Miłość jest trudną częścią naszego życia..
Witam mam taki problem z samochodem iz podczas jazdy potrafi zgasnac i juz nie odpala. wyglada tak jak by nie mial iskry na swiecach, ale sprawdzilem i uklad zaplonowy jest ok. Jak samochod zgasnie i nie odpala to po naladowaniu akumulatora zapala, natoniast przejade ok 150-200km i znowu zgasa i nie odpala:( laduje akumlator i jest ok aha -akumlator jest ok poniewaz po zgasnieciu moge krecic rozrusznikiem przez 10-15 min i nie spadaja obroty rozrusznika czyli akumlator jest chyba dobry. prose o porade co mam zrobic?? aa i jak odpale samochod to moge zdjac klemy z akumulatora i nie gasnie czyli ladowanie tez jest ok
Pierwsze to przytykamy ¶wiecê zap³onow± do metalowego elementu silnika gwintem, a na koncówkê nak³adamy przewód wprost z cewki zap³onowej. Jedna osoba krêci rozrusznikiem
-Sprawdzasz czy jest iskra:
1 Nie ma.
- Sprawdzasz zasilanie cewki, po w³aczonym zap³onie zacisk 15.
a)nie ma sprawd¼ zasilanie cewki z kostki pod stacyjk±, poszukaj modu³u alarmu lub do³ozenego immobilizera.
b)jest. Od³acz przewody wys. napiêcia, pod³acz multimetr analogowy, lub ¿arówkê pod zacisk B+ Krêæ rozrusznikiem, w razie nie pojawienia siê wskazañ szukaj dalej, w razie mrugania ¿arówki lub wachniêc wskazówy multimetru/voltomierza wywal cewkê.
c)Jezeli cewka jest sprawna, to musisz rozpoznac rodzaj uk³adu zap³onowego. Sprawd¼ gdzie jest modu³ zap³onowy czy w aparacie zap³onowym czy pod cewk±, wchodz± do niego kable z aparatu zap³onowego, lub te¿ jeden pojedyñczy kabel wychodzi z aparatu do cewki. Takze wtyczka któr± mo¿esz przy aparacie od³aczyæ, wskaze uk³ad zap³onowy z czujnikiem Halla, pozosta³e s± indukcyjne. W indukcyjnym uk³adzie za sterowanie zap³onem odpowiada ma³a cewka zabudowana pod palcem rozdzielacza i modu³ zap³onowy.
-cewkê w aparacie sprawdzisz omomierzem, je¿eli opór bêdzie na stykach nieskoñczony to wymien t± ma³a cewkê. jezeli pr±c na koncówkach (które od³aczysz koniecznie od modu³u w czasie uzywania omomierza) bêdzie przep³ywac, to wymieñ modu³. osnacz uprzednio kable i sprawd¼ ich izolowanie, czesto po nagrzaniu silnika wzrasta opór na rozmiêk³ych kablach i stykach, stad niemo¿nosæ uruchomienia.
-Jezeli masz uk³ad halla, to jedynie pomiar pr±du zasilania czujnika i sygna³u wyj¶ciowego, da Tobie odpowied¼ czy czujnik wymienic czy nie, ale je¿eli wóz chodzi to nalezy skoncentrowac siê na wtyczce i okablowaniu czujnika. Uzycie omomierza rozwali czujnik halla!
A jak siê w tym po³apiesz, lub iskra bêdzie to zapraszam ponownie ;)
Hmm wydrukuje sobie to i bede postepowal wg instrukcji :) Dzieki wielkie za to info i zaraz jak wroce do domu z akademika to postaram sie w tym polapac. A jak do tego dojde co to jest to napisze :) Pozdrawiam :)
zanotowane.pldoc.pisz.plpdf.pisz.plalheo.htw.pl