Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Cze¶æ mam pytanie. Od pi±tku jestem w³a¶cicielem fokusa 1,8 tdi. Nigdy nie je¼dzi³em dizlem ale mam wra¿enie ¿e g³o¶no, za g³o¶no chodzi. Mój znajomy stwierdzi³ ¿e chyba trochê za bardzo, z kolei dwóch innych powiedzia³o, ¿e mnie pogiê³o. Drugi problem dotyczy tego, ¿e jaki¶ taki gor±cy jest. Jak dotknê samego silnika to rozumiem, ale gor±ce lub ciep³e s± przewody, rury oraz np. pojemnik od ch³odnicy. Kole¶ mi powiedzia³ ¿e dizle czasami siê nagrzewaj± mocno, ze to normalne. Mnie to jednak zbytnio spokoju nie daje
Temperatura p³ynu ch³odz±cego, w rozgrzanym silniku przekracza 100 C. i wynosi ok 130 C. Sam p³yn ch³odzi siê w ch³odnicy tegoz w ogóle da sie go dotkn±æ. A silnik to jest maszyna ciplna, zmieniajaca paliwo w energiê mechaniczn±, wydziela sie przy tym do¶æ du¿a ilo¶æ ciep³a jako ze paliwo jest spalane. W silniku wysokoprêznym temperatura sprêzonego powietrza przekracza 900 C. Spaliny sa nieco ch³odniejsze, dlatego te¿ dziwne jest to w ogóle ¿e silnika da sie dotkn±æ...rzecz jasna nie wszêdzie, szczególnie nie polecam dotykaæ uk³adu wydechowego i koniecznie nie macaæ ch³odnicy.
W kabinie producent przewidzia³ taki piekny wska¼nik, co jak temperatura na czerwone pole ruszy, wtedy nalezy zainteresowac siê ni±, a tak nie trzeba. chyba ¿e temperatura widocznie nie chce przekroczyæ dolnych partii wska¼nika, co równiez oznacza usterkê.
Do zbiornika nalezy dolewaæ, nie za du¿o, jest napisane na nim, a nie daj Bo¿e otwierac go gdy silnik jest gor±cy, poparzenia znaczne gro¿± i groza ;)
Silnik diesla jest g³o¶ny zw³aszcza w uk³adach z wtryskiem oleju napêdowego wprost do komory spalania, a dzieje sie to temu ¿e paliwo spala siê prawie detonacyjnie, czyli prawie wybucha. Na wolnych obrotach wybucha 3200 razy na minutê.
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl