5 tys. z³). Podobnie wyposa¿one BMW 5 czy Lexus GS z porównywalnymi silnikami s± prawie dwa razy dro¿sze. Najprawdopodobniej w przysz³ym roku do wersji sedan do³±czy tak¿e coupe. Hyundai Genesis zaprezentowa³ siê tak¿e z nowym logo, na które sk³ada siê uskrzydlony herb z napisem Genesis. Nowy znak przewidziano jednak wy³±cznie na rynek chiñski i koreañski, gdzie samochód równie¿ bêdzie sprzedawany. http://www.roadlook.pl/img/galleries/23_478400c539b80.gif http://www.roadlook.pl/img/galleries/40_478400c58a86d.gif http://www.roadlook.pl/img/galleries/05_478400c518073.gif ¯ród³o: http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif Jak dla mnie rewelacja. Przydaloby sie lepiej dopracowane wentrze bo kierownica zupelnie nie pasuje, ale za polowe ceny BMW 5 lub Mercedesa E nie ma co narzekac.



bardzo fajny , ciekawe jak z jako¶ci±? drewno w ¶roku mi siê nie podoba!
Du¿ym atutem nowego modelu bêdzie cena, która w Stanach Zjednoczonych rozpoczynaæ siê bêdzie poni¿ej granicy 30 tys. dolarów (73,5 tys. z³ problem w tym ¿e u nas w polsce (o ile do tu wogule wprowadz± ) cena bêdzie pewnie X2 :evil:


cena bêdzie pewnie X2 Niesadze.

cena któr± poda³ê¶ obowi±zujê w usa , unas wiadomo jak mo¿na liczyæ :D wed³ug mnie auto bêdzie kosztowa³o ok. 120. ty¶ z³. bo jaki sens kupiæ na full wypasionego ceeda (ok. 78 ty¶ z³) jak mo¿na kupiæ auto o dwie klasy wy¿sze?



mi przypasi³ :D na ere Koreancow trzeba chwile poczekac, poki co KIA i Hyundai sie dopiero rozpedzaja..


cena któr± poda³ê¶ obowi±zujê w usa , unas wiadomo jak mo¿na liczyæ No prawda, lekka korekta w gore pewnie bedzie. Ale napewno nie przyjdzie zaplacic tylce co za BMW, Audi czy Merca.


mi przypasi³ :D na ere Koreancow trzeba chwile poczekac, poki co KIA i Hyundai sie dopiero rozpedzaja.. mi siê wydaje ze ich era ju¿ nasta³a , ¶wiadczyæ o tym mo¿e np. sponsorowanie M¦ w niemczech (kraj automobilu) przez hiundaia.
Ale napewno nie przyjdzie zaplacic tylce co za BMW, Audi czy Merca no napewno , bo wkoñcu nikt by tego nie kupi³ , póki co koreañce sprzedaja swoje produkty przez cenê lub wypas (krótko , stosunek ceny do towaru) . Ja obstawiam jakie¶ 125 ty¶ z³


no napewno , bo wkoñcu nikt by tego nie kupi³ , póki co koreañce sprzedaja swoje produkty przez cenê lub wypas (krótko , stosunek ceny do towaru) . moje prognozy sa na cene przyblizona (lub nieco nizsza) niz Superb


przyblizona (lub nieco nizsza) niz Superb Oj mi sie wydaje, ze bedzie wyzsza ze wzgledu na zastosowane silniki V6 i V8.


moje prognozy sa na cene przyblizona (lub nieco nizsza) niz Superb w±tpie w to , choæ nawet dlatego i¿ Superb nale¿y do ni¿szego segmentu (D) :D


w±tpie w to , choæ nawet dlatego i¿ Superb nale¿y do ni¿szego segmentu (D) :D ale Marcin, popatrz na ceny jakie s± na Superbie, teraz na pewno wzrosna...


ale Marcin, popatrz na ceny jakie s± na Superbie 80-120ty¶ z³ , moje zdanie jednak siê nie zmieni³o , ceny genesis bêd± na pewno na poziomie 110--120 ty¶ z³.
teraz na pewno wzrosna... czy ja wiem?

Pierwsza uwaga: kierownica wygl±da do¶æ topornie w porównaniu z wnêtrzem, niedzisiejsza. Druga: Europejczyk by kupi³ Passata. Mentalno¶ci ludzi zza oceanu nie znam, wiêc znajac ¿ycie Hyundai siê przyjmie na rynku :P

przód mi zalatuje Lexusem... Jako¶ nie jestem przekonany do tych nowych japoñców... PS: Passat CC ahh... <3


Europejczyk by kupi³ Passata ale passat o niebo mniejszy jest , i zapewne dro¿szy :D


ale passat o niebo mniejszy jest , i zapewne dro¿szy :D I powiedz mi, ze to kiedykolwiek dla Niemca by³ wa¿ny argument. U naszego zachodniego s±siada kupuje siê Passaty, nawet je¶li Kia Magentis jest znacznie tañsza ;)

v-ride, mara, ostatnio gadalem ze znajomym (przedstawicielem niemieckiej firmy transportowej na Polskê) i go zapyta³em: - Sluchaj, po co sie pchasz w Actrosny? Przeciez Mercedes teraz to lipa... - Wiem, ale na zachodzie klient patrzy na marke, dla nich "gwiazda" to symbol niezawodnosci i presti¿u.. dlatego g³ównie Me¶ki ganiaj±... - a Crafter, Caddy i transit? - to juz tylko polskie i poludniowe trasy...

podobnie jest z osobowkami


I powiedz mi, ze to kiedykolwiek dla Niemca by³ wa¿ny argument ja mieszkam w polsce , i u nas to argument :D
Wiem, ale na zachodzie klient patrzy na marke, dla nich "gwiazda" to symbol niezawodnosci i presti¿u.. dlatego g³ównie Me¶ki ganiaj±... zgadza siê (choæ z t± gwiazd± to du¿o osób straci³o zaufanie , po ostatnich wybrykach e-klasy , jednak ja my¶le ¿e w polsce jest taki przedzia³ ludno¶ci , który chêtnie wozi³a siê autem klasy E jednak nie staæ ich na audi , merca itd. i tu mo¿e genesis zapunktowaæ ! Je¶li ca³o¶c bêdzie dobrze i solidnie wykonana bêdzie ok :D

v-ride, zapomnia³e¶ o w³a¶nie presti¿u ;) Dacia sie niezbyt p0rzyjê³a w Polsce, bo u nas "czym siê wozi tym siê jest" i ludzie zamiast nowego Hyundaia sobie kupi± 2-3 letniego Mercedesa i zaczn± od razu my¶leæ jakby tu oszczêdziæ na eksploatacji. Wiem niestety z autopsji.


i ludzie zamiast nowego Hyundaia sobie kupi± 2-3 letniego Mercedesa na szczê¶cie nie wszyscy :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl