Geometria, zbie¿no¶æ 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Czy po wymianie samego ³o¿yska amortyzatora trzeba ustawiaæ pochylenie kó³?



Osobi¶cie kilka razy grzeba³em przy Macphersonach i nigdy nie ustawia³em pó¿niej geometrii. Za to z du¿± staranno¶ci± sk³ada³em zawieszenie. Du¿o zale¿y od stanu technicznego zawieszenia. Je¶li jeste¶my jego pewni to mo¿na tak zrobiæ jak opisa³em. Je¶li wiêcej jest do zrobienia, parêdziesi±t z³otych nie maj±tek. Na ten cel zawsze warto przeznaczyæ dodatkowe fundusze. http://forum.octaviaclub.pl/images/smiles/bigok.gif

Zalezy tak¿e od konstrukcji zawieszenia. W zasadzie powinno siê regulowac zw³aszcza jak ³ozysko jest zabudowane z kielichem zamykajacym górna czêsæ kolumny prowadz±cej. A dlatego ¿e kazda zmiana wysokosci zawieszenia powoduje zmianê pochylenia a co za tym idzie i zbiezno¶ci kó³. Jednak¿e w wielu przypadkach siê tego nie robi, gdy¿ wymienia sie tylko ³ozysko i co potwierdzi³em sam sobie niejednokrotnym pomiarem iz przed i po niewiele sie zmieni³o. Dochodzi kwestia konstrukcji. Czê¶æ kolumn prowadzacych typu McPherson, przy demontazu wymaga odkrêcenia w miejscach regulacji pochylenia kó³. takze regulacja geometrii musi nastapiæ. Dzieje siê tak prawie we wszystkich pojazdach marki VW. A geometria kó³ w³asciwa to i bezpieczenstwo na swoim miejscu.

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl