grzechot w silniku na wolnych obrotach 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

witam serdecznie mam opla vectra-b rocznik 99 silnik x16xel i instalacje gazowa silnik ktory chodzi na wolnych obrotach wydaje dzwieki jak grzechotnik w okolicach gornej czesci rozrzadu i oslony gornej silnika rozrzad byl wymieniany razem z pompa wody



a mo¿e warto by zawory wyregulowaæ. hmm...takie moje przypuszczenie. Pozatym warto zajechaæ do mechanika bo bez wiedzy i sprzêtu sam niezrobisz w silniku za wiele

jak wyregulowac zawory jak w aucie sa popychacze hydrauliczne?

Jezeli po wymianie rozrz±du, spod obudowy wydobywa siê grzechot, to nalezy ponownie wyregulowaæ naci±g paska. Rolka w rozrz±dzie tego silnika posiada dwaograniczniki napinacza i czasami po rozgrzaniu potrafi stukaæ o jeden z nich. Zw³aszza na wolnych obrotach, kiedy pasek wpada w drgania. W tym motorze drzeæ siê z³udnie potrafi te¿: -obudowa rozrz±du, zapinana na zatrzaski, które niby siê zapiê³y, ale po odpaleniu zaczyna siê stukot -rolke nieopatrznie ( lub te¿ opatrznie bo w pierwszych wydaniach ksi±zek "zrób to sam" skopiowano instrukcje wymiany rozrz±du z b³êdem w instrukcji oryginalnej, wiem bo sam mia³em taka w rêkach) mo¿na naciagn±æ krêc±c mimosrodem w prawo, a powinno sie w lewo i wtedy te¿ wali ogranicznik, lae tu az do przeskoczenia miosrodu c konczy sie uszkodzeniem silnika, -ekran metalowy, na "portkach" pod kolektorem wydechowym -rolka napinacza paska wielorowkowego, trzeba zdj±c pas (czego nie da siê tak ³atwo zrobiæ bo druga osoba musi go trzymaæ, gdyz jest zawiniêty o poduszke silnika) i os³uchac prace silnika bez udzia³u oprzyrz±dowania.



Zgadzam siê z moim poprzednikiem ¿e to mo¿e byæ wina rolek paska rozrz±du. Ale ja mia³em podobna sytuacjê te¿ nie wiedzia³em co mo¿e tak pukaæ. Wymieni³em pasek rozrz±du, pompe cieczy ch³odz±cej, rolki paska rozrz±du i nic puikanie ci±gle pozostawa³o a w dodatku by³o trudne do zlokalizowania i stawa³o siê coraz mocniejsze. Zdejmowa³em pokrywe i ogl±da³em cal± klawiature ale tam nie widzia³em ¿adnej usterki. Dopiero wpad³em na tak± my¶l ¿e mo¿e to od alternatora. Zdj±³em pasek i odpali³em auto i cisza jak na cmêtarzu. Wyj±³em alternator s±dz±c ¿ê ³o¿ysko posz³o a tam co - jaki¶ baran tak mocno naci±gn± pasek ¿e alternator jest skrêcany na szpilkach poprostu siê skrêci³ i podczas pracy caly dr¿a³ i puka³. Roskrêci³em skrêci³em na nowo za³o¿y³em i pasek oczywi¶cie naci±gn±³em z w³a¶ciw± si³± i teraz spokój. Wiêc kolego mo¿esz zacz±æ sprawdzanie od takiej banalnej rzeczy mo¿e to co¶ da. Pozdrawiam - odpisz je¿eli siê sprawa wyja¶ni.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl