Genewa 2009: nowe silniki dla Forda Kuga Podczas Salonu Samochodowego Genewa 2009 na stoisku Ford of Europe bêdzie mo¿na zobaczyæ now± ofertê dla Forda Kuga: nowe jednostki napêdowe, now± paletê wyposa¿enia oraz nowe specjalne pakiety wykoñczenia „Ford Individual”. http://www.roadlook.pl/img/art//1_499d814aabf0c.jpg Nowo proponowane pakiety wykoñczenia „Ford Individual” pod wieloma wzglêdami nawi±zuj± do elementów wykoñczenia wnêtrza i zewnêtrznych dodatków oferowanych pod t± sam± mark± w innych modelach Forda, takich jak: Mondeo, S-MAX, Galaxy, nowy Ford Fiesta, nowy Ford Ka i ostatnio tak¿e Ford Focus. Zespó³ stylistów, aby nadaæ bardziej indywidualny wygl±d, zaproponowa³ specjalny pakiet wykoñczenia wnêtrza dla Forda Kuga w topowej wersji Titanium. Styli¶ci czerpali inspiracjê ze studium nadwoziowego Ford iosisX, prezentowanego podczas Salonu Samochodowego w Pary¿u w 2006 roku, a tak¿e z pomys³ów wzorniczych pokazanych w prototypie Forda Kuga wystawianym podczas salonu we Frankfurcie w 2007 roku. Styli¶ci opracowali zupe³nie nowe wzory obiæ foteli i wewnêtrznych wykoñczeñ drzwi oraz zaproponowali now± kolorystykê wnêtrza. Elementy te po³±czono z nowymi wysokiej jako¶ci materia³ami, proponuj±c wzory w kontrastuj±cych odcieniach oraz mi³e w dotyku powierzchnie. Dwa rodzaje wysokiej jako¶ci obiæ skórzanych uzupe³niaj± pomys³owo zaprojektowan± tapicerkê foteli. Skóra Nappa o bardzo g³adkiej powierzchni pos³u¿y³a do pokrycia boków i oparæ foteli, ze specjalnymi wype³nieniami w siedziskach i oparciach. W górnej czê¶ci oparæ widoczne jest charakterystyczne wyt³aczane logo „Individual”. Wiêksza czê¶æ tapicerki foteli jest pokryta skór± Bond, o podobnej kolorystyce, lecz maj±cej powierzchniê z faktur± o nieco grubszym ziarnie, które interesuj±co kontrastuje z innymi powierzchniami. Obie pow³oki skórzane kontrastuj± ze sob± tak¿e dziêki zastosowaniu drobnych ¿y³ek, u³o¿onych w ekspresyjne wzory graficzne inspirowane za³o¿eniami konwencji Kinetic Design. Wszystkie wyra¼nie widoczne elementy we wnêtrzu, jak powierzchnie centralnej konsoli, powierzchnie centralnego panelu na desce rozdzielczej, czy maj±ce kszta³t bumerangów wewnêtrzne uchwyty drzwi, zosta³y wykoñczone na wysoki po³ysk (Piano). Ford Kuga jest oferowany w trzech kombinacjach kolorystycznych wnêtrza. Wysmakowane wykoñczenie w skórze koloru ko¶ci s³oniowej Ivory kontrastuje z ¿y³kami na powierzchni foteli w kolorze ciemnopopielatym Dark Grey i innymi wykoñczonymi na wysoki po³ysk ciemnymi detalami wnêtrza. Dwa pozosta³e oryginalne pakiety wykoñczenia maj± fotele ca³kowicie pokryte skór± w tonacji Ebony, z ¿y³kami na powierzchni w kolorze zbli¿onym do bieli. Tapicerka ¶wietnie kontrastuje z innymi detalami wykoñczenia wnêtrza, które mo¿na zamówiæ w kolorze bia³ym b±d¼ w subtelnym odcieniu ciemnopopielatym. Wszystkie trzy pakiety z serii „Individual” mo¿na uzupe³niæ wybieraj±c jeszcze nak³adki progowe z polerowanej stali nierdzewnej oraz wysokiej jako¶ci dywaniki pod³ogowe z tkaniny welurowej – wszystkie maj± laserowo wyt³aczane logo z literami „Individual” o charakterystycznym kroju. Wersje z rêczn± skrzyni± biegów mog± dodatkowo otrzymaæ aluminiowe nak³adki na peda³y. Styli¶ci Forda opracowali te¿ specjalny pakiet