Genewa 2009: VW Polo BluMotion Concept 

Miłość jest trudną częścią naszego życia..

Obok seryjnego Polo zaprezentowa³ siê w Genewie tak¿e koncept oszczêdnego Polo BlueMotion z nowym 3-cylindrowym silnikiem 1,2 TDI o mocy 55 kW (75 KM). Volkswagen z now± generacj± Polo chce powróciæ do tradycji, któr± rozpocz±³ na prze³omie tysi±clecia. Wtedy zaprezentowano ma³y koncept dwumiejscowego bolidu, który móg³ siê pochwaliæ zu¿yciem paliwa na poziomie 1 l/100 km. Ówczesny szef VW Ferdinand Piëch dojecha³ z autem na konferencj± podsumowuj±c± miniony rok ze ¶rednim zu¿yciem 0,89 l/100 km przy ¶redniej prêdko¶ci 72 km/h. Chocia¿ auto uzyska³o przychylno¶æ mediów, do produkcji seryjnej nigdy nie dosz³o. Do dzi¶ jednak pojawiaj± siê informacje o wskrzeszeniu pomys³u na produkcjê auta. W roku 1999 w produkcji seryjnej pojawi³o siê natomiast Lupo 3L TDI wyposa¿one w 3-cylindrowy silnik 1,2 TDI PD (45 kW/61 KM; 140 Nm). Ma³y Volkswagen jako jeden z pierwszych pojazdów na rynku pe³ni³ normê Euro 4, zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym wynosi³o 2,99 l/100 km. Niestety po³±czenie nowoczesnych, ale drogich materia³ów (aluminium, magnez), s³abej zwrotno¶ci inwestycji (w przeci±gu 6 lat sprzedano zaledwie 30 tys. egzemplarzy) i wysokiej ceny za spartañsko wyposa¿ony samochód (brak wspomagania kierownicy, klimatyzacji itp.) spowodowa³o, ¿e auto nie odnios³o sukcesu. W pó¼niejszym czasie Volkswagen siêgn±³ wiêc po nieco mniej zaawansowane rozwi±zania i przygotowa³ seriê modeli BluMotion. VW Polo BlueMotion Concept w Genewie Obecnie technika zrobi³a kolejny krok do przodu, a niskie zu¿ycie paliwa czy niskie emisje CO2 s± dzi¶ bardzo modne, tak wiêc ¿aden producent nie odpu¶ci sobie okazji wprowadzenia na rynek oszczêdnej wersji poszczególnych modeli. Pod mask± Polo BlueMotion znajdziemy 3-cylindrowy silnik 1,2 TDI z niskim zu¿yciem paliwa, na tym jednak podobieñstwa siê koñcz±. Nowy silnik 1,2 TDI (55 kW/75 KM) zrezygnowa³ z systemu pompo-wtryskiwaczy, który zast±piono bardziej nowoczesnym rozwi±zaniem common-rail. Do ni¿szego zu¿ycia paliwa przyczynia siê równie¿ zmniejszony o 10 mm prze¶wit, obudowa podwozia, zoptymalizowana aerodynamika (wspó³czynnik oporu powietrza 0,298), masa obni¿ona do 1080 kg i 15-calowe opony z niskim oporem toczenia. Volkswagen twierdzi, ¿e dosz³o przez to do 20-procentowej oszczêdno¶ci paliwa. Automatyczne wy³±czanie silnika na postoju czy rekuperacja energii w czasie hamowania poprawia wynik o kolejne 0,2 l. Podawane emisje CO2 siêgaj± 87 g/km, co oznacza zu¿ycie paliwa w cyklu mieszanym na poziomie 3,3 l/100 km. Zanim koncept trafi do produkcji, a mia³o by doj¶æ do tego w lutym przysz³ego roku, pod przydomkiem BlueMotion dostêpna bêdzie odmiana z silnikiem 1,6 TDI (66 kW/90 KM), której zu¿ycie paliwa wynosi 3,8 l/100 km (emisje CO2 96 g/km). Volkswagen przedstawi³ w Genewie równie¿ markê BlueMotionTechnologies, która obejmie wszystkie produkty i rozwi±zania przyczyniaj±ce siê do obni¿enia zu¿ycia paliwa. http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/vwpobl70_49b7d89534deb.jpg http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/vwpobm03_49b7d895395c9.jpg http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/vwpobm10_49b7d8953d831.jpg http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/vwpobm20_49b7d895445a3.jpg http://img.auto.cz/news.pl/img/galleries/vwpobm40_49b7d8954840e.jpg http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif

  • zanotowane.pl
  • doc.pisz.pl
  • pdf.pisz.pl
  • alheo.htw.pl