Golft III, Polo czy Corsa 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Witam. W najbli¿szej przysz³o¶ci zamierzam kupiæ autko, tylko.... tylko nie jestem jeszcze zdecydowany. Co by¶cie polecicli 10 czy tam 11 letniego golfika III lub polówke, a mo¿e 6, 7 letniego Opla Corse :?: Jak dla mnie mile widziany jest przedzia³ pojemno¶ci silnika od 1,2 do 1,4 dm3 (oczywi¶cie w wy¿ej wymienionych samochodów). Z tego co s³ysza³em to corsa pali nawet do 9l na 100km, z kloi VW z takimi ma³ymi silnikami s± przymulone... Mog³by mi ktos doradziæ co wybraæ, co d³u¿ej poje¼dzi, gdzie mniej dziur w karoserii bêdzie za np dwa lata, co poprostu siê lepiej op³aca :?: Z góry dziêki.



Corse sobie odpu¶æ,rdzewiej± :D

Poza tym leci maglownica i chla jak krowa... Golf rzeczywi¶cie zamulony z 1.4. Jak szukasz dobrego auta z niedu¿ym silnikiem to rozejrzyj siê za Hond± Civic (bodaj¿e V generacja). Z tego co wiem to ma niedu¿e silniki, które s± ¿wawe.

DZIÊKI za info. Co do corsy to mia³em od samego pocz±tku mieszane uczucia, wiêc odpuszczam. Honda, hmmm, warto siê powa¿nie zastanowiæ :!: A jakby¶cie mieli wybieraæ pomiêdzy golfem a polówk± (oczywi¶cie wersja 5 (4) drzwiowa), co by¶cie doradzili :?:



je¶li chodzi o Civica te¿ gnij± szczególnie nadkola....ich bol±czka....niestety nie ma aut idealnych...

We¼ sobie Golfa. Szwagier 0,5 roku temu kupi³ sobie i III z 96 r. 1.9D kombi. Autko naprawde super nic przy nim nie robi³ jak narazie, wszytsko chodzi. Pali na trasie 5 litrów, by³ nim ju¿ we W³oszech i wszytko ok. Na opa³owym tez chodzi jak na normalnym paliwie. Najlepsze jest to ze auto by³o na handel, ale nikt na gie³dzie go nie chcia³, zero zaintereoswania. Auto nie ma rdzy, nic nie stuka. Wada to mu³owaty silnik, ale za to ma³o pali. Oczywi¶cie na licznikiu ma troche ponad 200 tys km. Mo¿e trafi³ sie jakis dobry egzemplarz, ale i tak polecam Golfa.


A jakby¶cie mieli wybieraæ pomiêdzy golfem a polówk± (oczywi¶cie wersja 5 (4) drzwiowa), co by¶cie doradzili :?: wybralbym B4, Golfem zygam, tego jest za duzo, wiekszosc to wraki po wielu dzwonach. zluzujcie z tym...
Na opa³owym tez chodzi jak na normalnym paliwie. rzeczywiscie powod do dumy :roll:


Na opa³owym tez chodzi jak na normalnym paliwie. rzeczywiscie powod do dumy :roll:[/quote] Nie pisa³em ze kto¶ jest z tego dumny, ju¿ wole na opa³owym je¼dziæ, dieslem któremu to i tak nie zrobi ró¿nicy (1.9D, nie TDI, praktycznie nie do zaje¿dzenia), ni¿ sie meczyæ tak jak to by³o wczesniej z gazem. Auto tylko strzela³o, puka³o, stuka³o, nie chcia³o zapalaæ, albo pali³o tyle tego gazu ze by³o to ma³o op³acalne. Takie mam do¶wiadczenia niestety z gazem, a benzyna troche droga obecnie, a kto¶ kto kupuje 11 letnie auto raczej portfela wypachanego kasa na paliwo nie ma. Pozatym dla niektórych to mo¿e byc zaleta, a ja wcale nie mówi³em ¿e non-stop na opale je¼dzi, czasem sie zda¿a i auto chodzi bardzo dobrze. Pozatym mam styczno¶c z uzywanymi autami i widze ze ludzie zak³adaj± gaz i po 2 latach wymieniaj± silniki. Gdyby to TDDi w Mondeo dobrze znosi³o opa³ to tez by¶ kolego tankowa³, jak wiekszo¶c osób które musza tankowac dobre paliwo do nowczenego diesla.


Gdyby to TDDi w Mondeo dobrze znosi³o opa³ to tez by¶ kolego tankowa³, nie wiesz co bym tankowal, ja wiem tylko ON, jednak nie chce jezdzic na gownie, za ktore moga wjeb** konkretny mandat...
do nowczenego diesla. nowoczesny.. konstrukcja sprzed dobrych 9 lat...
ni¿ sie meczyæ tak jak to by³o wczesniej z gazem gaz do kuchenek

Skoro uwa¿asz ze nie jest nowoczesny to ok, silniki TDI wprowadzili w 95 i nadal sa to jedne z najlepszych jednostek, s± tylko ulepszane, konstrukcja jest nimal niezmienna. Owszem mandat dostaniesz, dlatego jak juz pisa³em czasem sie zdaza zatankowac opa³, mo¿e ten co sie pyta lubi ryzyko. Gaz racja do kuchenek, tylko nie ka¿dy ma na "flote" Fordów w domu i nie ka¿dego stac na to aby tankowac benzyne lub nawet diesla. Kazdy z czego¶ ¿yje i czasem nawet jak nie chce to musi je¼dziæ na gazie bo mimo tego ze trzeba robiæ ró¿ne regulacje i inne bzdety zeby jako tako to chodzi³o, to nadal jest to op³acalne. Na koniec powiem tylko ze nic kolego do tematu nie wnosisz swoimi g³upimi uwagami. Zamast krytykowac zaproponowa³ by¶ co¶ sensownego, bo stwierdzenie ze wiêkszo¶c golfów w Polsce to auta po dzwonach jest totaln± bzdura. Kupuj±c auto uzywane trzeba sie liczyæ zawsze z tym ze to mo¿e byæ wrak, po to jedziesz ze znajomym mechanikiem ogl±dac auto, bierzesz je do warsztatu lub sam dok³adnie starasz sie ocenic stan. Auta z salonu tez zda¿aj± sie spadac z lawety, a potem je lakieruj± i sprzedaja jako nowe i po 4 miesi±cach jest niespodzianka bo lakier z³azi. Wraki s± na rynku, ale jak chcesz to kupisz dobre auto u¿ywane. PS: Nie jestem wielbicielem Golfów, poprostu tzreba przyznac ze to solidne auta.


A jakby¶cie mieli wybieraæ pomiêdzy golfem a polówk± te¿ jestem za
wybralbym B4, bo naprawde jest tego na ka¿dym rogu :roll: Je¶li natomiast nie VW to civiczek jak najbardziej :D
ju¿ wole na opa³owym je¼dziæ, dieslem któremu to i tak nie zrobi nie jestem do koñca taki pewny , skoro auto jest przystosowane do zwyk³ego diesla to opa³ newno mu szkodzi (mo¿e nie w du¿ej mierze)ale kiedy¶ napewno kto¶ to otczuje :D
Auta z salonu tez zda¿aj± sie spadac z lawety, a potem je lakieruj± i sprzedaja jako nowe i po 4 miesi±cach jest niespodzianka bo lakier z³azi. Wraki s± na rynku, ale jak chcesz to kupisz dobre auto u¿ywane. tak ale to siê zdarza raz na 500,000 szt. , a prawda jest taka ¿e auta u¿ywane w polsce nie ciesz± siê najwiêksz± renom± :D
Owszem mandat dostaniesz, dlatego jak juz pisa³em czasem sie zdaza zatankowac opa³, mo¿e ten co sie pyta lubi ryzyko my tu nie polecamy ryzyka :D
Gaz racja do kuchenek, tylko nie ka¿dy ma na "flote" Fordów w domu i nie ka¿dego stac na to aby tankowac benzyne lub nawet diesla. Kazdy z czego¶ ¿yje i czasem nawet jak nie chce to musi je¼dziæ na gazie bo mimo tego ze trzeba robiæ ró¿ne regulacje i inne bzdety zeby jako tako to chodzi³o, to nadal jest to op³acalne tak , wszystko siê zgadza ,ale jak nie masz kasy na tankowwanie to po kiego kupuje siê auta o litra¿ach podobnych do aut ciê¿arowych :?: A zak³adanie gazu do normalnego pojazdu np. 1600 , to i tak oszukiwanie samego siebie , bo kiedy¶ nastapi wymiana czê¶ci , które jednak na gazie du¿o szybciej siê zu¿ywaj±, i wyedy dopiero s± koszta :D