dodatków stylizuj±cych nadwozie. Nawi±zanie do obu na wstêpie wymienionych modeli koncepcyjnych (iosisX oraz Kuga 2007) jest widoczne przede wszystkim dziêki dzielonej pionowo kracie wlotu powietrza i silnie zaznaczonym chromowanym dodatkowym otworom nawiewu. Dolna krata wlotu powietrza jest obramowana dodatkowymi szerokimi otworami doprowadzaj±cymi powietrze. Sylwetkê podkre¶laj± poszerzone obrze¿a nadkoli lakierowane w kolorze nadwozia, dolne os³ony progowe oraz nowe zderzaki, które w tej wersji siêgaj± o oko³o 50 mm ni¿ej ni¿ zderzaki w wykonaniu standardowym. Dolne os³ony podwozia równie¿ zosta³y obni¿one o oko³o 50 mm, przy czym os³ona tylna tworzy obudowê koñcówek rur wydechowych. Os³ony te i nak³adki ochronne drzwi s± lakierowane w kontrastuj±cym kolorze srebrnym co daje bardziej efektowny wygl±d. Kolejnym elementem podkre¶laj±cym sportow± liniê Forda Kuga w wykonaniu „Individual” jest tylny spojler o zmienionym kszta³cie, który zosta³ dodatkowo wyd³u¿ony o oko³o 100 mm. W ofercie akcesoriów dostêpne s± niezwykle efektowne 20-calowe obrêcze kó³ z oponami 255/35 ZR 20. Obrêcze s± lakierowane w b³yszcz±cym kolorze srebra Molten, a czo³owe powierzchnie ramion obrêczy kó³ zosta³y specjalnie wykoñczone technologi± obróbki maszynowej. Ford Kuga FWD Wersja Forda Kuga 2.0 TDCi z napêdem na przednie ko³a (FWD) obecnie charakteryzuje siê jeszcze ni¿szym wska¼nikiem emisji CO2. Dziêki zmniejszeniu emisji CO2 do 159 g / km i dziêki ¶redniemu zu¿yciu paliwa na poziomie 6,1 l / 100 km, model mie¶ci siê w kategorii pojazdów, której w niektórych krajach przys³uguj± atrakcyjne ulgi podatkowe. Forda Kuga z przednim napêdem idzie w ¶lady wersji z inteligentnym napêdem na wszystkie ko³a - obu przypadkach ¼ród³em napêdu jest 2,0-litrowy silnik diesla Duratorq TDCi rozwijaj±cy maksymaln± moc 136 KM i dysponuj±cy maksymalnym momentem obrotowym 320 Nm. Obie wersje maj± standardowo montowany filtr cz±stek sta³ych DPF. Ciekawostk± jest np. tryb wstrzymania pracy lub „u¶pienia” elektryczno-hydraulicznego uk³adu wspomagania kierownicy EHPAS. Dodatkow± pomoc± dla u¿ytkowników wszystkich wersji Forda Kuga z silnikami TDCi jest zintegrowana z obrotomierzem lampka sygnalizuj±ca optymalny moment do zmiany biegu. Nowa oferta silników Poszerzenie oferty silników o 5-cylindrow± jednostkê benzynow± Duratec o mocy 200 KM daje mo¿liwo¶æ radykalnej poprawy dynamiki i osi±gów. Nowy silnik dla Forda Kuga jest rozwiniêciem znanej i sprawdzonej 2,5-litrowej jednostki Ford Duratec - silnik otrzyma³ specjalnie skalibrowane ustawienia i charakterystyki pracy. Ford Kuga 2.5 l jest standardowo wyposa¿ony w inteligentny napêd na cztery ko³a Haldex 4 generacji oraz 6-stopniow± rêczn± skrzyniê biegów Durashift. Maksymalna warto¶æ momentu wynosz±ca 320 Nm jest dostêpna w przedziale od 1600 a¿ do 4,000 obr. / min. Prêdko¶æ maksymalna wynosi 210 km / godz.,a zu¿ycia paliwa - na poziomie 9,9 l / 100 km. W ramach opcji Ford Kuga z 2,5-litrowym silnikiem bêdzie oferowany tak¿e z przek³adni± automatyczn± Durashift 5-tronic. W module TCM przewidziano zaawansowane procedury „uczenia siê”, w ramach których system ma szerokie mo¿liwo¶ci adaptacji do zmieniaj±cych siê warunków http://www.roadlook.pl/skins/2006b/img/logo.gif