Skoro uwa¿asz ze nie jest nowoczesny to ok, silniki TDI wprowadzili w 95 i nadal sa to jedne z najlepszych jednostek, s± tylko ulepszane, konstrukcja jest nimal niezmienna o czywiscie mowisz o 2.0 TDi, ktory jest niemal mnowa konstruckja, w ktorej mozna miec common rail
tylko nie ka¿dy ma na "flote" Fordów w domu i nie ka¿dego stac na to aby tankowac benzyne lub nawet diesla. ok sa alternatywy typu GAZ, nie lubie, go nigdy nie skatuje tak samochodu, ale jazda na opale czy roslinnym to juz na prawde glupota...
Na koniec powiem tylko ze nic kolego do tematu nie wnosisz swoimi g³upimi uwagami. Zamast krytykowac zaproponowa³ by¶ co¶ sensownego hm.. pisze tak, bo jest 100 tysiecy takich watkow, gdzie juz tyle raz byl poruszany GOLF III, POLO, CIVIC i juz zygac sie chce
ze wiêkszo¶c golfów w Polsce to auta po dzwonach jest totaln± bzdura moze wiekszosc nie, ale dobra polowa...
Auta z salonu tez zda¿aj± sie spadac z lawety, a potem je lakieruj± i sprzedaja jako nowe i po 4 miesi±cach jest niespodzianka bo lakier z³azi. Wraki s± na rynku, ale jak chcesz to kupisz dobre auto u¿ywane. kupujac auto nowe masz na wszystko gwarancje, wiec jak schodzi lakier to masz gwarancje na perforacje i nadwozie... EOT, ja swoje polecilem, albo B4 albo Civic...


jak nie masz kasy na tankowwanie to po kiego kupuje siê auta o litra¿ach podobnych do aut ciê¿arowych To jest dobrze powiedziane, sprowadzaj± sobie ro¿ne auta z silnikami anwet 6 litrów i potem na gaz przerabiaj±. :roll: Jaki to ma sens?

My¶la³em nad Audic±, ale... Jak na moje potrzeby to jest to trochê za bardzo "gabarytowy" (za du¿y) samochód. A co do Hondy, to warto kupowaæ u¿ywany samochód ? Chodzi mi w tym momencie g³ównie o mit, ¿e "jak japoñczyk zaczyna siê pusuæ..." S³usznie tutaj kto¶ zauwa¿y³, ¿e za du¿o kasy nie mam na autko, dlatego pytam g³ównie pytam o te ju¿ dwa modele. Osobi¶cie pod wzglêdem wizualnym bardziej le¿y mi polówka, ale to jest szczegó³. Do zakupu samochodu podchodze bardziej pod wzglêdem mechaniki, kosztów eksploatacji, a nie jak typowa blondynka szukam najpierw odpowiedniego kloloru... Tylko nie orieuje siê który model jest mniej awaryjny, mo¿e kto¶ poradzi :?:


Chodzi mi w tym momencie g³ównie o mit s³uszna uwaga , ¿e to :
mit my¶le ¿e golfy(polówki) s± o wiele bardziej awaryjne w porównaiu do hondy , a te czasy gdzie czê¶ci do japoñców kosztowa³y krocie tych do niemców to ju¿ historia.
My¶la³em nad Audic±, ale... Jak na moje potrzeby to jest to trochê za bardzo "gabarytowy" (za du¿y) samochód. ona jest podobnych wymiarów co vento , wiêc nie jest a¿ tak tragicznie. :D

Na Hondach sie nie znam wiec sie nie wypowiem. Kolega pyta o auto oszczêdne i tanie. Audi raczej oszczedne nie jest chyba ze TDI, ale to ju¿ ryzyko. Pozatym B4 te¿ s± na ka¿dym rogu. Poda³em takie auto bo widze na przyk³±dzie szwagra ze to dobry samochód i naprawde wcale sie nie stara³ szukac dobrego egzemplarza bo auto by³o na handel. Pozatym co to za argument ¿e stoi na ka¿dym rogu?? Przeciez to ma byæ samochód do jazdy a nie do pokazywania sie na deptaku. Mondeo tez juz stoi na ka¿dym rogu:) Mówie o silniku 1.9 TDI który nadal jest montowany w nowych autach i taki tez silnik pojawi³ sie w 95 r. Zosta³ zmodyfikowany, ale nadal jest to prawie ten sam silnik co 95 r. Nie lubie gazu i dlatego jestem za tym 1.9D, oszczêdny, trwa³y i wrazie co tani w naprawie. Nic nie pisa³em o zak³adaniu gazu do aut z 5 litrowym silnikiem.


Audi raczej oszczedne nie jest chyba ze TDI jak audi nie jest osczêdne to dlaczego golf ma byæ , ró¿nica w spalaniu jest minimalna , ubezpieczenie te¿ siê wiele nie ró¿ni , a czê¶ci (oczywi¶cie nie te w serwisie) s± równierz dostêpne w podobnych cenach.
Pozatym co to za argument ¿e stoi na ka¿dym rogu normalny , jak kupujê auto to chcia³ bym aby to auto nie mia³ co drugi mi9eszkaniec mojego miasta , dla niektórych to jest wa¿ne :roll:
Mondeo tez juz stoi na ka¿dym rogu:) tak , oczywi¶cie . Tak patrz±c ka¿de auto stoi na ka¿dym rogu , dziwne dlaczego akurat tak nasze auta atakujesz .
ale nadal jest to prawie ten sam silnik co 95 r to prawie , to robi du¿± ró¿nice
dlatego jestem za tym 1.9D, oszczêdny, trwa³y i wrazie co tani w naprawie. zapomnia³e¶ napisaæ ¿e mulowaty , dla mnie to horror
Nic nie pisa³em o zak³adaniu gazu do aut z 5 litrowym silnikiem. tak ale s± tylko dwa rodzaje ludzi którzy to robi± : 1 ) szpanerzy , których nie staæ na pe³ny bak w bm,-ce 750 i zak³adaja gaz aby wogóle móc siê poruszaæ 2 ) i oszczêdni którzy maj± CC 700 i zak³adaj± gaz aby 100 kilometrów kosztowa³o ich 18 z³ a nie 21 z³ , w tym prztypadku niestety nie licz± siê z kosztami które na nich czekaj± przy nastêpnym przegl±dzie wszystkie liczby s± wziête z nieba i pokazywane w celu przyk³adu :D

Czytaj dok³adnie, napisa³em ze jest mu³owaty:) Nie czepiam sie waszych aut, podba mi sie Mondeo i jakbym mia³ kase to pewnie bym sie na nie zdecydowa³. Chodzi mi o to ze jest to ¿aden argument bo kolega pyta o oszczêdne auto, a nie auto zeby sie pokazac. Ró¿nica w kosztach jest, bo 1.9D jest trwa³y, a nawet jak sie popsuje to koszty napewno bed± mniejsze ni¿ przy naprawie 1.9 TDI. Porównuje te dwa silniki bo wtedy spalanie bedzie na podobnym poziomie. Pozatym Audi napewno bedzie dro¿sze od Golfa lub za cene Audi kupi m³odszego VW. Co do gazu sie zgodze, choæ dla mnie najwieksz± g³upot± jest kupowanie nowej Pandy lub Gande Punto i zak³adanie gazu. Tak samo jest z innymi markami, kiedys widzia³em now± Primere (dopiero co by³a premiera tego modelu) i by³a ju¿ zagazowana. Tragedia, stac go na nowe auto tej klasy i przerabia je na gaz.


Ró¿nica w kosztach jest, bo 1.9D jest trwa³y, a nawet jak sie popsuje to koszty napewno bed± mniejsze ni¿ przy naprawie 1.9 TDI. Porównuje te dwa silniki bo wtedy spalanie bedzie na podobnym poziomie. Pozatym Audi napewno bedzie dro¿sze od Golfa lub za cene Audi kupi m³odszego VW wiadomo ¿e róznica jest , jak nie w kasie to w roczniku , ale i w prowadzeniu , wyciszeniu trwa³o¶ci i wykonania auta , a te 1000 zeta wiêcej to by mi by³o warte.
Chodzi mi o to ze jest to ¿aden argument bo kolega pyta o oszczêdne auto, a nie auto zeby sie pokazac. nie wiedzia³em ¿e g³ównym kryterium jest oszczêno¶æ :D , pozaty skoro siê powo³yujesz na autora to:
pojemno¶ci silnika od 1,2 do 1,4 dm3 a nie
dlatego jestem za tym 1.9D


Mondeo tez juz stoi na ka¿dym rogu:) i bardzo fajnie :D to mi sie podoba ;) bo auta sa godne uwagi ;D dobr askonczmy juz wlasne wywody i klotnie, Macka nie ma, Bajo tez wyjechal, dlatego apeluje juz o spokoj. i nie OT Jezeli 1.2-1.4 to nie ma co na golfa patrzec, za maly jest ten silnik, zdecydowanie wolalbym Polo.

Te¿ bardziej pasuje mi polówka, tylko szkoda, ¿e siê tak ceni.... DZIÊKI WSZYSTKIM ZA POMOC. Pozdrawiam.

Gdybym móg³ jeszcze co¶ poleciæ, to zwróci³bym uwagê na Peugeot 306. Ostatnio widzia³em takiego na gie³dzie, b.zadbanego (tak w ¶rodku, jak i silnik) za 6600pln. Auto mia³o silnik 1.4, który do¶æ spokojnie radzi sobie z stosunkowo niedu¿ym autem. PS. Sam omal siê na niego nie skusi³em. :D

Jak dla mnie to "francuziki" nie wchodz± w gre, mam niezbyt pozytwne doswiadczenia i wspomnienia co do marek z tego kraju. Chocia¿ niektórzy bardzo sobie chwal± np. Peugeot`y - ale to raczej kwestia gustu, a jak wiadomo o gustach siê nie dyskutuje... Coraz bardziej zaczyna mi siê podobaæ polówka i chyba przy niej zostanê, je¶li nic mi oko nie wpadnie "lepszego" :D

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl